• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Sweet - ja, med tanke på att en del gynekologer bevisligen faktiskt tar långa och oregelbundna cykler på allvar vore det ju kul om jag också kunde få träffa en sådan! Det är det som retar mig så mycket; att de inte ens vill lyssna på vilket problem man har! Blä!

Usch ja, de där svarta hålen är ingen hit! Hittills har jag tyckt att det varit rätt lugnt när tanten dykt upp, men den här gången lyckades hon verkligen slå undan benen på mig. Jag vet ju också att fallet blir så mycket hårdare när man hoppats för mycket, men jag tyckte verkligen att jag hade anledning den här gången. Alla cykler jag haft sen jag slutade med piller har haft 12 dagars lutealfas, så när jag nu var uppe i över 15 tyckte jag att jag kunde kosta på mig att hoppas lite. Men, nej...

• BrudSommar2006

Tinga, det där med så sen mens efter att du faktiskt testat med ÄL-stickor var konstigt, det är ju faktiskt nästan värt att säga att ni försökt närmare ett år trots allt känns det som. Trist att både du och Sweet fått tantbesök i vilket fall, det kändes ju lite som att nästa plus-våg var på gång men det är väl ett par BIM:are kvar den här veckan i alla fall.

Angående lördag så tror jag att jag skippar träffen, det går bara inte att ta med sig den illvrålande bebisen in till stan, suck. Dessutom har vi visning av lägenheten på söndag så vi måste städa i den mån hon låter oss göra det och i vilket fall så måste den av oss som inte försöker hålla henne på gott humör städa.

• Tinga

BS - japp, jag gissar att jag får krypa till korset angående det här magiska året. Ska känna efter lite med den nye gynekologen först, men gissar att det får bli så.

Det är himla intressant att läsa om alla era olika bebistillvaroar (Nej, det där lät inte bra - hur böjer man tillvaro i plural? Det kanske inte ens finns i plural, förresten!). Alla verkar ha det så olika, så man förstår att det inte bara finns ett facit, utan "allt är normalt" som det så fint heter!

• fru AM

Hej igen!
    Nu har även Oms anslutit sig till vår brunch-skara på lördag! Kul!

Då är det:
    Sweet
    Frejis
    Page
    Vickan
    AM
    Syrran
    Telis
    Oms

som kommer.

Och bordet är alltså bokat för 8 pers till kl. 13. Är det någon mer som vill haka på - eller om ni vill tidigarelägga den (de har bunch kl 12-16) - skicka ett mail till mig:
    anna@megatron.se

Kram till alla!!! Livia har fått tag i min handväska och har krupit iväg och sitter nu och tömmer den och tuggar på min pånbok ... GAAAH! Måste springa.

• Syster Vilma

Inget att komma med idag heller, och nu börjar hoppet att vara ute för mig (denna gång). Har fortfarande inte fått mens, och gravtest är negativt (är nu också ruinerad efter att ha köpt gravtest fyra dagar på raken, vilket pucko jag är...).
    Hjälp mig att tänka! Fick aladåber 1 och 2 september (dvs lördag och söndag). Hade sex söndag morgon. När kan ägglossningen ha inträffat (om jag nu ens hade ägglossning)? Kan den ha kommit på tisdagen eller onsdagen, dvs 3-4 dagar efter aladåben? Och i så fall, skulle jag kunna blivit gravid?
    Om jag blev gravid på måndagen eller tisdagen, kan gravtestet varit falskt negativt idag?
    Jag blir verkligen inte klok på det här eftersom jag inte haft en normal cykel sedan jag var 17 och började knapra piller. Det värsta i det hela är att jag nu är rädd att jag ens aldrig hade någon ägglossning. Men vad var då aladåben för något? Den var ju verkligen påtaglig.
    Snälla ni som har erfarenhet, hjälp mig att tänka klart!!

• Lapinette

Vilma - tror du lugnt och snällt får invänta din mens och nästa månad testa med ÄL-stickor för att vara säker på att du har ägglossning. Det tar tid att lära känna sin kropp samt att det är inte ovanligt att mensen är oregelbunden ett tag efter p-piller stopp.

• Syster Vilma

Usch ja Lapinette, du har så rätt. Känner mig så fånig som har gått omkring i två veckor och trott att jag kan vara gravid och så i själva verket kanske jag inte ens hade någon ÄL.

• junilejon

Clownis, ja dem bestämde sig för att ge deras son ett syskon innan det var för sent! Men deras önskan var ju med att han skulle få vara med att brstäma namn osv, och vara med den första tiden...nu kanske han inte få det!!

MSW & Lappis, ja att jag hade ÄL det är jag 100% säker på! Men tanten har fortfarnade inte dykt upp...hon kanske bara lurar mig som med Tinga! Så jag vågar helt plötsligt inte testa mig....ska vänta någon dag till!!!

Tinga, vilket j*la sv*n hon är!! Komma så där sent,och sen tror att det är helt okej!!! STOR KRAM till dig....fy f*an för henne...förstå verkligen att du är deppig!!!

Tusen tack alla tjejer för ert stöd, det betyder jätte mycket för mig!!! Kramar till alla

• Lapinette

Vilma - du vet ju inte än! Men problemet med tanten är att hon påvisar ungefär samma symptom som vid graviditet. Vet att jag i början tyckte det var jättekonstigt att brösten blev ömma och att jag gick upp i vikt men nu vet jag att så reagerar jag vid mens. Man lär sig, samma sak gäller när man har ÄL och hur många dagars cykel man har. Jag har inte förrän nu förstått att det inte alltid är 14 dagar exakt från ÄL till min mens utan de senaste gånger då jag vet exakt när ÄL har skett (pga VUL) så har mensen kommit 15 dagar senare. I promise, du kommer att lära dig massor utmed vägen. Förhoppningsvis behöver du inte vandra så långt innan du når ditt mål.

• Syster Vilma

Tack Lapinette. ja, jag hoppas att jag lär mig något och framför allt att min cykel kommer igång. Är nog den enda härinne som just nu önskar sig mens. För om den skulle komma skulle jag ju få bekräftat att det var ägglossning jag hade.
    Jag hade dock inga andra symtom på ÄL än en slembobba. Och mina graviditetsymtom har naturligtvis varit inbillade. Jag känner mig nu ganska säker på att jag inte är gravid, för då borde jag ju redan testat positivt. Fan, trots att vi precis börjat försöka är jag ändå skitledsen nu!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!