• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Frejis - *viskar tillbaka* det låter ju jättebra att du, om än försiktigt, kollar upp alternativet IVF. Jätteintressant läsning, det här du klistrade in också.

• Frejis

Jag gillade Rosenrot och Berroca, blev superpigg av det när det var mörkt och trist ute. Men bebis, nope, det var nog en alldeles för enkel och smärtfri metod.

Liten - ska vi försöka bestämma när vi ska ses? Jag är osäker om mitt knä gillar träningen, ska vi hoppa över SATS den här gången och ta en fika i solen i stället?

• Lapinette

Det enkla med insemination, hittills, har varit just att det är enkelt och inga hormoner. Blev därför så tveksam när systern ville att jag skulle prova med hormoner nästa gång. Det jobbiga är tidiga mornar på Sophiahemmet. Jag har ju dessutom varit expert på att få till ÄL vid helger eller röda dagar, så som nationaldagen.

• Lapinette

Frejis - säger som dig, har provat allt! Rosenrot, bisolvon och så det där med att vara nykter. Nykterheten gällde även maken som hade mycket svårt att förstå varför man inte kunde ta ETT glas till maten, det gör ju ingen skada. Faktum är att hans simmare verkar ju vara prima även efter en vinvecka i Grekland så jag kommer att få svårt att motivera honom i framtiden.

• Frejis

Lapinette - jag hittade på en historia om att makens simmare också blir berusade och simmar i stora och små cirklar utan att kunna hitta ägget. Det var iaf lite roligt, men jag tror inte att vi klarade av att hålla oss heeelt nyktra i två veckor.

• Lapinette

Jag var totalt nykter i två veckor medan maken smög iväg på en affärsresa till Nice och blev "tvingad" att ta ett glas vin till maten när han var ute och åt med en kollega. Stackarn!

• Liten med Mindre

Frejis - jag ska inte heller träna med min arm. Men fikar gärna. Vad tror du om imorgon? Jag har eventuellt massage på torsdag, kollar det, ifall torsdag passar dig bättre.

Kanske någon annan i Stockholm som vill med o fika oxå. Vifta i så fall.

• Clown

Frejis! Vilket megabra inlägg.

Är det någon som vet hur fort igen man kan göra en IVF om det inte lyckas vid första försöket?

• Frejis

Liten - det går bra för mig imorgon. När oc hur? Någon annan stockholmare som vill med och fika?

Clown - jag tror att det borde gå ganska fort. Gissar på ca 6 veckor om allt är som det ska.

• Lapinette

Clown - tror mest det är det psykiska som hindrar att gå på en IVF så där på en gång. Hittade en massa frågor och svar gällande IVF här. Vet inte hur gammal tråden är men en IVF kostar ca 27 000 och inte 20 000 som det står där:
    www.ur.se/ombarn/templates/Page____5452.aspx

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!