• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Hej Cissi,

Skoj att du tittar in här emellanåt. Som du märker är allt som vanligt. Vi är lika desperata efter det där plusset och vi jagar som galningar för att få det.

Japp, min make hatar IKEA. Han påstår att det inte finns någon luft där inne för redan när vi kom ut mådde han mycket bättre. Han får nu kompensera med att bjuda mig på middag .

• MysEtt

Kul med en tråd som andas posivitism trots allt

Vi har just bestämt oss för att det är dags att tuta och köra nu, eftersom vi inte börjat ännu blir det nog ingen "desperat"jakt ibörjan även om man hopppas.
    Har alltid varit rädd för att det inte skall fungerar nämligen och önskat att det fanns ett enkelt test att testa sig på.

• junilejon

Alla Göteborgare...vet ni vad tgnersgatan vid avenyn ligger???
    Min kompis bor där, ska kanske snart och hälsa på henne!!!
    Hittar ju inte ett skit i Götet...bara till Liseberg och Feman

• Frejis

Frullan, jättestort grattis till sonen! och tur att du slapp igångsättningen. Väntar med spänning på din förlossningsrapport - gick det till på samma/liknande sätt som du förväntade dig?

Brudsommar, roligt att höra att dopet gick bra!

Cicci, kul att se dig tillbaka i tråden. Så det blev en liten Victor i alla fall

Det regnar igen ville gå ut och plocka svamp, men maken föreslog att gå på stan och titta i butiker. När jag tänker tillbaka tror jag att han medvetet lurade mig för att jag inte ska bli sur och trött i skogen i stället. Jag har också en man som ogillar alla butiker förutom typ Clas Ohlsson och Teknikmagasinet, shopping är nödvändigt ont. Men det går så bra för mig, jag kan shoppa själv

Massor med tröstekramat till dig Sweet! Äsch, att tanten har hittat till dig i NYC. Men två försök efter operationen är ändå så mycket trots att det känns mycket längre, jag tror att det kommer att fungera finfint snart!

Själv mår jag ganska bra. Sovit massor med timmar, gått på lååång promenad, varit gravidhysterisk (tycker syn om min make). Det känns faktiskt helt ok, det här nya tillståndet

• Frejis

Junnilejon, massor med kramar till dig med! Vilken tråkig historia. Om du vill prata om det gör det här, det finns så många med olika erfarenheter. Hoppas att det hjälper och att du har någon i närheten som kan ge dig stöd.

• Mrs  B

Hej hopp!!!!
    Nu är jag Mrs B på riktigt och det känns HELT UNDERBART!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vilken fin dag vi hade igår, men sååååå trötttt jag är idag??.
    Imorgon åker vi hela familjen till Götet för smekmånad i två dagar sen är det dags för mig att börja mitt nya jobb på onsdag.

Frejis, Lappis
    Gårdagen blev fanastisk!!!!!!
    Återkommer med en berättelse men orkar inte just nu??..

September
    Håller tummarna för denna gång!
    Tack för lyckönskningarna!!!!!
    Nja, vindarna kom jag faktiskt inte undan igår på vår stora dag fast jag bor i inlandet och dessutom åkte vi cabbe från kyrkan och sen fram till festlokalen och det var lite kallt kan jag säga men så underbart!!!!!!!!!!!!!!!!!
    En helt fantastisk dag!

Junilejon
    Skickar en stor kram till dig!!!!!!!!!!
    Misste min syster när jag var 12 år och hon 15 år och sen misste vi vår son i magen i vintras och det var inget roligt. Har sett döden för många gånger och du ska vet att jag har haft mina diskussioner med Gud. Men livet måste gå vidare och det göt det men tiden är svår efteråt.
    Skriv av dig bara, ibland hjälper det att få lätta på hjärtat.

Victory
    Ja, vi partade verkligen loss igår. Det var så skoj!!!!!!!!!!!!!!!

• Lapinette

Mrs B - härligt att ni fick en sån underbar dag igår! Du får berätta mer när du har tid för vi (åtminstone jag) är så nyfikna!

Själva gick vi ut i regnet och vandrade iväg till Capri Due för lite god pasta (för mig) och lamm (för maken). Supermysigt, gott och trevligt! Nu lagom hemma för film och stryktvätt (stryker alltid framför TV'n).

Har idag klarat mig från ångest-icke-gravid-symptom-tankar. Helt underbart!

Kram allihop, nu väntar en ny arbetsvecka och BIM. Förresten Sweet vi ska ju lunch på torsdag. Maken blev lite besviken eftersom vi båda ska arbeta hemifrån så jag bjöd med honom men han ville faktiskt inte. He, he...orkar väl inte höra mitt gravidsnack längre. Nåja, du får hojta till om när och var du vill ses. Som sagt, jag bor vid St Eriksplan och kommer sitta hemma och jobba tills vi åker till Skavsta runt 15-tiden.

• Victory

Telis: Vad sa maken? Om vårt hus/lägenhetsbyte menar jag. Jag har inte vågat berätta för min man än för han älskar vårt hus. Jag är själv inte så förtjust i det just nu för vi har haft översvämning i källaren idag (avloppsvatten, urk). Men nu kanske du ångrade dig?

BS: Vad roligt att dopet blev lyckat!

Mrs B: Åh, vad härligt att din bröllopsdag blev underbar!

Tack för alla komplimanger förresten!

Lappis, det vore jättekul att se bilder från ert hem! Jag föreställer mig att det är superfint! Vårt känns trots allt lite budgetrenoverat och köket skulle jag ju vilja göra om, men det blir inte än på några år.

Junilejon och Vilma: Jag fortsätter att hålla tummarna så länge tanterna inte visat sig! Men verkligen tragiskt med din vän, Junilejon.

Välkommen in i gänget MysEtt!

Sweet: STOR KRAM till dig! Tycker inte om när du är nere. Du är alltid så glad annars så när du är deppig då är det verkligen illa, känns det som. Men jag känner igen den där hopplöshetskänslan. Jag har börjat hamna i något slags orkar-inte-bry-mig-längre-tillstånd.

• start september

Sweet,

STOR kram till dig. Dumdumma tantskrälle. Det är jättejobbigt när hon kommer. Jag förstår att det känns deppigt och det går nog inte att komma ifrån. Försök intala dig att chansen är superstor att det går snart, nysvarvad som du är. Jag tror också stenhårt på er

Varför tror du förresten att de inte gör sekretprov i NY?

Hoppas att resan hem muntrar upp! Så hinner du sakna maken lite också medan du är borta, sådant brukar faktiskt inte skada. Klok make du har som tyckte att du skulle åka.

• start september

Mrs B,

vad kul att er dag blev så bra!! Det hör till att man är trött efteråt! Ha en underbar Göteborgsvistelse!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!