• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Vännerfan

Åh, vad roligt ni ska ha på brunchen! Önskar jag kunde vara med!

Vad förresten på massage igår också. Ljuvligt och välbehövligt. Och konstaterade att jag måste göra nåt år min foglossning nu! Hon rekommenderade sjukgymnasterna på Fungera. Maken tyclte jag borde prova med vårdcentralen först "bara för att". Vilket skämt och slöseri med tid, men jag får väl ringa 20ggr imorgon utan att få nåt svar så har jag gjort det iaf...

• Tinga

God morgon, allihop! Oh, vad jag blir glad av att se att Frejis och September plussat (har inte läst ikapp, men förstår det från den senaste sidans inlägg - rätta mig om jag har fel). Ni var verkligen väl unnade era plus och jag gläds verkligen med er.

Förstår att FruLlan fött också - jättegrattis! Blev det en Borat eller en Borelia?

Tyvärr är det superdystert på min front, och jag hoppas att deppmanteln fortfarande finns tillgänglig. Hoppas att det finns en massa flaskor med gott rödvin där, för det är jag i stort behov av. Som Lappis skrev ovan hade jag beräknad BIM den 11/9, alltså förra tisdagen, och efter att ha fått utslag på ÄL-test, kollat sekret och temperatur är jag nästan helt hundra på att jag verkligen hade ÄL den här gången (har ju tvivlat på det tidigare).

Nåväl, menskänningarna gjorde sig påminda förra helgen, så den 11 bara väntade jag på att hon skulle dyka upp. Men icke, och så inte heller den 12. Nu började vi ju båda hoppas och bestämde oss för att göra ett gravtest på fredagen den 14 om inte tanten dykt upp innan dess, eftersom det var vår 5-åriga bröllopsdag då, och vi tyckte att det kunde vara kul att kröna den med ett plus. Eftersom jag bara packat mensskydd och inget gravtest (omvänd psykologi, ni vet ) fick vi köpa det i Frankrike. Något digitalt test fanns naturligtvis inte, utan vi fick nöja oss med den gamla vanlig sorten.

Fredagsmorgonen dök upp utan tant, så med darrande händer gjorde vi ett test. Då dök den välkända problematiken upp - är det där ett streck eller inte? Vi var högst osäkra, så vi gick iväg och köpte ett test till, inte digitalt det heller, men väl CB, så det var iallafall av en annan sort. Men tja - lika osäkert där; streck eller ej? Vi bestämde oss för att testa på nytt lördag morgon om fortfarande inte hänt.

Lördag morgon gjorde vi ett nytt test, men inget utslag då heller. Nu började jag ju fundera över vad som hände, men jag hade mensvärk i början av veckan, som sedan gick över, och fram emot helgen kände jag bara lite nyp i nedre delen av magen, så som flera av er som plussat vittnat om. Temperaturen höll sig dessutom på en hög nivå, så det fanns ju tecken som pekade mot graviditet. Vi bestämde oss för att låta bli att testa på söndagen, och sen göra ett nytt test hemma i Sverige, idag på morgonen.

Imorse var tempen något lägre än den varit sen ÄL, men fortfarande inte lika låg som den varit före ÄL. När jag gick på toa för att göra ett nytt test tyckte jag mig se några bruna spår, men vi bestämde oss ändå för att testa. Fortfarande negativt. Sen pappersmuffade jag ordentligt, och då blev det rejäla röda spår och rullgardinen drogs ner helt.

Fy f*n av den j*vla tanten att luras på det här viset! Hur kan hon vara SEX dagar sen, utan att det är något på gång? Jag trodde att sen mens antingen berodde på att ÄL varit sen eller att man var gravid, men jag kanske har fel? Hur kan man ha 18 dagar från ÄL till mens?

Jag är ledsen för mitt deppiga inlägg, men idag känns det verkligen inte alls kul. Jag är så grymt ledsen och besviken, och det känns verkligen pest att behöva vara på jobbet i den här sinnesstämningen. Om nu mensen ändå skulle komma kunde den väl lika gärna dykt upp på utsatt datum, så att man slapp den här avgrundsdjupa förtvivlan! Hade den bara dykt upp i tisdags hade jag inte tagit det så hårt, men nu är jag verkligen dyster.

Skönt att läsa att det iallafall finns folk som plussat, så att tanten inte lurat alla den här gången! Ska försöka glädjas åt era plus istället för att deppa över mitt eget misslyckande, men det går liiiite trögt just nu. Snälla tjejer, peppa mig lite!

• FruCicci

va????? har du plussat freijs?????????!!!!!!!!!!!!!!!!! shit, grattis!
    jag vill med gå på lunch... fasen att ni inte tog söndagen i stället, jag har dop på lördag kl 11.... men får haka på ngt annat....

• Lapinette

Tinga - neeeeeej, hatar tanten!!!!! Om hon ändå ska komma så behöver hon ju inte dra ut på eländet, eller hur? Förstår att du gick och hoppades!!! Vem skulle inte ha trott att man var gravid när hon inte kommer den dag som hon bör komma på. Vet inte vad det kan bero på att hon kommer så sent. Du har ju testat under tiden så det borde inte vara ett tidigt MF.

Lider med dig! Och gällande deppmanteln så kan du väl hålla den varm åt mig?! Jag lär nog behöva krypa in där på torsdag.

• Lapinette

Jag vill också träffas på brunschen. Så många av er tjejer som jag ännu inte har träffat . Typiskt att vi ska till svärmor denna helg.

Cissi - om du kan på torsdag så ska jag, Sweet och Kokisen äta lunch tillsammans i närheten av St Eriksplan. Du kanske kan besöka ditt jobb?

MSW - vi har bestämt oss för ett 3-pack. Ska försöka dra av det på någons lön dessutom men ingen av oss har pratat med respektive jobb än då vi in i det längsta väntar utifall att det kanske, eventuellt inte behövs. Hoppet är det sista som överger en.

• Tinga

Lappis - tack för sympatierna! Alltid skönt med lite peppning från någon som vet hur dystert det känns. Jag känner mig så himla lurad - det borde vara förbjudet att vara försenad med SEX dagar! Hur ska man kunna låta bli att hoppas då? Bättre då att komma i tid, så vet man vad som gäller.

Och Lappis - supertack för ditt tips om L'Amandier! Vilken middag vi åt där i fredags kväll! Det vattnas fortfarande i munnen på mig när jag tänker på den goda maten där. Jag förstår verkligen att det var en av era favoritrestauranger.

Förresten, vem är mina olyckssystrar den här månaden? Jag ögnade bakåt några sidor och tyckte mig se att Sweet och Victory också fått tantbesök? Tjejer, vi får försöka muntra upp varandra under manteln idag. Skit samma att det är måndag morgon - hit med rödtjutet!

• Lapinette

Åhhh Tinga, var ni på l'Amandier!!! Vad jag längtar tillbaka!!! Du får komma in på restråden och berätta om er vecka...så jag kan sitta där och fundera på varför i hela fridens namn jag övertalade maken att flytta hit.

Håller med gällande tanten. Om hon ändå ska komma kan hon väl hålla tiden. Sex dagar är ju en fruktansvärd pina. Har aldrig gått så länge över tiden ever...3 dagar är nog mitt rekord.

• Liten med Mindre

Tinga - KRAM!

Usch så nesligt att luras i en hel vecka. Och att sitta på jobbet såna dagar är inte kul. Ös ur dig lite mer aggressioner här om det behövs. Vi tål det mesta vid det här laget. Och minns själv att det var skönt att "prata" med några som förstod.

• Tinga

Liten - tack för kramen! Det är så himla gott att kunna komma in här och bli tröstad och peppad. Tack för att ni finns! Usch och blä; det här var verkligen inte kul. Det värsta när man går så här många dagar över tiden är ju alla tankar och förhoppningar som dyker upp. Jag hade redan börjat hitta på ursäkter till varför jag inte kunde dricka vin på bröllopet vi ska på på lördag, hur jag skulle berätta för familjen och på jobbet, ommöbleringen i lägenheten och gud vet vad. Blä igen och igen och igen!

Lappis - rapport kommer i restråden; jag lovar! Är bara inte på humör just nu, men ge mig någon dag så är jag nog tillbaka i gammalt gott slag igen (hoppas jag ).

Jag ringde nyss till kvinnokliniken här i Lund för att berätta om mina problem med cykler på mellan 35 och 45 dagar, men där var de helt kallsinninga till någon form av hjälp om man inte försökt minst ett år. Det är väl Storasystern som fick hjälp med att "boosta" sin cykel, och jag tycker att jag kvalificerat mig för den hjälpen också nu, men tydligen inte. Har funderingar på att prova en privat gynekolog för en second opinion.

• Moppy1

Oj oj oj, här händer grejer! Först och främst - GRATTIS GRATTIS September! Så underbart kul! Jag förstår att du inte vill ropa hej för högt ännu (jag var likadan) men dina symptom låter ju onekligen positiva. Jag kände också mycket molvärk i magen i början och var trött, trött! nu j*klar ska det sitta kvar! Bra med progesteron också. Om du har några frågor om det, får du gärna ställa dem! Jag tog ju också det till v 12, vissa tar det ännu längre eftersom man hävdar att det kan ge effekt ända till v 14-16, det är ju ofarligt så jag tror ju längre desto bättre!

Angående Omega 3 - det verkar finnas olika skolor om det. Min BM menar bestämt att man inte kan vara säker på att fisken som man gör kapslarna av är "ren" och utan gifter, därför är det bättre om man kan äta mer säker fisk, om det går. Jag åt inte mycket fisk i början, eftersom jag mådde illa, men har tagit igen det nu istället.....

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!