• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Tinga - åter igen - känner igen mig! Fast jag inte då gått över tiden med 6 dagar så räcker det med typ 1-2 dagar och jag har redan försökt att lösa problemet med barnrummet, vad ska jag säga på brorsans inflyttningsfest och till saken hör - tänk om jag testar positivt på torsdag, hur gör jag då i helgen när jag är hos svärmor (dessutom med min mamma)? Eller ska jag vänta och testa tills jag kommer hem? Fast allt detta behöver jag säkert inte oroa mig för.

• Moppy1

Grattis även till Frullan och Borren. Ser fram emot att se om det var så 'underbart' att föda som du trodde!

Sweet - FAEN!! Kom hit med tanten så ska jag knocka henne. Men, det kommer att ta, nu när allt är fixat. För oss tog det 5-6 ggr, det kommer det kanske göra för er med (fast jag hoppas på att det ska gå snabbare såklart)

Lappis - om ni vill ha ett alternativ till IKEA, Mio etc så kan jag rekommendera EM Möbler och Fogia. Har mkt snyggt. Även Länna Möbler kan nog vara bra, de har börjat sälja Conran möbler, såg jag en annons om i helgen.

Cicci - kul att du tittar in. Kan se Victor i coola Raffe kläder. Vilken brat kille han kommer bli ! Lycka till m dop och allt!

• Lapinette

Moppy - tack för tipsen men vi har varit överallt och det är just på Länna som vi har hittat både soffa, bokhylla (men där kanske vi ändrar oss) och fåtölj. Har sett ut möblerna med den där inredningstjejen som hjälpt oss och försökte nu bara se om vi kunde hitta billigare alternativ.

• Telemarkgrrl

Åh, vad roligt med brunchdejt på lördag! Fast jag är lite besviken på att dom inte har våfflor längre.

Men det är ju ändå ett jädrans i-landsproblem när man ser att Tinga har fått kärringbesök (jaaa, kommer den sex dagar för sent är det ingen tant utan en j-a kärring! ). Stora stora sympatikramar Tinga!! Jag brukar inte förespråka lögner men en liten vit lögn till din gynekolog om att ni har försökt i ett år tycker jag absolut är befogad. Det finns ju ändå medicin som kan göra cykeln mer normallång, det är klart att du ska få sån! Kram igen Tinga, hoppas att du mår bättre snart!

• Telemarkgrrl

Jag sitter förresten på en kurs hela dagen idag där det är en snubbe som pratar med världens entonigaste röst om världens tråkigaste ämne på bruten engelska. Jag håller på att gäspa käkarna ur led redan.

• Tinga

Telis - tusen tack för kramen! Det känns redan bättre, bara av att få ventilera eländet med er här! Ja, det som gör mig så arg med de här förbenade gynekologerna är ju att de verkar ha så olika bedömningsgrund. Varför får man utan problem medicinering hos en, men inte hos en annan? Fast jag antar att samma problem väl iofs gäller de flesta sjukvårdsfrågor. Fast man blir alltid mer upprörd när det gäller en själv.

Och SEX dagars försening av tanten - det borde vara dödsstraff för det! Vad säger ni andra ogravida - ska vi gasa ihjäl henne, ge henne gift, hänga henne, eller vad har ni för idéer? Ju blodigare desot bättre är jag beredd att tycka - så att vi får ge igen rejält; hon kommer ju alltid med blod!

• Page

Tinga, så tråkigt med kärringen! Usch, hon förtjänar allt ont som du har på förslag. Eller så kan man kanske ignorera henne, att inte ge henne någon uppmärksammhet så att hon tröttnar och försvinner under en längre period.

Sök till en privat gynklinik. Min erfarenhet är att man inte behöver förklara sig så mycket där. Man behöver inte ursäkta sig för att man vill kolla att allt är ok innan det där obligatoriska året gått.

• Page

Frejis och September, har era bröst ökat i omfång redan?? Nåja, det inbjuder ju till hejdlös shopping!

• start september

Tinga,

stor kram till dig. Elaka, elaka kärringen. Jag hoppas att ni ändå kunde njuta av semestern så att den inte bara blev funderingar. Jag säger som de andra, sök privat. Det måste finnas en del privata i Lund så slipper du åka till Malmö.

Och den här tråden är till för att trösta, här är tanten ett skällsord och alla som drabbas hårt av heenne ska ha full support!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!