• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • start september

Junilejon,

vad tragiskt med din vän. Cancer är en fruktansvärd och orättvis sjukdom, jag har precis som många andra här tråkiga erfarenheter. Tråkiga erfarenheter gör nog dock att vi inte är så rädda, så vi lyssnar nog bra och tål nog en del.

Kram till dig igen och vad skönt att din make stöttar så bra.

• Syster Vilma

Haft en rättså trist men produktiv helg med rejäl ommöblering och osentimental rensning av allt skräp vi samlat på oss genom åren. Sedan blev jag så ledsen eftersom jag hela veckan väntat på att helgen ska komma och på något vis känns det som världens antiklimax med varken plus eller mens (i och för sig bra tecken, men just nu vill jag bara veta om jag är gravid eller inte). Så vi hyrde en romantisk komedi, chips och dipp och bäddade ner oss i soffan med massa filtar. Just nu känns det lite bättre.

Lapinette, min man hatar också IKEA. Förra helgen var vi där och bråkade jättemycket. Han vill vara effektiv för att komma därifrån så fort som möjligt, och jag vill tänka innan jag lägger ner tusentals kronor på nya möbler. Men trots effektivitet och bråk hittade vi bra grejer.

Ok, tjejer. Nu gör jag sorti från BT för denna helg. Trist att inte ha några nyheter att komma med. Kanske dyker tanten upp i natt eller i morgon. Vem vet.

• start september

Freijs,

började din trötthet med en gång när du plussat? Hur är det med andra symtpom?

Själv har jag en hel del svag mensvärk/molvärk och ömma bröst. Nu har jag ju börjat med lite mer hormoner också så nu vet jag snart inte vad som är vad längre.

• Lapinette

Victory - vårt hem kommer att bli superfint! Men vi avvaktar köp av ny soffa etc pga att badrumsrenoveringen kostade på en hel del och sen blir det ju IVF. Men sakts så säkert så blir det bättre och bättre. Er renovering var super, absolut min smak!

• sweetstreet

Lappis!
    Ang torsdagslunchen så ville Koko också komma!
    Jag skulle gärna träffa din make också. Kanske ska vi äta tillsammans med Koko ute någonstans, och sedan kan vi ta en kaffe med din make i er lägenhet? Då får man ju även se det omtalade badrummet också! Vore skoj!!!

Oj Shit!!!!
    Nu insåg jag just att jag gjort en av mina specialiteter...!
    Att bjuda in mig själv till folk. Hm.....
    Inte konstigt att jag går runt i en värld där jag tror jag ahr en massa vänner som jättegärna vill träffa mig....!!!!
    I själva verket kanske jag träffar folk bara genom att helt enkelt bjuda in mig själv i deras hem, eller tvångsdejta dem ute någonstans!!!!!!!
    Hahahaha!!!
    Detta är en sida av mig själv som jag jobbar med. Att försöka att "tagga ner" lite och inte kasta mig över folk...

Jaja, Lappis.
    Du FÅR självklart säga "tsck men nejtack!" till min egenhändigt komponerade inbjudan till ditt hem.... Jag lovar! Jag tar varken illa upp eller blir ledsen.

Ang tiden så kan jag höra med Koko ifall hon har några önskemål. Hon som faktiskt måste ta sig från sitt jobb till vår restaurang.

• Frejis

September - jag var väldigt trött förra veckan och sov rätt mycket. Funderar nu på om detta kan vara psykosomatiskt eller om det kan bero på annat, det vill säga att det inte är så konstigt att man blir trött efter lunch om man har gått upp vid halv sex på morgonen (som idag). Hur som helst har jag onekligen varit mer trött än vanligt, sedan är det svårt att mäta hur mycket.

Känner du dig trött? De andra symptomen känner jag igen, hade molvärk hela förra veckan och tänkte att jag kommer att få missfall. Nu har molvärken nästan borta och kommer med full kraft när jag blir trött alt bär någonting tungt. Men när det inte känns i magen då tror jag att det inte längre finns något i magen... ja, det gamla klassiska, det är dåligt i vilket fall som helst.

Ömma bröst har jag och de har blivit jättemycket större. Känner inte igen mig i spegeln eftersom de inte är platta längre Vet inte om det här med kvinnliga former just på det stället är min grej, men jag vänjer mig säkert och kommer att få abstinens sedan.

Är det progesteron som du tar nu? Hur länge?

Kul med en plusskompis!

• Frejis

Sweet - tack för det långa mejlet *jaa, det var långt, men jag vet av erfarenhet att det är svårt att fatta sig kort*

Det ska bli så kul att ses! Jag tänkte på en sak när det gäller Mornington och det är hur länge de har brunch. Jag tror att det var fram till klockan 15.00, men jag är inte helt säker, det kan också vara till 14.30 eller så. I så fall kan det kanske vara en idé att tidigarelägga brunchen till 1200-1230. Ett morgonförslag från mig bara!

• Clownis

Gomorron!

September: Grattiskram till dig och din man, jag hoppas verkligen för er skull!!!

Junilejon: Du verkar vara en underbar person eftersom vännerna ber om ditt stöd men det är tur att du har maken. Måste bara fråga...beslutade sig din kompis och hans fru för att skaffa barn, precis som oss, för att han var döende?

• start september

Freijs,

det är konstigt med symptom. Man känner efter som bara den och tar varje litet stick eller bubbel både som intäkt för det är något där och för att det ska gå fel. Jag har ju två rädslor, först tidigt MF inom tre dagar och sedan X. Efter det är det okänd mark för mig och då kommer det finnas nya saker att vara rädd för.

Jag tar progesteron och ska göra till vecka 12 om jag förstsått rätt. Efter det ska det vara överflödigt. Jag tar ju också en pyttedos albyl (svagt blodförtunnande), den ska jag också fortsätta med ett tag, men jag ska kolla upp det närmare nu.

Fast snart är de tre dagarna förbi och imorse gjorde vi ett säkerhetstest och det var mycket starkare än i förrgår när vi plussade!! Jag följde ju HCG med test när jag hade X och det kändes jätteskönt att se att det nu är mycket starkare och förhoppningsvis så starkt som det bör vara efter så här lång (kort tid)!

• start september

Det är jättebra med en plusskompis och vi vill bli fler - hör ni det nästa veckas BIM:are!

Särskilt Lapinette

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!