• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Frejis - ses gärna! Ska kolla upp med en kompis bara, som jag planerat att träfffa, när det kan bli av.

Behöver nog smittas av lite plussitivitet. Känner mig synnerligen arg och aggresiv mot alla på jobbet. De kan inte ens svara på raka frågor utan att krångla till det, och samtidigt låta bli att svara.

• Lapinette

Sweet - loggade faktiskt alltid in mig på Skype förut av den anledningen att jag kunde prata gratis med min pappa i Japan. Loggar aldrig in mig numera då han, som de flesta av er redan vet, inte har hört av sig sedan ett par dagar innan vårt bröllop då han meddelade att han inte kunde komma. Så på något sätt har jag också förlorat min pappa även om han är (tror jag) fortfarande i livet. Så konstigt!

Junilejon - men ni är ju flera tjejer nere i Skåne som skriver här så varför inte ordna en Skåneträff?

Frejis - jag säger då det! 19 maj är min födelsedag och den dagen Kokoplussade. Vilket prima barn du kommer att få!

• Lapinette

Ska erkänna, jag har blivit superdålig på att shoppa. Jag som var en narkoman gällande klädaffärer förut. Vad har hänt? Är det ålder, är det ringarna på vänstra hand eller ...??!! Visst strövar jag omkring ibland men kommer sällan hem med något, är mer kräsen och ekonomisk. Sist blev det i alla fall ett par superläckra, klassiska stövlar från Marc O'Polo. Ser fram emot när det blivit lite kallare att få ha dem på fötterna och en klänning upptill.

Gällande nätshopping så har jag inte riktigt förstått det då jag faktiskt (iallafall förut) gillar just biten med att gå i affärer. Sen så är jag så misstänksam att kvalitén inte är vad jag vill eller storleken passar. Visst låter jag konservativ!

Men Gemma, resor, biobiljetter och fotoframkallning shoppar jag gärna över nätet. Beställde min första bunt med kort från Crimson i söndags. Såg att det även är labbet som vår fotograf använde för våra bröllopsfoton.

• Lapinette

OBS! Glöm det sista inlägget! Fattar inte hur men jag hamnade i totalt fel tråd!

• Liten med Mindre

Hihi...och 19 maj fyller även min man år. Dagen vi berättade för blivande farföräldrarna.

Lappis - skulle gärna äta ett par bitar av din Gruyère. Mmmm! Fast Droste chokladen får du behålla. Väljer heller annan mörk choklad. Eller nu när hormonerna ställt till det - ljus choklad.

• MSW

Hej alla! Hur är det med er? Nu har jag och min man (har fortfarande inte vant mig vid att säga man ist för sambo) gått tillbaka till vardagen.. Och jag har fixat tillbaka mig in här.. Jag hade en liten tanke på att jag skulle försöka läsa ikapp det jag missat.. Men jag struntar i det.. :)

Så vad har jag missat?? Vad har hänt i september?

• MSW

Freijis hade nog inte plussat innan jag försvann??
    Ah well, i vilket fall som helst.. GRATTIS!!!!

• Lapinette

Liten - för den som inte gillar Droste så har jag även Lindt. Har heller inte varit så förtjust i Droste men råkade öppna förpackningen igår och jag åt upp alla som "råkade" trilla ut. Ooooopppsss, så det kan gå!

• Lapinette

Till saken hörde att jag ville ha så mörk choklad som möjligt, gärna lite bitter och inte söt, för att den ska passa till rödvinet. Själv har jag blivit helt tokig i just mörk choklad och gärna med ett glas vin till.

• viktualia

Fniss... flera av er listade snabbt ut varför maken envisas med att bo i hålan. Och han har också flera datorer på jobbet, där en av dem är kopplad till internet och två andra är hemliga respektive TOKhemliga...

Trevligt om vi blir ännu fler på tråddejten den 22:a! Jag är NYFIKNAST... bara så ni vet.. hi hi hi!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!