• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • start september

Vad många vi är som BIMar samtidigt! Hur går det för er alla?

Sweet, du undrade om cyklingen:

Här är det lugnt, jag har haft fullt upp och inte hunnit känna efter vilket är bra. Jag har haft lite skumma dragningar precis efter ÄL, men det lär väl inte betyda något.

• junilejon

God morgon i tråden... här öser regnet ner och det är super trist väder ute! Det som var så varmt och skönt i sängen....tror att jag kryper ner igen! Det hjälper ju inte att mina tjejer på jobbet är på semester....den ena är i spanien och den andra är i turkiet ....få försöka att stå ut i en hel vecka av ensamhet ...tur att jag har en iallafall...
    uch vad tråkig jag lätt nu, kanske är det måndagsångest bara!!!!

• junilejon

jag menade att det är tur att jag har ER iallsfall och inte en....

• BrudSommar2006

God morgon! Igår var ju en spännande dag här i tråden, hoppas att den där plusvågen kommer nu.

Idag ska vi till BVC för första vaccinationen, hoppas bara att det inte blir lika hysteriskt som sist jag var där! Nu får vi se hur stor den lilla knubbisen hunnit bli också. Undrar om hon kommer att ha feber i morgon efter vaccinationen.

Den här veckan händer det mycket, BVC idag, mäklaren kommer och fotar i morgon, återbesök på MVC på onsdag, träffa prästen inför dopet på torsdag och så dop på lördag. På fredag antar jag att vi måste fixa inför dopet och handla så det blir en fullspäckad vecka.

Vänner, hur har det gått med mjölkstockningen? Man lever ju i ständig fasa för att råka ut för det.

Iris har börjat äta mindre den senaste tiden, man är ju van vid att hon jämt är hungrig och behöver extra ersättning för att inte skrika men nu verkar hon i det närmaste ha bestämt sig för att klara sig bara på amning för nu vill hon knappt ha ersättningen längre. Hon kanske har tröttnat på den och tycker att det är mysigare att amma, det är ju bara det att man inte är van vid att hon klarar sig på det. Nu har jag blandat i ordning och fått hälla ut varje dag i stället!

Jag sitter här och ser mig omkring i lägenheten och njuter av hur fint och undanplockat det är, tänk om man alltid kunde ha det så här! Nya krukväxter, nya växter till balkongen, till och med nya växter i akvariet.

Iris skriker mycket varannan dag och är nöjd varannan dag, man undrar vad det beror på... Hon sover mer nu också än hon gjort tidgare, i alla fall sover hon längre pass åt gången på dagarna och jag är ju van vid att hon sover i tiominuterspass bara. Nu går man och undrar när hon ska vakna och inser sedan att man kunnat få massor gjort i stället! På nätterna somnar hon kanske vid nio - tiotiden och sover en tre timmar, sedan efter det sover hon kanske två timmar, efter det börjar hon vakna varje timme, suck. Så det gäller att man går och lägger sig tidigt om man ska få chans att sova några timmar själv också.

Tyvärr kom vi hem sent igår eftersom vi ätit middag ute hos mina föräldrar efter att de haft Iris i stort sätt hela dagen medan vi farit runt och fixat till lägenheten och hon hade redan sovit flera timmar när jag väl var klar att gå och lägga mig. Så i natt känns det inte som att jag sovit på långa vägar tillräckligt men, men... Får försöka gå och lägga mig tidigt i kväll och få henne att somna hyfsat tidigt också, får se hur det går.

• Clownis

FREJIS! SÅ FANTASTISKT! 1000 grattiskramar till dig, du är såååå väl värd det. Tur att du har oss i tråden , måste ju vara jättekonstigt att vara så glad över något och inte kunna berätta det för hela världen. Jag hoppas att vi andra också kommer dit.....snart!!!

• Clownis

Svar till BS - Maken ligger bara på sjh i perioder. De provar diverse behandlingar om vartannat och nu blir det en operation. Han är inte sängliggande i övrigt utan kan vara ute och resa mellan varven.

• Telemarkgrrl

Hej allihopa!

Tillbaka från Sophiahemmet. Allt såg bra ut men jag måste tillbaka imorgon bitti och kanske på onsdag också. När ska man hinna jobba igen alla dessa timmar?!

Frejis, jag tänkte jättemycket på dig igår kväll och är så himla himla glad för din skull. Det var verkligen din tur nu!

BS, så underbart att ni äntligen fått en riktig diagnos på er hund, det är hemskt att behöva gå runt och oroa sig. Särskilt nu när ni har så mycket annat att tänka på. Det är förresten jättekul att läsa om dig och lilla Iris, du verkar ta att hon skriker ganska mycket och bara sover i korta omgångar med ett beundransvärt jämnmod, själv skulle jag vara ett nervvrak! Westisar är förresten en av mina favvoraser!

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Måste bara inleda med att skicka ytterligare ett par GRATTIS GRATTIS GRATTIS till Frejis! Fick sms:et på centralen och gav upp ett illtjut. Maken undrade oroligt om Mindre sparkat på något ömtåligt, eller extremt kittligt.

Sen måste jag få tacka för en jättetrevlig dejt med Göteborgarna i lördags. Jättesynd att du inte kunde komma Vänner. Även maken tyckte det var kul och trevligt - han hade varit lite oroligt innan. Lite synd kanske att dessertbuffén på incontro inte var så mycket buffé, tre olika efterrätter bara. Visserligen fick det knappt plats i min mage det heller...

Tror nog att Göteborg bjöd på bra mycket trevligare väder än Stockholm, för vi hade solsken och väldigt varmt fredag till söndag. Retsamt eftersom jag bara hade svarta jeans och tjocka skor. Vi hann med Universeum (klappa rockor), lunchdejt och femkamp på Liseberg, stor fest och lite utbildande disputation om nanotuber och vesiklar. Fattade i alla fall ungefär vad det gick ut på... Sen blev det lite shopping innan vi åkte hem på söndagen. Måste faktiskt säga att jag tycker H&M har ett bra mycket roligare utbud av i alla fall tröjor o toppar än vad PoP har. Till bättre priser. Hittade en supergosig vit tröja/tunika igår.

Och - Sweet - jag träffas gärna när du är här. Är dock bortrest över helgen 21-23, men i övrigt har jag inte mycket bokat. Eller - förresten, måndag 24 upptaget också. Men bokar du in något en annan tid så annonsera gärna.

Sen - nu har jag blivit otroligt van vid hotellfrukostar - så om någon skulle vara sugen på lite frukost/brunch-frossa i helgen 15-16 setp, Stockholm, så hojta gärna. Kan ju med fördel kombineras med långpromenad.

• Liten med Mindre

Måste ju också konstatera att lite graviditetskrämpor åter hunnit ikapp mig. Mer halsbränna, bökigt att sova, svårare att böja mig och så började fötterna svullna i fredags.

Skaffade genast ett par stödstrumpor som är ett helt projekt att få på sig. Men de verkade hjälpa, för resten av helgen klarade jag mig. Känner mig verkligen sexig...not!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!