• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Konstigt AM.
    Jag mailade även en annan av "dina" mailadresser som jag ahde kvar i min adressbok.

• sweetstreet

junilejon, det finns verklgien inga ord i en sådan situation. Kram tjejen!

• Telemarkgrrl

Fruktansvärt, junilejon! Verkligen fruktansvärt. Stackars, stackars hans fru.

• junilejon

Nu till något helt annat...jag är ute efter en gammal spegeldörr (den få inte vara ny) tänkte ha den som sänggavel och skriva våra namn på eller nåt! Vet ni någon som har en som ligger och skräpar? Frågan går mest till skånetjejerna och småläningen ....det blir ju lite långt att åka ända till stockholm för en sån

• sweetstreet

Å Telis, nu har jag läst!
    Det låter ju ändå "lovande".
    Själv är jag nog lite nervös nu för att det ijnte "bara" var min livmoder som var problemet utan att det är ngt annat också. Man har ju liksom tänkt att man löste problemet med opertationen, men tänk om man har ngt annat "fel" också. Typ det där med äggsläpp och annat komplext. Jag har ju fått hormonpiller för att dra igång cykeln lite eftersom den var lite lång innan, men som sagt, det finns ju inget som säger att ägget verkligens läpper.
    Jag har varit på VUL för att se att folliklarna växer som de ska efter hormonätandet, men sedan har man ju inte kollat ngt mer. Så jag har ingen aning om ifall ägget verkligen lossnar eller ej.

Sekretprov tror jag inte görs här??

Jaja, kanske r man bara otålig som f-n nu och egentligen kasnke det inte finns ngt att oroa sig över direkt. Men eftersom man är smått paranoid samt superfixerad så gör man det ändå. Suck!

Vill iallaflal säga till alla er gulletrådisar att jag känner ett enormt stöd från er och det är jag sååååå tacksam över!

• Lapinette

Är nu tillbaka efter ett supersnabbt besök på Asko, Mio och IKEA. Försökte hitta billigare alternativ till de möbler vi har hittat/önskar oss till vardagsrummet. Kan säga att vi inte lyckades så bra och dessutom fick maken psykbryt på IKEA så nu tror jag att det är han som är gravid inte jag . Han klarar verkligen inte av IKEA.Nu tillbaka hemma utan att ha handlat något, inte ens mat som vi skulle ha köpt! Så maken får lov att bjuda ut mig på middag ikväll.

Nåja, vad ser jag Sweetan har fått tantbesök!! Neeeeeej, förstår absolut hur du känner. Jag har betett mig likadant på sistone. När hon kommer är jag totalt nollställd och sen någon dag senare verkar det som jag fattat och blir superdeppig och besviken. Varför, varför ska det aldrig lyckas? Det är verkligen vår tur nu eller hur Sweet?!!! Fan så länge vi har kämpat.

• FruCicci

Tittar in som hastigast...
    Fasen Sweet gumman, att den satans kärringen inte kan hålla sig borta, det är bara att sätta på kranen under deppmantel nu så kanske det känns lite bättre snart...
    Lappis: Min man hatar IKEA, han hatar att gå i affärer över huvudtaget, så vi är inte särskillt lika på det planet Låter som om det var vi som hade varit iväg...
    Aladåb har jag haft, men inte mens, så jag tror tantfan är på väg tillbaka, jag bara väntar på att den ska komma om ca 1 vecka nu, så i så fall var det ca ett år jag slapp henne... hmmm men jag vill ju ha ett barn till snart, så jag kanske inte hinner ha henne så länge he heheh....
    Junior blir 3 månader på fredag, jag kan inte fatta att tiden går så fort. Han väger 5.7 kg och är 58 cm lång, (förra veckans mätning och vägning) kanske till och med lite mer nu... Han har alltså dubblat sig sedan han föddes
    Underbar är han i allafall, vår lille Victor! Men det säger alla föräldrar.
    har shoppat som en tok till honom... baby Ralpgh Lauren, tur jag hade "pengar" att plocka ut på mitt NK kort, men jag köpte stora storlekar, så han kan ha vissa saker länge. Lite kul att snitsa till sina små lite....
    Nä nu spyr han igen, jag har verkligen fått en spy unge, han kräks hela hela tiden och det luktar inte så gott!
    Men snartis har fått en bajsunge, vet inte vad som är bäst

Brudsommar, ja det är många killar som har kommit nu, trodde Snartis skulle få en tjej, men icke!
    Både jag, Snarits, Frullan, Kokosen har killar nu.... och vännerfan med! japp, nästa barn måste ju bli en liten tjej!
    Nu ska jag laga middag! Sen ska jag ge mig på att lägga in bilder i galleriet här...
    Kram

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!