• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • viktualia

Sweetan - jättebra förslag med brunch på lördagen! Jag skulle behöva styra upp den där helgen snart och det vore faktiskt det bästa för mig - att ses över brunch på lördagen!

• sweetstreet

Piggelin!
    Gumman!!!!
    En JÄTTEKRAM till dig!!!!!
    Kramen innehåller allt från glada Grattis på 3-årsdagen till varma styrke-tröste-karameller för årsdagen av din bror.

I slutet av september iår kommer det vara exakt 15 år sedan min pappa gick bort. Oj! Känns otroligt länge sedan. Men han finns fortfarande kvar hos mig. Jag tänker på honom ofta. Även om det nu inte alls är med samma smärta och sorg och saknad som tidigare. Utan nu är det mer att man minns och vårdar det som var. Att man är glad för allt man "fick".

Eller, visst kan jag fortfarande känna en enorm saknad såklart. Men det är nog mer så att den inte längre känns "akut" på något vis utan man har liksom lärt sig leva med den. Och man kan istället glädja sig åt de år man fick tillsammans.

Fast jag har nog varit väldigt dålig på att "minnas och göra något symboliskt" på just årsdagarna. Utom de första åren. Det har liksom bleknat bort och vissa år har jag inte ens tänkt på årsdagen när den infallit utan mer kommit på senare att "oj, det var ju årsdag för ett tag sedan".
    Men jag är nog ingen bra "datum-person" på det viset. Iallafall inte när det gäller sorg eller minnen som har med det att göra, utan jag kan istället tänka på honom när något speciellt hänt som påminner om honom, eller om man bara råkar vara i en speciell sinnesstämning eller så.

Till viss del är det säkert också så att eftersom det gått så många år sedan och jag var så ung när han försvann så har man ändrat sig och sitt liv såpass mycket att det också bidragit till att man inte saknar på samma intensiva vis längre.

Men när jag tänker på framtida barn kan jag känna sorg över att de aldrig kan lära känna min pappa och tvärtom. Särskilt som han på många vis var suverän med just barn. Tyckte iallafall jag när jag var liten. På många vis var jag nog väldigt mycket "pappas flicka".

Stor kram till dig Piggelin iallafall och hoppas ni fick en underbar middag!!!!!!

• sweetstreet

Heeeej Vickan!

Ok då tycker jag vi bestämmer det helt enkelt!

Brunch på lördag runt 12.30-tiden kanske???

• viktualia

Det låter skitbra! Så visar det sig hur många som hakar på!

Jag har inte några speciella åsikter om VAR vi ska vara. Har inte bestämt i vilken stad jag tänker sova och hur resten av helgen ska se ut... = typisk Vickanhelg i Sthlm/Ua som slutar med att varje minut är inbokad... ha ha

• sweetstreet

Ah, vi kan väl kolla upp ngt. Jag har ingen koll längre på Stockholm alls. Haha! Däremot kan jag föreslå bra Brunchställen på Manhattan.... hihi!

Men det låter bra att vi tar det någongån mitt på dagen. Kom på att för min del passar kanske 13-14 tiden ännu bättre, men jag vet inte hur länge de serverar brunch???

Någon välinitierad som känner till ställen och tider som har tips??

• viktualia

ehum... jag är anpassningsbar som sagt lite beroende på vilken stad jag sover i... har i princip tre programpunkter som ska klämmas in den där helgen... lagom snurrigt och trångt som vanligt.. ha ha ha..
    men du! vi kan väl fila på detaljerna när vi närmar oss. Själv ska jag försöka styra upp mitt övriga snurr

• fru AM

Sweet: När är du i Sverige, vilka datum? Maila mig så grejar vi en date! anna@gorgeousgorilla.com

Vet inte vilken lördag ni planerar brunchen - skulle gärna haka på den också (men vi är i Frankrike helgen 29-30:e)!

Kram till alla!

• sweetstreet

Hahaha!!!! Låter super!!

Har du min e-mailadress??
    Annars kan du maila mig på
    sweetstreet_63@hotmail.com

Gissar att det kommer bli enklare att planera via mail när det närmar sig. Samt kunna utbyta mobilnummer etc...

• sweetstreet

AM!
    Detta är helgen innan. Alltså lördagen den 22 September.
    Så om du är ledig då vore det jättekul om du kan komma!

Du känner väl till bra brunchställen också???
    Har du några bra tips så är de välkomna.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!