• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • nennesjuttioåtta

MrsB
    Självklart STORT gtattis til bröllopet också!!! *kram*

• fru AM

Muggles:
    Läste om din dag med en övertrött Moa. Vill bara tipsa om ett fiffigt sätt att få just övertrötta bebisar att somna. Men tar en filt eller en stor handduk och lindar in bebin i den. Inte för hårt! Men fast. Gärna så att de små vevande armarna hålls inne. Sedan vyssar man paketet. Värmen och vaggandet gjorde att Livia somnade på typ en minut. Har även funkat på andra barn.
    Kram från
    "Expertkommentatorn"

• Lapinette

Telis - japp, satt och yrade om detta för en föga intresserad make i morse och tog fram min vitaminburk för att se om jag fick den dos de rekommenderar dagligen och det får jag!

Nenne - vad härligt det låter med Bordeaux. Liksom Piggelin ligger det på vår "måste besöka lista". Mestadels så vi älskar Bordeauxviner.

Och visst har jag BIM i veckan med dig! Min tur imorgon eller på torsdag. Har lite känningar i magen och en finne på hakan m a o ALLT tyder på BOM! Var ju skengravid i lördags men sånt händer ju varje månad (att jag inbillar mig att jag faktiskt kommer att plussa). Ställer mig nu in på att BOMMA!

Tinga - frågade maken igår om han inte ska ned till Nice på affärsresa snart. Blev så sugen att åka ned när jag läste att ni varit på l'Amandier. Det är nu 1 år och 1 månad sedan vi lämnade Cannes och jag har inte varit åter medan maken varit ett par gånger i jobb.

• MSW

Godmorgon! Vad härligt det var med lite "nattsudd" att läsa på morgonen.. Var ett tag sen nu tycker jag!!

Tele: Hm.. Ja.. Det kan väl vara en bra idé ist för att berika mjöl.. Men om man blir gravid av "misstag" har man juh ändå inte fått i sig folsyran innan/ibörjan...

• Lapinette

Det stod i DN att 50 % av alla graviditeter är inte planerade. Jag menar varför ska de som kanske inte vill ha få medan vi som vill får försöka som idioter?!! Blir så less!

• Telemarkgrrl

MSW - nä, det är klart. Men då kan man ju börja så snart man fått reda på att man är gravid. Bättre lite sent än inte alls.

• viktualia

Och berika mjöl löser ju bara frågan för folk som äter tillräckligt mycket bakat bröd... bantande Vickan undviker bröd.. ha ha ha.. Näeee mer spenat hitåt! hihi!

• viktualia

Förresten vill vi från granntråden meddela att vi numera har en 6-tråd dvs den sjätte upplagan av vårt pladdriga BT-hörn... *fniss*

• BrudSommar2006

Just det Vickan, jag har ju helt glömt bort att fråga hur det går med huset! Fast jag fick svar ändå, ni ska vara med i budgivningen ett tag till! Här räknar vi med att även om priserna skulle sjunka tillfälligt, vilket jag i och för sig inte tror men om, så kommer det bara att vara tillfälligt och eftersom vi tänker bo i vårt hus förhoppningsvis ett bra tag så kommer de att gå upp på sikt ändå. Just nu är vi mest nervösa över hur det ska gå med försäljningen av lägenheten, som alltid när man ska sälja, men det ska väl ordna sig bara vi lyckas städa på lördag. Fungerar länken tro.

www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=3

Kul med en Ralph Lauren shopping site, fast i alla fall tjejkläderna var rätt så opraktiska, t ex med söt volangkjol på bodysarna, gulligt men man måste ju dra ett par byxor ovanpå. Sedan verkar storlekarna vara väldigt små, nu är Iris ju visserligen rätt stor för sin ålder men hon skulle behöva storleken för 9 månader eller kanske till och med ett år. Rörigt förresten att storlekarna inte relaterar till ålder, typ 3M, 6M osv hade man ju trott skulle relatera till månader men icke.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!