• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Frejis

På tal om oroliga människor. En kompis till min mamma sålde sin jättefina lägenhet i Gamla stan och flyttade in till en nybyggd lägenhet långt bort från stadskärnan just för att hon var orolig för ev jorbävningar. Det var för några år sedan så att jordbävningar är visst att räkna med

Bäst att skit kommer som det ska, men att spy är inget kul. Jag får återkomma lite längre fram

Och jag håller tummarna att Boris bestämmer sig för att titta ut snart och gör det själv. Vad är det som kvinnor gör för att sätta igång förlossningen, tvättar fönstren, går i trappor, mm? H*n får ju inte snuva dig på förlossningen när det nu är sååå nära!

• Frejis

Mm, jag har bett maken att säga till att om vi någon gång får barn och jag blir ovettigt omhändertagande, så får han faktiskt säga till. Hm, kanske så där i juni nästa år är det dags att se för oss hur man är som förälder. det ska bli kul.

Frullan, såg du att Sweet kommer till Sverige redan i september? 19-25e närmare bestämt.

• Nu är jag fruLlan

Om städning, trappor och fönsterputs hade startat förlossningar så skulle borren ha kommit för läääänge sedan. Det är liksom det enda jag sysslat med .....

Så det funkar inte.

och snuva mig på förlossningen kommer han INTE. Näe de sätter ju igång fölossningen med dropp och skit... sen kan det ju bli snitt visserligen om allt inte går som det ska...'
    men nog kommer jag få min förlossning allt.
    DET ororar jagh mig inte över.
    Den kommer bara inte komma av sig själv som med "normala" barn....

med envisaste knodden i världen blir det med lite hjälp.....
    Hmmmmm
    kanske ska börja kolla uppfostringsanstalter och internatskolor redan nu
    ha ha ha

Jaha så det är lösningenen på stockholms jordbävningsproblem
    att flytta till förorten...
    jag har precis undrat vad sjutton vi ska ta oss till emd alla skalv

Näe du....
    Nu ska vi få främmande (JA kl 9 en söndagsmorgon ) är folk HELT galna!!!!!!
    Men det är makens best man som inte bor i stockholm men kommer förbi efetr en resa....
    kul...
    men fel dag och tid....
    nåja

GRATTIS igen gumman
    och klramar!!!!!

• Nu är jag fruLlan

jo jag fick mail från sweetan...
    jag har inte hunnit svara på det dock.
    Himla skoj. Jag hörde att det var träff inplanerad. Jag får se hur det ser ut för mig då det vore ju kul att träffa henne.
    Men spom sagt....
    det är en borre på väg. och han föds vel med en flaska jack daniels i handen och ska leva som lemmy i motörhead direkt.... så vi får se hur det passar

kram

• Frejis

Kul med tidiga besök

Nu ska jag väcka maken så att han inte sover bort sin första dag som blivande pappa! Vilken galning

Tack för kramarna Frullis och massor med kramar tillbaka! Boris måste faktiskt skärpa sig, men jag tror att h*n kommer att göra som du vill till slut. Kram till honom/henne med!

• BrudSommar2006

Frejis!!!!! Iiiiiihhhhhh!!!!! Grattis, grattis, grattis!!!! Har du gått och fått upp maken nu redan kanske? Det här är ju heelt fantastiskt, vilken morgon!!!

FruLlan, en sådan envis liten krabat, hoppas att du slipper igångsättning, fast å andra sidan kan det kanske vara lika skönt att veta vilken dag det blir! Jag fick ju värkstimulerande dropp i alla fall så det slapp man ju inte oavsett.

Ska iväg och klippa mig snart, sedan ska vi köpa lite nya växter till lägenheten och till balkongen inför fotningen på tisdag.

Suck, bebisen ligger här och är riktigt sur, det är dags för hennes morgonsömn men hon vill inte somna så klart.

Ikväll ska vi äta middag hos mina föräldrar och farmor ska vara med, tur att Iris inte förstår vad man säger än, hade hon varit äldre och gått på dagis hade hon väl kommit dit och pratat om droger som ramlar ner från himlen och så hade vi väl fått socialen efter oss...

Vad det gäller hunden så väntar vi på att veterinären ska researcha lite mer innan vi vet om eventuella behandlingar eller så.

Page, kan www.boxexperience.se vara någonting?

• junilejon

Fejis- Satt här och läste ikapp mig och blev lite deppig för att tanten kom, vet ju hur länge du försökt!! ÅÅÅÅ NU läster man att du har PLUSSAT!! Jag skrek visst till så högt att mannen vaknade och rusade upp och undrade vad som hänt
    Jag kan knappt tror det....fy fan vad otroligt underbart...
    det här kommer att bli en underbar söndag trots allt... Fejis jag har knappt pratat med dig (har varit en tjuvläsare ett tag innan jag kom ut ur gaderoben) men du ska veta att jag är otroligt lycklig för din skull...det kommer till och med några lyckotårar nu!!!!

• junilejon

Lapinette- BIM-15/16 Letar efter symptom för fullt, men hittar inga
    Pizzan låter jätte god, jag äter normala fall inte pizza men din skulle jag gärna vilja prova!!!

Bs & Sweet- ja det finns faktiskt folk här på nätterna (någon måste ju vakta tråden ) och eftersomm jag jobbar lite kneppiga tider så är jag här på natten ibland...

• junilejon

Jag vill ha lite tips av er...
    Som ni vet håller jag på att renovera mitt datarum och nu ska jag försöka hitta tapeter, men för första gången i mitt liv vet jag inte vad jag ska ha för färg. Det enda jag vet är att det inte ska vara något mönster! Ska ju ha amrikanst/marin tema där inne...så vit är ju en självklar färg på väggen då...men kan man inte ha någon annan? Förslag någon?

• Frejis

Hej igen tjejer!
    Galningen till min make fortsätter att sova djupt, jag undrar hur mycket han egentligen sov inatt. Har försökt väcka honom, men det tog honom fem sekunder att återgå till dvalan.

Brudsommar och Junilejon, jättestort tack! Jag är tvungen att gå till badrummet och kika på det här plusset några gånger i timmen, har svårt att tro det. Men maken har väl sett det också så att jag inte är helt galen Graviditeten kunde väl börja med en stor mage som minskade ju längre tid det gick, en omvänd ordning skulle vara praktiskt och då skulle det vara lättare att tro att man faktiskt har fått sitt plus.

Junilejon - jag har inte heller varit inne i tråden så mycket under den senaste tiden, men vi får väl försöka prata mer

Brudsommar - tycker att det låter roligt när du beskriver Iris humör. Hade ingen aning om att bebisar faktiskt kan vara sura förrän du började skriva om henne här.

Sitter här och försöker förbereda en föreläsning som jag ska hålla på universitetet på onsdag. Gissa om jag får mycket gjort...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!