• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • viktualia

Lapinette - Telestubben, Omsan och jag hänger i "nu har jag gjort det igen"-tråden där även Snartis och FruLlan härjat ganska omfattande.

• Lapinette

Aaaaahaaa - så ni har dejtat! Jag har bara varit med på en dejt här på denna tråd men då mötte rätt många av "gamlingarna" på tråden så som Frullan, Cissi, Liten, BS, Frejis, Koko...har säkert glömt någon.

På onsdag är jag ca 1 vecka efter ÄL. Troligen kommer jag inte känna ett dyft då. Tycker att jag har känt mest veckan efter insemination/ÄL och sen när vi kommer in på den sista veckan så försvinner alla symptom. Det blir bara att slänga in handduken...eller rättare sagt pengarna på en omgång IVF'er.

• Telemarkgrrl

Jag håller tummarna för att du inte känner något, Lapinette! Det verkar ju ändå vara ett bra symptom att inte känna något alls.

Nu slänger jag in åtminstone jobbhandduken, ha en trevlig kväll allihop!

• Lapinette

Jag jobbar hemifrån efter min presentation jag hade på en stor bank i stan efter lunch. Sitter här i myskläder och pillar i mig mörk Drosterchoklad som jag ska ha till tjejgänget imorgon...om det finns något kvar då. Är annars ingen godisfantast men har fått otroligt behov av mörk choklad det sista halvåret. Beroende!

• Lapinette

Men jag ska också kasta in handduken snart, om typ 30 minuter, då jag tänkte pallra mig ned till Hötorget och köra en dancestep för Lina. Någon som vill hänga på? Hon är en superbra instruktör.

• Vännerfan

BS,

Jag har ju läst allt jag kommit över om stockningar nu (på nätet) och det står att kyla ofta felaktigt får skulden och att "fel tag" är den vanligaste orsaken. Eftersom jag kände hur fel han tog och det verkligen var jättevarmt ute då är jag nästan säker. Så tänk på det ni andra också! Det stod att det kan räcka att man trycker med ett finger för att få deras näsa fri under amningen. Och det gjorde jag en del i början... Eller att man sover på mage!

Sen kom jag på två saker efter att jag skrivit det långa inlägget om sömnen och det. Dels att Iris ju väger mycket (mer än prinsen t.o.m. tror jag!) och att skriket då oftast inte beror på maten, det tror jag inte. Sen kom jag på att jag skulle fråga just det om hon brukar somna i bilen. Barn som nästan alltid gör det (och man liksom blir förvånad för att det inte borde vara dags typ) är ofta övertrötta. Försök räkna ut hur många timmar på ett dygn hon sover. Man ska ju komma upp i 15 timmar ca. Visst finns det variationer men enligt de flesta är variationerna inte särskilt stora. (Vissa hävdar motsatsen, men de är sällsynta och förmodligen är även barnen det.) Själva kommer vi inte upp i 15 timmar, men vi märker ju att ju mer han sover desto fler blir glädjetjuten, så vi jobbar på det...

Piggelin,
    Vad glad jag blir när du skriver att jag har kloka kommentarer! Tack ska du ha! Jag bokar gärna in en träff så fort jag blir frisk. Vill inte riskera att boka in nåt som jag sen inte kan vara med på för då blir jag bara deppig igen. Detta borde ju gå över snart, men det går så himla sakta! Får nog ringa bvc imorgon, jag vill inte riskera långtgående konsekvenser av detta. Och stor kram till dig idag med tanke på din bror!

Min make har kommit hem nu. Han har nog inte riktigt fattat hur tufft jag har haft det i helgen. Ja ja, skit samma. Prinsen blev superglad av att se honom, det var helt otroligt! Han bara låg och gurglade och skrattade, till och med på mage som annars inte är nån större hit. Nu är de ute och går så prinsen ska få lite luft, stackaren som varit inne hela helgen i det fina vädret förutom när jag gick till Ica och köpte djupfryst pizza. Och när han har sovit på balkongen.

• Page

Bajs och blä! Jag vill nu instämma i hatkören när det gäller vård (hmm, vi diskuterade det typ i våras). Vi misstänker att makens sjukdom har blivit aktiv nu igen. han har samma symptom som sist; viktnedgång, svullen körtel och nattliga svettningar. Så har det varit i två månader nu och när vi äntligen vågar erkänna det för oss själva och ringer onkologen ber de oss att återkomma om två veckor om symptomen inte har försvunnit! Kan de inte bara säga att de har dåligt med tider just nu? Nu känner jag mig bara som en hypokondriker och ignorerad. Dåligt!

Annars, byter ämne tvärt, så känns det fortfarande så fantastisk med Frejis plus. Förhoppningsvis så dyker det upp en bild på pluset snart!

• Page

Sweet och ni andra som ska träffas vecka 38. Har ni haft en möjlighet att diskutera närmare vilka dagar som passar er? Så att jag vet vilken dejt jag ska bjuda mig in på. Tyvärr så har jag förstått att både Liten och Lapinette inte har möjlighet under helgen...

• sweetstreet

Page!!

Skickar tröstekramar till dig!!!
    Det är verkligen skiiiiiiiit när man får sådana svar när man verkligen behöver vården!!!!!

Usch!!!!! Blir så AAAAAARG!!!!!

Jag hoppas verkligen att det inte är allvar denna gången med din man. Det måste kännas otroligt oroligt för er. Fy Hoppas att ni kan komma för en undersökning så snart som möjligt!!!! :p :p :p

Plötsligt inser man att 2 veckor att noja för BIM inte är något alls!!!!! Usch, man skäms....

Kraaaam igen Page gumman!

• sweetstreet

Ang träff så är inget riktigt bestämt än.
    Jag har inte riktigt "koll" på mina Sverige-dagar. Särskilt helgen ser ut att bli uppbokad eftersom måna av ens vänner är lediga då.

Men hittills är det enda som är bokat att jag ska luncha med Lappis den 20:e någonstans i stan. Antingen nära hennes jobb eller hennes hem. Minns inte vilket vi bestämde eller OM vi bestämde något i mer detalj.

Men om jag förstår det hela rätt så kan varken du eller Vickan förrän till helgen.

För min del TROR jag att lördag dagtid skulle passa bäst då. Antingen kanske brunch (inte före 12.30-13 helst) eller ev en fika på em. Men jag har ingen aning om ifall det passar er.
    Kan dock inte lova någon "långsittning" eftersom jag har planer för em-kvällen.

Men om vi prel-bokar denna tid så kanske du o Vickan kan säga ifall ni kan ses då eller ej.

Alla andra i tråden som har tid och lust för en "tråddejt" som innebär att träffa mig också kan ju välja vilken av gångerna ni kan.

Har ett minne av att Frejis och Liten inte kunde ses på helgen så ni är självklart hjärtligt välkomna att joina min och Lappis lunch!!! Ifall ni har tid o lust.

Ni andra som specifikt uttalat att ni vill ses; Koko, AM, Telis, Syrran (har jag glömt någon??) kan ju välja vilken av dagarna som passar er bäst!

Hoppas verkligen få träffa åtminstone flera av er!!! Det ska bli sååååååå kul!!!!!!!

Och som sagt, alla som vill är ju välkomna såklart!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!