• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

SPA är jättetrevligt! Hasseludden är väl det jag känner till i Stockholmsområdet. Annars har vi gett en övernattning/weekend till Utö Värdhus till min mamma + sambo eller flygbiljetter till Frankrike...lämpligt när vi bodde där. Gillar själv att ge upplevelser istället för hårda klappar. Maken brukar få hotellnätter och middagar eller som i år då det blev luftballong. Vad gillar din mamma att göra?

• Page

Allt låter jättegott Lapinette, förutom just honungen. Konstigt att smaklökarna kan vara så olika. Det ska tilläggas att jag har ätit mat med honung. Guuuud, vad jag tjatar om honung, det är ju ingen precis som försöker att tvinga i mig det!

Ha en mysig kväll med maken Lapinette!

• Lapinette

Page - du behöver inte ringla honung på din del av pizzan. Kan säga att man inte känner av den smaken när pizzan väl är klar men gillar du inte honung så skippa det.

Nej, nu blir det nog en film.
    Ha de!

• Page

Min mamma gillar att resa men har väldigt lite tid för att göra det. SPA-vistelse hinner vi med under en helg. Ska kolla in dina förslag. Tack! Annasr så är modern en sån person som är alltid sysselsatt. Nya projekt och ideér hela tiden. Hennes senaste är att skriva en ordbok eller en idiomordbok. Jag är helt säker på att hon kommer att genomföra det också. Alltså, hon gillar det mesta som sysslosätter hjärnan.

• Page

Hasseludden verkar jättetrevligt! Måste nog kolla in vilka aktiviteter vi kan hitta på i Norge.

• Lapinette

Hasseludden är trevligt dock är det rätt många år sen jag var där. Aktiviteter i Norge?

• sweetstreet

Frejis,
    jag håller ändå tummarna för att tanten kom av sig!

Page,
    honung i viss mat är jättegod. Har flera recept på såser, marinader, dressingar med honung! Mums!!!

Ang SPA så har jag hört att SPA:t i Nynäshamn ska varfa jättebra det också. Kanske långt att åka? Men det ligger alldeles vid have (nja, eller östersjön iallafall).

Annars har du en länk här till flera olika spa i Stockhomsområdet (inkl närområden):

www.spa-sverige.se/spa_stor_stockholm.htm

• Page

Tack Sweet! Håller på att kolla in de olika alternativen! För att fortsätta mitt honungstjat...den enda gången jag tyckte att det smakade ok var som smaktillsats i en kall sås till lax. Det värsta var som en marinad på revbensspjäll!

Lapinette, mor bor i Norge.

Än så länge, förutom SPA, har jag kommit på presentkort på teatern. Det "tvingar" henne att ta ledigt nån gång. Mat/dryck-provning kan också vara skoj eller matlagningskurs i sushi. Håller på att tittar på möjliga saker att göra i Oslotrakten.

Förresten i kväll har jag mördat! En äkta csi-agent hade blivit chockad över min råhet. Jag såg en tvestjärt i mitt kök så jag fångade in den och kastade den på den glödheta stekpannan. *skrattar upphetsat och psykotiskt* Ha! Det kan den gott ha när den vågade invadera mitt hem.

• Page

Dags att snörvla sig till sängs. Ha en trevlig kväll Sweet, och njut av maken Lapinette!

• Frejis

Muggles, hur visste du förresten det?

För att det är faktiskt helt otroligt sant, jag har PLUSSAT!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!