God morgon, allihop! Oh, vad jag blir glad av att se att Frejis och September plussat (har inte läst ikapp, men förstår det från den senaste sidans inlägg - rätta mig om jag har fel).
Ni var verkligen väl unnade era plus och jag gläds verkligen med er.
Förstår att FruLlan fött också - jättegrattis! Blev det en Borat eller en Borelia?
Tyvärr är det superdystert på min front, och jag hoppas att deppmanteln fortfarande finns tillgänglig.
Hoppas att det finns en massa flaskor med gott rödvin där, för det är jag i stort behov av. Som Lappis skrev ovan hade jag beräknad BIM den 11/9, alltså förra tisdagen, och efter att ha fått utslag på ÄL-test, kollat sekret och temperatur är jag nästan helt hundra på att jag verkligen hade ÄL den här gången (har ju tvivlat på det tidigare).
Nåväl, menskänningarna gjorde sig påminda förra helgen, så den 11 bara väntade jag på att hon skulle dyka upp. Men icke, och så inte heller den 12. Nu började vi ju båda hoppas och bestämde oss för att göra ett gravtest på fredagen den 14 om inte tanten dykt upp innan dess, eftersom det var vår 5-åriga bröllopsdag då, och vi tyckte att det kunde vara kul att kröna den med ett plus. Eftersom jag bara packat mensskydd och inget gravtest (omvänd psykologi, ni vet
) fick vi köpa det i Frankrike. Något digitalt test fanns naturligtvis inte, utan vi fick nöja oss med den gamla vanlig sorten.
Fredagsmorgonen dök upp utan tant, så med darrande händer gjorde vi ett test. Då dök den välkända problematiken upp - är det där ett streck eller inte? Vi var högst osäkra, så vi gick iväg och köpte ett test till, inte digitalt det heller, men väl CB, så det var iallafall av en annan sort. Men tja - lika osäkert där; streck eller ej? Vi bestämde oss för att testa på nytt lördag morgon om fortfarande inte hänt.
Lördag morgon gjorde vi ett nytt test, men inget utslag då heller. Nu började jag ju fundera över vad som hände, men jag hade mensvärk i början av veckan, som sedan gick över, och fram emot helgen kände jag bara lite nyp i nedre delen av magen, så som flera av er som plussat vittnat om. Temperaturen höll sig dessutom på en hög nivå, så det fanns ju tecken som pekade mot graviditet. Vi bestämde oss för att låta bli att testa på söndagen, och sen göra ett nytt test hemma i Sverige, idag på morgonen.
Imorse var tempen något lägre än den varit sen ÄL, men fortfarande inte lika låg som den varit före ÄL. När jag gick på toa för att göra ett nytt test tyckte jag mig se några bruna spår, men vi bestämde oss ändå för att testa. Fortfarande negativt. Sen pappersmuffade jag ordentligt, och då blev det rejäla röda spår och rullgardinen drogs ner helt.
Fy f*n av den j*vla tanten att luras på det här viset!
Hur kan hon vara SEX dagar sen, utan att det är något på gång? Jag trodde att sen mens antingen berodde på att ÄL varit sen eller att man var gravid, men jag kanske har fel?
Hur kan man ha 18 dagar från ÄL till mens?
Jag är ledsen för mitt deppiga inlägg, men idag känns det verkligen inte alls kul. Jag är så grymt ledsen och besviken, och det känns verkligen pest att behöva vara på jobbet i den här sinnesstämningen. Om nu mensen ändå skulle komma kunde den väl lika gärna dykt upp på utsatt datum, så att man slapp den här avgrundsdjupa förtvivlan! Hade den bara dykt upp i tisdags hade jag inte tagit det så hårt, men nu är jag verkligen dyster.
Skönt att läsa att det iallafall finns folk som plussat, så att tanten inte lurat alla den här gången! Ska försöka glädjas åt era plus istället för att deppa över mitt eget misslyckande, men det går liiiite trögt just nu. Snälla tjejer, peppa mig lite!