• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • muggles

Mrs B: vi hade också ett litet bröllop (tror vi var 34 pers) på en restaurang. Underbart att få allt fixat! Servering, dukning, städning efteråt... Det var helt klart värt pengarna!!! Jag tror ni får en underbar dag!

Frejis: jag håller med frullan att du ska försöka njuta av din graviditet. Varje gång du nojar över MF, så säg till dig själv att du inte kan påverka det - händer det så händer det. (Och i så fall vet du ju nu att du kan bli gravid!!!) Men det kommer inte att hända tror jag. Förmodligen har du haft tidiga MF förut (du hade ju haft ngt liknande när tanten var sen va?) och nu när du plussat så är det ett livskraftigt foster - det tror jag absolut!!! Jag är så GLAD för er skull! Jag gick och myste hela dagen igår...

AM: det låter underbart med en herrgårdsnatt. Vi drömmer redan om en sådan till våren...

• muggles

Liten: det var jättetrevligt att träffa dig och maken och även Pirr! Kul att Moa passade på att sova hela tiden så vi kunde stanna. Det blev lite akutamning på handikapptoan (där det fanns ett skötbord) sedan innan vi åkte hem men det gick ju bra

• Mrs  B

Lappis och Junilejon
    Tack för tippsen!!!!
    Ska försöka att ta tillvara på varje minut. Det jag oroar mig mest för nu är sonen. Han ska passas av grannarna och igår frågade dem om de fick åka på kalas med honom. Vi sa ja, men känner mig ändå nojig.

Lovar att skicka bilder till Galleriet!!!!

Vännerfan
    Tack!!!!!
    Hoppas du känner dig bättre!
    Hade aldrig mjölkstockning och det är jag glad för, för de som haft det säger att det är jobbigt.

Snartis
    Håller med dig, Bröstvärmare är kanon!!!!!!!!
    Fick aldrig några stora bröst varken innan eller efter sonens förlossning??.

Muggles
    Håller med om att skriker bebisen så är det något som inte stämmer. Det man kollar först är ju hunger, blöja och närhet, sen kanske man får tänka på något annat. Har samma bok som du här hemma men har inte läst så mycket i den tyvärr, nästan bara vad gäller sjukdomar eftersom sonen avverkat några stycken.
    Skriker sonen nu (snart 3 år) är det nästan alltid hans trots, dvs att han inte får som han vill. Jag är dock lika envis som honom så ibland går det vilt till (diskussioner alltså INGET annat).

• Oms

Frejis - Ett stort Grattis till dig o din man!

Vänner - låter som om du kör m samma metod som jag hade m dottern, dvs det där med att få barnet att känns sig tryggt i sin vagn_/säng och inte ta upp det för att det skriker om det nu behöver sova. Vet att Anna Wahlgren förespråkar detta (säga vad man vill om hennes metoder men en hel del fungerar bra faktiskt)

snartis - kula tt läsa hur det går för er! när det gäller boobsen så e ju det så indivduellt MEN de fleats av mina vänner upplever att de har blivit mkt mjukare och mer formbara när väl amningen är över oavsett om de har gått tillbkaa till vanlig storlek eller ej (ungefär 50/50 där, många har kvar sin bomber medan en annan fick tillbaka originalet igen - dock både mjukare och hängigare... )

• Snartis

heeej kokos nu ska vi se om jag lyckades....

Muggles, lillkillen äter ofta och mkt, tar båda brösten varannan timme. Får även lite ersättning om det inte räcker (mest kvällstid). Man känner sig lite som en mjölkkossa ibland
    Han går upp enligt kurvan och har redan växt 3cm på längden.
    Jag har även fått ändra kosten, tagit bort både mjölkprodukter och stora mängder sallad.
    Det ihop med miniformen verkar fungera super för nu har vi hittat ett bra läge som fungerar för oss båda. Ska bli kul att se vikten imorgon igen

• Snartis

hej omsan, hur är det med dig? Mår du bra i graviditeten? Har du köpt bältet för foglossningen?

• Snartis

Sallad=innehåller mkt vatten=ont i magen. sallad=sallad, gurka mm

Alltså jag äter sallad till maten men ej bara en enkel sallad. Försöker istället äta mer tex morötter, broccoli

• _koko_

Liten - jodå, conny och magen växer som de ska. Så mycket som jag äter borde jag egentligen svälla åt alla håll, men det kommer väl det också.

Mår oförskämt bra faktiskt, blir trött i ryggen när jag står eller går för länge, men det försvinner ju med lite vila, så jag kan inte klaga!
    Det är väl på tiden egentligen att jag får vara lite glad också.

• Liten med Mindre

koko - det är skönt att få mysa lite också - känna sig lite gravidvacker och bekväm.

Säger som FruLlis - skrattar lite åt mig själv och min figur när jag står i badrummet. Det ser så lustigt ut med stor mage sådär "plötsligt". Sen kan jag inte undgå att tycka att jag ser jättefin ut när det kommer på en fin tröja eller typ långklänningen jag hade i fredags på festen.

Det känns ju faktiskt skillnad att gå på stan och inte vara avis på alla med stor mage man möter, utan tycka att "kul med fler rundmagar".

Mrs B - sonen kommer att klara sig fantastiskt på bröllopsdagen. Ett litet tips kan ju vara att han faktiskt får se dig en stund innan ni ska in i kyrkan. Goda vänner hade sina 3-4 åringar som brudnäbbar, och i alla fall tjejen blev helskraj av att se någon som lät som mamma, men varken såg ut eller luktade som mamma, precis innan de skulle in i kyrkan. Hon illvrålade och fick köras ut i vagn av plastmormor.

Njut av dagen, och låt andra lösa problem som uppstår.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!