Jösses vad ni skrivit. Nu har jag ju knappt nån tid kvar för att skriva på
Sweet och Victory, Lider med er och hoppas det är er tur snart!
Junilejon, Åh fy vad hemskt med din kompis! Verkligen fruktansvärt och stackars hans fru! En arbetskamrats bästa vän gick bort i hjärntumör för nåt år sen. Efter att han insjuknat första gången bestämde han och hans fru sig för att skaffa sina påtänka två barn. De hoppades på det bästa, men nu får hon ensam ta hand om dem. Vilka oerhört starka människor det finns. Men man vet väl aldrig hur man reagerar förrän man hamnar i en viss situation antar jag. De ger i alla fall en lite perspektiv och man funderar på allt man själv tar för givet.
September, Grattis! Jag tror verkligen det kommer gå hela vägen den här gången!
Frullan, Stort grattis till dig med! Ser fram emot berättelsen!
Liten, Åh vad skönt att vara klar med fotona! Själv har jag inte kommit så mycket längre än jag gjorde innan värkarna startade... Men det är klart, slutar jag hänga här helt skulle jag ju hinna komma nånvart, men... Nej, jag har ju nyligen begränsat min tid här. Nån måtta får det vara!
Överraskade alla inklusive mig själv med att bjuda maken på 3-rätters i fredags! Blev så inspirerad av ert mat-prat. Förrätten var visserligen bara melon+skinka, men sen gjorde jag laxen med oliverna och den röran (Var det Lappis recept?) med pasta och god sallad och sen blev det creme brule med kardemumma. Och tro det eller ej, men allt blev lyckat! Jag är ju ingen stjärna i köket precis och det var lite jobbigt att göra bruleen med Prinsen hängandes i sele, men det gick och maken blev jätteglad. Sen när jag tog den första klunken av vinet säger han:
"Och jag ser att du dricker vin, så då ska du inte berätta att du är gravid igen!"
Snacka om att jag borde laga mat lite oftare om han tror att det är nåt STORT så gång för att jag gör det! Jag kommenterade bara att jag trodde man skulle behöva ha sex för att bli gravid. Den varan är ju tämligen bristfällig får jag allt lov att säga. Hmmm. Får jobbar på det.
Sen i lördags var vi och kollade på bilbarnstolar (Shit! Vad dyrt!!!! Typ 3000 spänn! Och alla bara snackar om att vagnar är dyra!). Sen var vi till Ikea för vi skulle bl.a. köpa en stol med bord till prinsen. Gick runt där och blev faktikst liiite inspirerad och tänkte att det hade varit kul om nån kommit hem till oss och gjort om lite... Eller mycket... Sen skulle vi hämta varorna i lagret och då är givetvis bordet till stolen slut! Då då kom jag ihåg varför jag inte gillar Ikea!! Verkligen "Ikea när vi är som sämst!!!"
Igår var vi på babysim för första gången och det var en succé. Jösses vad han simmade! Sen fick han sin först mosade potatis, men den ville han bara försöka kräkas upp, så det var ingen hit.
Puh, det var ett långt inlägg och allt var inte ens särskilt intressant. Ha en bra dag så hoppas jag att det tillkommit några plus när jag tittar in imorgon!