• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

God kväll alla goingar!

Har inte hunnit vara inne så mkt de senaste dagarna, men iaf hunnit läsa lite & hoppar in & skriver nu.

Har varit LEDIG idag! Hur gött som helst! Passade extra bra att det var inplanerat eftersom jag var totalt superfrustrerad på jobbet när jag åkte hem i fredags. Blir sååå trött på människor som inte besitter ett uns affärsmässighet/proffsighet & ännu värre när det är ens närmaste chef... Iofs är det väl ingen idé att hetsa upp sig alltför mkt, det är ju mindre än 2 månader tills jag går hem. Men kan inte låta bli att bli TOKIG ibland...
    Hur som helst, blev upplockad av en kompis & hennes ettåring i morse, med siktet inställt på Ullared
    Vänner, dina råd var guld värda liksom att det var kanon att vara där med en småbarnsmor! Det bidde både badbalja, de där tvättdukarna, nappflaskor, pyamasar & några bodies & en del annat plock. Bla hittade jag en höst-/vinterjacka där magen ryms. Såg faktist helt ok ut, speciellt med tanke på att den kostade hela 199 riksdaler Hade tankar på att be mannen shoppa ngt nu när han stack t Kina igen idag, men nu behövs det inte!
    Rent allmänt så är GeKås är verkligen ett fascinerande ställe att komma till - det finns verkligen inget liknande ngn annanstans! Efteråt när vi skulle käka dök plötsligt ett bekant ansikte upp & sa hej - min barnmorska, som var där & shoppade bebisgrejor tillsammans med sin gravida dotter!
    Väl tillbaka blev det en kaffe hos kompisen, sen en sväng till Plantagen för lite nya krukväxter. Riktig lyxdag!

MrsB, lät som om ni hade en underbar bröllopsdag i lördags, ser fram emot att höra mer!

BS, kul att dopet gick så bra i lördags!

Men TINGA, vad i helskotta skulle kärringen komma & besöka dig för???!! Dessutom så förbaskat elak & dra ut på det i sex dgr Jag tänkte på dig flera ggr under förra veckan & hoppades verkligen att du skulle komma hem & rapportera in ett pluss. Stoooor & varm kram till dig!
    Bra att du fått en tid hos en ny gyn. Även om det bär dig emot, dra till med att ni försökt i ett år, eller närapå iaf. Vita lögner för ett gott syfte är heeelt ok, speciellt i detta fallet! Go girl!!!

Sweet - du har verkligen INTE varit ego de senaste dagarna, hallå eller! Du engagerar dig så himla mkt i alla andra jämt, klart att du ska ösa ur dig en massa galla här, när du behöver det!!

Vad avis jag blir på era tråddejtar i veckan. Låter verkligen jättekul & vad MÅNGA ni blir! Kul!

Frejis & Start Sept - gott med lite "nyingar" som gravidnojar, det var ju verkligen ett bra tag sen vi hade några i tråden nu! August, när var det hon skulle komma tillbaka från Sardinien? Hmmm, jobbigt att åka till Italien & inte få dricka vin

Kokos - vad kul med Florida! När åker ni? Ska ni shoppa barnvagn där, precis som vi gjorde i NYC?!

Izzie, kommer inte på ngt konkret recept med plommonmarmelad, däremot gjorde jag en rabarber-, jordgubb-, vanilj- & chilimarmelad i somras. Yummie till ost!

Vickan - ngt nytt på "lägga-bud-på huset-fronten"??!

• Piggelin1

Hej Nenne, vad härligt det låter med Frankrike! Vart exakt var det nu som ni var?? Jag = avis!!

• viktualia

Piggelin - japp! Nån har höjt budet med 50 papp, men maken och jag avvaktar ett tag innan vi höjer. Prisnivån känns svajjig i hålan just nu och det vore verkligen TRIST att köpa hus precis INNAN ett större prisfall... så vi ska höja, men inte på direkten.

Sov gott!

• nennesjuttioåtta

hiihVickan!! *bus*

piggelainen! Kul att läsa att du börjar boa, måste kännas rätt märkligt att äntligen få köpa såna där pryttlar. Jag har iofs redan köpt en Pek-Elvis men den var ju till mig.

Vi var nordost om Bordeaux, i en liten by som hette St Androny, några km från Blaye. Vi hade en hyrbil så vi åkte runt en hel del, bl a till Cognac, Lacanau (vid atlantkusten, grymma stränder!) och Saint Emilion. Maten var inget att hurra för, förutom en galette vi åt med getost och rökt lax, men en soppa smakade som torrfoder till katter luktar. Resten var osaltat och smaklöst, förutom det som vi lagade till själva på vingården. Äntligen har jag fattat vitsen med musslor, det var riktigt gott! Dock kunde jag inte svälja ostronet.

• Piggelin1

Moppy, har för mig att du undrade häromdagen om bebisen börjat lägga sig neråt. Tror inte det, men däremot är det ett himla liv på bebisen, nu sprakar h*n så kraftigt ibland så att det känns lite halvt obehagligt. Häftigt dock, men ibland hoppar jag verkligen till. Kom på mig själv med att göra det flera ggr förra veckan, när jag satt i möten Piggelin Junior brås på sin mor ifråga om energi & rastlöshet??
    Nytt besök hos BM nu på onsdag, får se vad hon säger om hur h*n ligger då. Kul med nytt UL, tror inte det ingår ngt mer UL här, efter det man gjorde runt vecka 20.

Annars så gick vi en intensivkurs i profylax (Annas profylax) fre-lör & jädrar vad det rörde till mkt i skallen. Otroligt mkt känslor som poppade upp ism det. Lite därför jag nästan inte skrev alls under helgen - kände mig totalt labil/super-lättrörd. Har varit cool inför förlossningen hela vägen fram tills nu, har ju hur många syskon & kompisar som helst som fått både ett & flera barn, inte skraj för att lyssna på skräckhistorier etc, men på ngt vis så blev allt väldigt tydligt nu i helgen. Typ, nu börjar det närma sig & jag har nojat som bara den. Inte för att det inte ska gå bra, för det tror jag att det gör, på ett eller annat sätt. Inte heller superskraj för smärtan, klarade jag njursten (som tydligen ska ligga i närheten på smärtskalan), så ska jag väl greja detta, speciellt som jag vet vad smärtan kommer att bero på denna gången (det gjorde jag inte då) & den kommer ju att ta slut efter max några dygn eller så. Tror att det var mer ngn slags rädsla för hur jag kommer att reagera, kommer mannen att greja att stötta mig hela vägen på det sätt jag behöver eller måste jag "klara mig själv" (ngt som jag i längden blev hjärtligt trött på under alla singelåren, dvs alltid "klara mig själv"). Vågar jag lita på att mannen FINNS där liksom. Kontrollbehovet som sätter käppar i hjulet misstänker jag... Men känns iaf bättre att detta kommer nu & inte 1-2 veckor innnan BF, så kan jag förhoppningsvis tagga ner & bearbeta det klart lagom tills BF närmar sig.

Detta låter nog alldeles utomordentligt svamligt, men nu känns det lite bättre - för mina humörsvängningar i helgen var inte att leka med. Lärde mig i förra veckan att man kan bli lika svajig i humöret de sista tio veckorna, som man är i början. I så fall kvalar jag in med råge! Ja just det, jag fick ju upp hela frukosten i lördags morse också. Har man inte spytt i början av graviditeten, så kan man uppenbarligen göra det i vecka 32...

• Piggelin1

nenne, vad kul med Bordeaux - det finns med på min tio-i-topp-lista över ställen jag vill åka till, men ännu inte lyckats komma till skott. Musslor - mmmm! Goa viner, yummie!

Pek-Elvis - vad är det??

• Piggelin1

Ja just det - det är ju BOA jag håller på med - har inte tänkt alls på det! Jag = trög?!

• Piggelin1

Nu ska jag hoppa i säng, natti natti

• nennesjuttioåtta

Pek-Elvis, en pekbok med Elvisprylar, infantilt tecknade, såsom hans glasögon, Graceland, dans och frisyr eller nåt sånt. Hur kul som helst! Köpte den på Designtorget.

• nennesjuttioåtta

MrsB
    Självklart STORT gtattis til bröllopet också!!! *kram*

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!