• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Clownis

Lappis! Jag försöker tänka positivt, så att kroppen iaf får några små positiva signaler. Livet är ju i övrigt inte riktigt på topp liksom. Får man några ägg insfrysta kan man ändå lyckas bli gravid innan glöggperiod fast man inte lyackas på första försöket

• Victory

Sweet: Tack för hejaropen! Hoppas att de når hela vägen över Atlanten så att mitt ägg hör det och lossnar! Jag har ingen aning om när vi kan få något svar på testerna. Maken ska lämna sitt prov i slutet av september och av vad jag har förstått tar det 3-4 veckor innan svaret kommer. Sedan kallas vi till ett läkarbesök. Men det känns hur som helst bra att det rullat igång!

Kul att du kommer till Sverige! Jag har ju planer på att åka ner till Stockholm men det blir i slutet av september.

Mrs B: Grattis till jobbet! Det låter ju ändå som ett passande jobb nu med tanke på graviditeten, även om det inte är drömjobbet.

• Frejis

Clownis - du verkar vara en så positiv person! Vi kan bara hålla tummarna och hoppas att det fungerar på första försöket.

Sedan är det ju dags för oss tre i det gamla gänget att plussa, som du Lappis säger, under hösten. Vem vet, jag har så svårt att tro att jag någonsin kan bli gravid. Jag förstår att det är möjligt, kan föreställa mig det, men jag tror definitivt inte på det. Särskilt inte före tantens ankomst och så som hon stökar i min kropp just nu...

Men... nu är jag inte så ledsen längre eftersom jag fick prata med er här - det blir man alltid gladare av sedan slocknade jag lite på soffan och det är ju inte fel. Tror nog att jag ska ta fram lite vin. Den här omtalade pizzan vore inte fel. Muggles, du har ju gjort den, minns du kanske vilka ingredienserna det var?

Ska vara lite social med maken nu. Stackaren möblerar om i köksskåpen igen, jag var ju förbi Villeroy nu i veckan och de sålde ut delar av vår servis.

Trevlig kväll!

• Lapinette

Clownis - det är superbra! Så klart du ska tänka positivt! Det gjorde jag också de första veckorna och så sjönk jag någon gång för ett par veckor sedan. Just nu ligger jag på en mer neutralton men jag lovar att spotta upp mig när det är dags i november!

Ska snart sätta mig i soffan (igen...hamnade nämligen där direkt efter jobbet då redan maken var parkerad där) och se en film. Ikväll är det bara slöartag här. Har varit så trött denna vecka.

• Lapinette

Pizza med getost

Förutom deg och tomatsås så ska det vara
    getost
    lufttorkad skika
    små champinjoner
    flytande honung

• sweetstreet

Mugglan!
    Men VADÅÅÅÅÅ "alla har tullräckligt för det har naturen sett till"?!?!?!!?

Eh, vem var såurbota puckad att den kunde kläcka ur sig en sådan superkorkad kommentar!!! Och till och med tro på den själv!!!!!
    Man häpnar!

Än är tydligen inte sista idioten född...

Den männsikan kan ju inte kunnat NÅGOT alls om biologi för fem öre!!!!! My God!

Det är ju lika dum som att säga att "alla har lika mycket hår för det har ju naturen sett till", eller att tro att alla som är överviktiga är det enbart pga av "miljön" och inte pga av genetiska förutsättningar.

Jag menar. Vad TROR folk!! Varför i herrans namn tror de att alla männsikor ser olika ut, har olika personligheter etc etc?!?!?!?!??? KAN det vara variation i genetiska materialet kasnke? Eller tror de bara att det är så ändå?

Självklart kan man producera olika mycket (eller lite eller ingen mjölk)! Lika väl som att vissa producerar mer hormoner så att de har längre och jobbigare mens t ex. Eller olika mycket tillväxthormon. Eller så.
    Bah! Vad TRÖTT man blir!!!!!!
    Särskilt på Besserwissrar som har fel!!!!

Äh, nästa gång någon uttrycker sig så idiotiskt tycker jag du ska be dem läsa lite biologi. En biologibok för grundskolan duger bra!
    Om de inte bara kanske kan använda sitt sunda förnuft? Fast å andra sidan så HAR de väl inget sådant med tanke på så stupida uttalanden!

• Clownis

Psykologen som jobbar på reproduktionskliniken sa, enligt deras utvärderingar, att det inte hade kunnat påvisa några som helst samband mellan att vara ledsen/stressad/glad när det gällde att ägget skulle fästa vid IVF. Det känns ju positivt iaf. Så om du Lappis inte är helpositiv i dina tankar i november, så betyder det att det kan (läs ska) fungera iaf. Ha en trevlig kväll tjejer! Kram

• sweetstreet

Lappis du har också mail!

Har ni förresten sett filmen "Little miss sunshine"????
    Om inte så GÖR DET!!!!!

Den är helt underbar! Tycker jag!
    Humor när den är som bäst - med en svart underton....!

Fast man blir alldeles förskräckt när man inser att det finns sådana tävlingar för barn här i USA! Läskigt!!!!!

• Lapinette

Sweet - såg den på planet till något ställe vi flög till i våras. Det är inte till sin fördel att se film på plan men jag har alltid velat se den. Den var bra men någon dag ska jag se den på lite större skärm.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!