BS,
Jag har ju läst allt jag kommit över om stockningar nu (på nätet) och det står att kyla ofta felaktigt får skulden och att "fel tag" är den vanligaste orsaken. Eftersom jag kände hur fel han tog och det verkligen var jättevarmt ute då är jag nästan säker. Så tänk på det ni andra också! Det stod att det kan räcka att man trycker med ett finger för att få deras näsa fri under amningen. Och det gjorde jag en del i början... Eller att man sover på mage!
Sen kom jag på två saker efter att jag skrivit det långa inlägget om sömnen och det. Dels att Iris ju väger mycket (mer än prinsen t.o.m. tror jag!) och att skriket då oftast inte beror på maten, det tror jag inte. Sen kom jag på att jag skulle fråga just det om hon brukar somna i bilen. Barn som nästan alltid gör det (och man liksom blir förvånad för att det inte borde vara dags typ) är ofta övertrötta. Försök räkna ut hur många timmar på ett dygn hon sover. Man ska ju komma upp i 15 timmar ca. Visst finns det variationer men enligt de flesta är variationerna inte särskilt stora. (Vissa hävdar motsatsen, men de är sällsynta och förmodligen är även barnen det.) Själva kommer vi inte upp i 15 timmar, men vi märker ju att ju mer han sover desto fler blir glädjetjuten, så vi jobbar på det...
Piggelin,
Vad glad jag blir när du skriver att jag har kloka kommentarer! Tack ska du ha! Jag bokar gärna in en träff så fort jag blir frisk. Vill inte riskera att boka in nåt som jag sen inte kan vara med på för då blir jag bara deppig igen. Detta borde ju gå över snart, men det går så himla sakta! Får nog ringa bvc imorgon, jag vill inte riskera långtgående konsekvenser av detta. Och stor kram till dig idag med tanke på din bror!
Min make har kommit hem nu. Han har nog inte riktigt fattat hur tufft jag har haft det i helgen. Ja ja, skit samma. Prinsen blev superglad av att se honom, det var helt otroligt! Han bara låg och gurglade och skrattade, till och med på mage som annars inte är nån större hit. Nu är de ute och går så prinsen ska få lite luft, stackaren som varit inne hela helgen i det fina vädret förutom när jag gick till Ica och köpte djupfryst pizza. Och när han har sovit på balkongen.