• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • fru AM

Clownis: Fast det var ju AM som svarade ...

• Clownis

Sorry AM! Kann lätt bli fel om man inte läser så noga. Stort tack iaf!

• MSW

Nu har jag krypit till korset och gått till AMS, men är ändå uppåt, fick svar från mina prover jag tog igår och de var så bra att de nästan var oroliga att det blivit något fel.. Så nu behöver jag bara ta en tablett ist för 1½.. Och så ska jag ta nytt prov på torsdag!! Inte ofta man känner sig glad och lättad när man kommer från ams..
    Jag ska dessutom inte behöva gå dit igen förrän 2/10.. Också skönt..

• Liten med Mindre

Duktigt jobbat MSW. Inge skoj att ha med myndigheter att göra. Fattar inte varför de ska vara så trista och fyrkantiga ofta. Undantagen är rätt få.

• Oms

fru AM skrev 2007-09-18 08:49:43 följande:

Muggles:Läste om din dag med en övertrött Moa. Vill bara tipsa om ett fiffigt sätt att få just övertrötta bebisar att somna. Men tar en filt eller en stor handduk och lindar in bebin i den. Inte för hårt! Men fast. Gärna så att de små vevande armarna hålls inne. Sedan vyssar man paketet. Värmen och vaggandet gjorde att Livia somnade på typ en minut. Har även funkat på andra barn.Kram från"Expertkommentatorn"
    Detta har jag aldrig prövat ngn gång men det säger sig själv att det borde fungera *sparar genast tipset för framtiden*
  • Lapinette

Angående att få barn att somna har jag en väninna som alltid la en filt över huvudet på sin son. När han fick filten och det blev mörkt så blev han sömnig.

• Tinga

Muggles ? tack för din omtanke! Japp, det slog mig extra hårt den här gången, eftersom tanten var hela sex dagar sen. Hade hon kommit som vanligt hade jag nog mest ryckt på axlarna och gått vidare, även om det varit trist, men på sex dagar hinner man tänka ganska många tankar och få väldigt många förhoppningar, så smällen blir desto hårdare då.

Allt är minsann inte rosenrött med att vara småbarnsmamma, det får man definitivt klart för sig i den här tråden, men jag tycker att du verkar klara din uppgift med bravur, Muggles! Det måste ju finnas både bra och dåliga dagar, och det är väl skönt att veta att man överlever även de jobbiga dagarna. De bra dagarna blir ju dessutom desto roligare då.

Frejis ? tack för kramen! Och än en gång grattis till ditt plus! Jag tycker att det är helt fantastiskt att du äntligen fått det efterlängtade pluset och jag gläds verkligen med dig.

Piggelin ? tack för att du tänkt på mig och för alla varma kramar! Jag önskar också verkligen att jag hade haft ett plus att rapportera ? tänk om man hade fått plus på sin bröllopsdag! Men så blidde det inte och nu är det bara att gå på det igen.

Måste varit jättekul att shoppa loss på bebisprylar! Ingenting blir ju sämre av att det är billigt heller!

Lapinette ? jag förstår att du saknar Cannes, när du nu varit där så mycket tidigare. L?Amandier var verkligen en hit, så kommer jag tillbaka till de trakterna någon mer gång blir det definitivt ett besök där. Jag tyckte dessutom att det kändes väldigt prisvärt ? en extra bonus! Smaklökarna gosar till sig bara jag tänker på maten!

Oh vad jag håller tummarna för dig den här veckan, Lappis! Blir det plus kan du ju alltid ta ivf-pengarna och åka iväg till l?Amandier för en firarmiddag! Det vore du väl förtjänt av!

BS ? kul att se bilderna från er lägenhet! Jag har ju ingen aning om hur där sett ut tidigare, men nu tyckte jag att det såg ut som det ?brukar? göra på visningsbilder, när det gäller hur mycket grejer som är framme och sådär. Hoppas att allt går bra med visningen och att lägenheten säljs snabbt till bra pris!

För egen del känner jag att humöret nu långsamt är på väg uppåt, efter brutaldippen igår. Det är nog tur det, för jag har mycket att göra på jobbet resten av veckan, med både kundbesök och en konferens som jag är värd för, så det underlättar om humöret inte är alldeles i botten. Känns bra att ha en gyntid bokad till nästa vecka också, som en liten livlina. Förhoppningsvis blir det äntligen en som tar min långa cykel på allvar.

• Oms
    Lapinette skrev 2007-09-18 12:51:31 följande:
    Angående att få barn att somna har jag en väninna som alltid la en filt över huvudet på sin son. När han fick filten och det blev mörkt så blev han sömnig.
    japp, det fungerar oftast bra, bruakde göra så m väninnans dotter när hon var bebis för några år sen, annars vägrade hon att sova. och det vi la över huvudet visade sig vara en silkig underkjol som hon älskade då den var sval o skön
  • viktualia

Fniss!

gillar mailen som kommer angående trådträffen.. snart har jag ju koll på vad alla heter på riktigt.. skulle kännas lagom baklänges att gå fram och hälsa och fråga: Är det ni som är AM, Frejis och Storasystern?!? *garvar glatt*

Nu har alla kommit ur "namngarderoben" i alla fall för mig! Ska bli otroligt skoj att ses på lördag!!

• MSW

Nä Liten, visst är det tråkigt att de är så himla krångliga? Jag menar, när man väl tar till mydigheterna har man juh lixom inget annat alternativ kvar(åtminstone fungerar jag så.. ), och har dessutom förmodligen inte så bra koll, så lite hjälpsamhet hade tacksamt tagits emot.. Och man kan tycka att socialkompetens är lika viktigt på ams eller försäkringskassan som det är i butiker och restauranger!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!