• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • start september

Freijs igen,

inte jättetrött än faktiskt. Det är lite kluvet det där med större bröst, jag har väl lite mittemellan sådär i mig själv och trodde inte att det skulle göra något att det blev större.
    Men idag sitter Bh:n illa och jag ratade imorse en polotröja där allt helt plötsligt stack ut. Om man inte har några kläder som är lagom så känns det ju dyrt och jobbigt.

• start september

Hur var det med Omega 3? Skulle man inte äta det efter man har plussat? Jag som vet att jag äter för lite fisk, särskilt om jag inte får äta laxsushi trodde att det var just nu jag behövde extra?

Förvirrad

• Lapinette

Morning girls!!!

Sweet - vad glad jag blir att Kokisen hänger på. Hon är en så otroligt trevlig person. Har ju redan träffat henne irl. Kokisen, vart jobbar du, något förslag på vart vi ska ses? Kanske någonstans emellan ditt och mitt jobb (som på torsdag är St Eriksplan)?

Sweet du får självfallet följa med upp och hälsa på min make och se vårt badrum om du vill. Ha, ha ibland måste man bjuda in sig själv för att få komma. Själv är jag dålig på det däremot himla bra på att bjuda in varpå det känns som folk alltid är hemma hos oss medan vi aldrig blir inbjudna. Lite trist!

Hade inte någon gravnojja alls igår. Så skönt!!! Nu är det bara några dagar kvar men ska försöka ha samma coola attityd som igår och ägna tankarna till inredning eller kanske jobb vore bättre nu när det är måndag.

• Lapinette

Ska snart in på möte men undrar hur det går för
    - Tinga
    - Junilejon
    - Vilma
    som skulle ha BIM i helgen. Vet att Vilma är lite osäker på sin ÄL eftersom det var första gången men både Tinga och Junilejon är väl ganska så säkra på sin ÄL så något resultat borde väl visas nu? Förresten någon som vet när Tinga är tillbaka från Rivieran?

Denna veckas BIM:
    - Lapinette (moi) som har BIM onsdag eller torsdag
    - Nenne, har antecknat att det är BIM fredag eller lördag. Vi får se om hon tittar in och kommenterar något denna vecka.

• Liten med Mindre

Godmorgon!

September - GRATTIS! Vad skoj med ett plus som "växer till sig". Hoppas hoppas!!!

Och FruLlan - supergrattis till Boris! Hoppas att allt gick bra, och att det kommer en liten berättelse så småningom. *nyfiken*

Sweet och Victory - massor med kramar. Usch och fy att tanten inte kan låta er vara.

Mrs B, ser också fram emot en redogörelse. Skoj med bröllop!

BS, kul att Iris njöt av sin dopdag med. Underlättar ju lite att festföremålet är på gott humör.

Izzie - jag hade ett plommonmarmelad recept från Allt om Mat, augustinumret. Men jag kommer inte åt det från jobbet. Så säg till om det fortfarande är aktuellt så letar jag hemma.

Och till slut - har haft en skön helg. Lyckades äntligen sätta in alla våra bröllopsbilder i album. Hurra!

• MSW

Junilejon: TYvärr har jag ingen spegeldörr liggandes... Du får leta vidare... fortfarande ingen tant? Hur länge har du tänkt vänta innan du testar??

Lappis: Har ni bestämt hur ni ska göra med IVF'en nu? Blir det ett trepack eller? (kanske bara jag som missat...)

*håller tummarna för alla som behöver det*

• BrudSommar2006

Här har vi varit uppe sedan sex i morse och det börjar bli svårare och svårare att hålla henne på gott humör trots att hon sovit en stund emellan nu. Hon var så grinig igår eftermiddag att jag tänkte att det måste vara en reaktion på dopet med allt stök och mycket folk men hon verkar faktiskt inte så mycket bättre idag. Tänkte att hon behöver en dag hemma i lugn och ro men kanske är det istället mer stimulans hon behöver? Så svårt att veta.

Cicci, blir avundsjuk på dig som får shoppa loss på NK, själv kommer jag inte längre än Solna centrum. Man har kanske en kvart, tjugo minuter på sig att handla medan hon fortfarande går med på att sitta i vagnen och det hinner man in i en eller kanske två affärer på om man tar bilen ner så att hon inte behöver åka vagn till och från affären också. Igår behövde vi verkligen börja samla på oss storlek 74 så då fick maken följa med och då hann vi till och med kasta i oss lite lunch medan hon satt i vagnen och så fick han bära henne sedan. Fast efter PoP och H&M fick vi ge upp men själv hade jag ju inte hunnit ens det eller så hade jag fått gå hungrig så det blev rätt bra ändå.

• fru AM

Inför trådbrunchen på lördag:
    Jag har nu bokat ett bord för brunch på Mornington Hotel på Nybrogatan 53 till på lördag 22/9 kl.13.00.

Jag bokade för 8 personer - i mailet fr Sweet hade hon räknat ihop till 7 anmälda:
    Sweet
    Frejis
    Page,
    Vickan
    AM
    Syrran
    Telis

Ev. Brudsommar? Men henne hade inte Sweet ngn mailadress till.

Är det någon mer som vill komma eller har andra synpunkter på bokningen så maila mig på anna@megatron.se

Vi ses på lördag!
    KRAM!

• fru AM

Till alla brunchanmälda har jag redan skickat ett mail med samma info som ovan + mitt hela namn som bokningen är gjord i

• Vännerfan

Jösses vad ni skrivit. Nu har jag ju knappt nån tid kvar för att skriva på

Sweet och Victory, Lider med er och hoppas det är er tur snart!

Junilejon, Åh fy vad hemskt med din kompis! Verkligen fruktansvärt och stackars hans fru! En arbetskamrats bästa vän gick bort i hjärntumör för nåt år sen. Efter att han insjuknat första gången bestämde han och hans fru sig för att skaffa sina påtänka två barn. De hoppades på det bästa, men nu får hon ensam ta hand om dem. Vilka oerhört starka människor det finns. Men man vet väl aldrig hur man reagerar förrän man hamnar i en viss situation antar jag. De ger i alla fall en lite perspektiv och man funderar på allt man själv tar för givet.

September, Grattis! Jag tror verkligen det kommer gå hela vägen den här gången!

Frullan, Stort grattis till dig med! Ser fram emot berättelsen!

Liten, Åh vad skönt att vara klar med fotona! Själv har jag inte kommit så mycket längre än jag gjorde innan värkarna startade... Men det är klart, slutar jag hänga här helt skulle jag ju hinna komma nånvart, men... Nej, jag har ju nyligen begränsat min tid här. Nån måtta får det vara!

Överraskade alla inklusive mig själv med att bjuda maken på 3-rätters i fredags! Blev så inspirerad av ert mat-prat. Förrätten var visserligen bara melon+skinka, men sen gjorde jag laxen med oliverna och den röran (Var det Lappis recept?) med pasta och god sallad och sen blev det creme brule med kardemumma. Och tro det eller ej, men allt blev lyckat! Jag är ju ingen stjärna i köket precis och det var lite jobbigt att göra bruleen med Prinsen hängandes i sele, men det gick och maken blev jätteglad. Sen när jag tog den första klunken av vinet säger han:
    "Och jag ser att du dricker vin, så då ska du inte berätta att du är gravid igen!"
    Snacka om att jag borde laga mat lite oftare om han tror att det är nåt STORT så gång för att jag gör det! Jag kommenterade bara att jag trodde man skulle behöva ha sex för att bli gravid. Den varan är ju tämligen bristfällig får jag allt lov att säga. Hmmm. Får jobbar på det.

Sen i lördags var vi och kollade på bilbarnstolar (Shit! Vad dyrt!!!! Typ 3000 spänn! Och alla bara snackar om att vagnar är dyra!). Sen var vi till Ikea för vi skulle bl.a. köpa en stol med bord till prinsen. Gick runt där och blev faktikst liiite inspirerad och tänkte att det hade varit kul om nån kommit hem till oss och gjort om lite... Eller mycket... Sen skulle vi hämta varorna i lagret och då är givetvis bordet till stolen slut! Då då kom jag ihåg varför jag inte gillar Ikea!! Verkligen "Ikea när vi är som sämst!!!"

Igår var vi på babysim för första gången och det var en succé. Jösses vad han simmade! Sen fick han sin först mosade potatis, men den ville han bara försöka kräkas upp, så det var ingen hit.

Puh, det var ett långt inlägg och allt var inte ens särskilt intressant. Ha en bra dag så hoppas jag att det tillkommit några plus när jag tittar in imorgon!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!