• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Moppy1

Piggelin - jag vet, jag fick också en massa känslor efter Profylaxen. Det blev mer verkligt på något sätt. Men samtidigt blev jag mer taggad också och tycker det är skönt att "komma igång" och tänka mer aktivt på det som ska ske. Fast fortfarande är det vääääldigt abstrakt detta med att jag faktiskt ska föda barn och jag har svårt att föreställa mig smärtan och hur det verkligen kommer att vara. Men jag är inte lika rädd som jag var innan (har ju varit på gränsen till förlossnings-skraj tidigare).

Lappis - håller tummarna. När är BIM-dagen? I slutet av veckan, vilken dag ska jag hålla tummarna som mest??

• Moppy1

BS - har jag missat ngt? En Ralph Lauren shopping site? Har du en länk?

• Clownis

Oj, oj! Har kanske shoppat galet!!! Vi shoppade en del baby Ralph Lauren när vi var i USA nyligen för att ge i julklapp till syskonbarnen. Trodde dock att M = månader.

BS: Vad motsvarar M:et?????

• Lapinette

Moppy - du får jättegärna hålla extra hårt imorgon och på torsdag! Det är då jag borde ha BIM. Känner lite molande värk just nu och är inställd på BOM (ursäkta att jag tjatar).

• fru AM

M är månader, Clownis. Men övriga världen verkar ha mindre bäbisar än vi välnärda svenskar. Jag brukar gå upp ett snäpp i storlek när jag shoppar såna kläder till Livia. Så när hon var 6månader köpte jag klänningar där det stod 9M.
    Enligt min erfarenhet gäller det såväl "fina" märken som Ralph Lauren, Burberry och Petit Patapon, som billigare, som t ex Zara Baby.

• fru AM

Ursvenska Polarn och Pyret däremot har GIGANTISKA storlekar i sina kläder ...

Lappis: Jag vet att du är inställd på BOM, men molande värk kan också vara plussitivt. Jag håller tummarna så de vitnar!!! Kram

• Clownis

Lappis! Tjata på du, det är ju det vi är till för...vi fortsätter att hålla tummarna för dig.

Jag har varit och tagit Östradiol-prov idag. Ska åter till BM i eftermiddag och lära mig att ta spruta. Hoppas verkligen att jag är tillräckligt inne i klimakteriet så att jag får påbörja hormonbehandlingen idag. Hoppas, hoppas....

• Lapinette

Tack AM behöver alla kramar och tummar just nu. Fast jag måste erkänna att jag sen i söndags har en ganska avslappnad attityd t o m så jag igår var tvungen att titta i kalender när det var dags för att ni frågade. Men som sagt, lär nog inte vara så avslappnad imorgon och på torsdag.

• Liten med Mindre

Moppy - på sid 578 kan du hitta en länk till RL webshop, eller nåt. Har inte kollat.

BS - attans vad ni har rensat hemma. Var har ni gjort av allt? Alla stora växter?

Lappis - håller tummarna stenhårt, oavsett vad du tror. Unnar dig inte det minsta vin mer.

Det skulle vara jätteskoj att kunna luncha eller bruncha med er andra. Men jag ser inte riktigt hur jag ska hinna få ihop mina timmar på jobbet för det. Har svårt att jobba över. Hoppas att fler vill träffas snart igen. Och att Sweet hinner med lite fika nämre jul. Just nu verkar all tid gå till olika föräldragrejor. För givetvis bokades vi inte in på föräldrakurs på förra barnmorskebesöket - så nu blir det kurs på dagtid för att hinna med. Raskt rök 3 eftermiddagar på jobbet. Och inte kan försäkringskassan lägga sina info-träffar på kvällstid heller. *mutter*

Men, positivt är att Mindre tycks må bra, och magen växer enligt medelkurva. Måste nog peta i mig lite mer järn för att hålla humöret uppe, men det ska väl gå. Trist bara att äta mindre ost o grädde, gottegris som jag är. Jag lär väl få användning för recepten i matkursen jag går tidigare än tänkt - nyttig mat utan så mycket mejeriprodukter.

• Clownis

Tack BS! Då tror jag att vi kan vara helt lugna gällande vår shopping. Känns skönt!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!