• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Page

Sweet och Vickan! Jag kan också på lördag! För mig kvattar det v vi träffas, någon får i alla fall säga vilken t-banestation jag ska gå av vid och sedan möta mig där (snäääälla). Hahaha, fråga Frejis, hon var tvungen att hämta mig på station sist. Jag har uselt lokalsinne och kan för mitt liv inte ta till mig vägbeskrivningar! Vid 13-14 låter bra för min del också.

Sweet, absolut förbjudet att skämmas över sina egna problem! De är alltid värst!

Telemarkgrrl, även om jag är grymt irriterad på onkologen just nu så vet vi att det inte är livsavgörande att de startar en behandling i morgon. Det är bara så jobbigt att vänta och våndas när vi äntligen "tagit tjuren vid hornen" och ringt till dem.

• Lapinette

fiffiopippi - så helt normalt och fel av mig som trodde något annat.

Svenska sjukvården är ett skämt! Maken blir förvånad över allt han hört om den svenska vården sen han flyttade hit. Ryktet om Sverige utomlands är att vi tar hand om alla!

• sweetstreet

Hahahaha! Lappis!!! Tack för att du påminde mig om vad jag tydligen bestämt!!

Jag ÄR rätt förvirrad... Tyvärr kan jag itne skylla det på symptom eftersom det ofta är min naturliga personlighet att vara lite småförvirrad. Tror jag har för många saker i skallen....

*öppnar och tittar ner i min egen skalle*

Jo, alldeles för mycket saker som surrar runt där! Inte konstigt att man blir förvirrad o glömsk!
    Bland ÄL, 6-räknande, BIM, symptomletande och annat sådant smått & gott kan man även hitta en massa funderingar över jobbet; DNA som inte vill klyvas ordentligt, injektion av embryonala stamceller, förberedelser inför presentationer....
    Har även en hel del att fixa inför ett bröllop jag ska på nu i helgen. Och även fix till ett i Sverige som jag inte kan närvara på men ändå vill skicka en hälsning eller så till...
    Samt nu i-och-med Sverigeresan så är det en massa planerande för att hinna med både att träffa folk OCH att faktiskt ta det lugnt också...

*stänger snabbt igen skallen igen*
    Huh, man blev ju nästan åksjuk av att titta där!!!!!!

• viktualia

Page - alltså.. du skrev "på lördag" men lördagen vi yrar om här är 22:a. Vill bara vara säker på att du inte tar fel dag!

Och jag åtar mig gärna att guida förvirrade vänner i den Sthlmska djungeln!

• muggles

Piggelin: brunch på Avalon låter intressant!

Vänner: aha, fel tag kan alltså ge mjölkstockning. Ngt för mig att tänka på - här är det gott om fel tag... Nä det börjar bli bättre nu när hon växt till sig lite men det är rätt ofta jag får "ta om".

Lappis: hoppas att du kan hänga på Frejis plusvåg nu denna gång! Jag håller tummarna...

Sweet: synd att jag missar dig - hade varit så kul att träffas!!!

Page: usch, vad jobbigt att behöva vänta så länge som 2v! Kan de lova er en tid då el ska ni ringa om 2v och så kanske få en tid ännu senare? Usch för svenska vården ibland...

• sweetstreet

Eh, Vickan...

*letar febrilt i min adressbok*

Hm, kan inte hitta din adress nu. SÅ det kasnke är säkrast att du skickar ett litet mail till mig ändå. Så att jag har den.

Sorry!!!

*slår mig själv på fingrarna och rynkar ögonbrynen*
    Fyyyyy, hur kan man slarva bort en adress!!!!

• muggles

majasmarie: välkommen in! Mina tidiga symtom var stick i ena bröstet (ca 1 v innan BIM), en liten brunaktig flytning och lätt mensvärk några dagar innan BIM. Som jag kommer ihåg nu... Herregud, det är ju 9 månader sedan! Vad tiden går fort!

• Lapinette

Ha, ha Sweet ...vill nog inte se allt som du har i din skalle!!! Själv ska jag jobba lite nu när det ändå bara är skit på TV samt att jag har börjat förbereda min tjejmiddag imorgon. Har dukat och ställt fram vinkarafferna för det vankas både rött och vitt, för de som vill. Vet inte om ni är intresserade *VARNING OT* men jag har äntligen bestämt för maten. Börjar med små pizzor à la chèvre (ingen mer honunsdiskussion Page!!!), sen blir det vinkokta musslor och tillslut ost. Köpte en attans dyr ost idag nere i vår ostbutik, 150 spänn för en extra fin Gruyere. Mon dieu! Dum som jag var så tyckte jag "att det kan ju vara skoj att prova". Köpte även lite goda kompotter till osten. Sen blir det mörk choklad för oss som vill fortsätta med rödvinet...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!