• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Frejis

Hej tjejer!
    Tack för tröstkramarna, men tanten stack någon annanstans efter att hon hade visat sig nej, allvarligt talat, jag fick lite brunt på papper när jag skulle till SATS och då tänkte jag att det är lika bra att stanna hemma eftersom fysisk aktivitet för mig brukar innebär massor med blod och en extrem ond mage. Men det var det och åtta timmar senare har hon inte kommit på riktigt ännu. Har ibland lätt mensvärk, men det kommer och går. Jag tror dock att hon kommer inom de närmaste två dagarna.

Får nog nämna det för gyndoktorn eftersom det var precis så jag hade vid de två (eller den första) inseminationerna. Aldrig förut vilket gör mig lite fundersam.

Det var en slö dag här med. Gick ut på stan, blev genomblöta, tog en sväng förbi Villeroy på Nybrogatan och köpte lite saker där igen. Annars har vi bara handlat massor med mat och biobiljetter till ikväll. Var så fruktansvärd sugen på någonting sött och med grädde så att det fick bli en bakelse till eftermiddagsfika. Äter aldrig sådant annars, men behövde trösta mig själv. Mitt humör är verkligen en berg-och-dalbana och jag gillar inte mig själv just nu. Svår att ha att göra med mao!

Sweet, hoppas att det är bättre väder när du kommer hit. Då beställer jag faktiskt sol!

Lappis, hoppas att era jobb inte krånglar. Det blir ju faktiskt en mellanskillnad om man betalar själv eller om man får dra av ivf:n. Men har man otur så har man, that`s it!

• Frejis

Grrr, mina smileysar blir jättekonstiga och hamnar fel. De här leende gubbarna känns absurda på vissa ställen.

• muggles

Frejis - det låter som när jag plussade. Hmmmm, har du haft så förut? Skumt... Du tror inte att man kan hålla lite tummar nu, lite försiktigt?

• Lapinette

Skrev ett långt inlägg för en timma sen och då ramlade BT ihop. Grrrr...

Frejis - fortsätter att hålla tummarna. Har hört flera tjejer som haft precis så när de sedan plussat. Själv hade jag sådär vid min första insemination men sen dess har allt varit sig likt igen. Nja...nästan åtminstone, det har varit rött men det har kommit en lugn varning innan hon verkligen har satt igång.

Kan meddela att pizzan blev mycket god så den kan rekommenderas. Inte helt fel med vitt vin till, Sauvignon Blanc t o m min kräsna make tyckte att det var gott till.

Här kommer BIM-listan igen:
    Frejis ? BIM 9/9 trodde hon fått påhälsning men vi hoppas, hoppas att det var en nidig.
    Tinga ? BIM 11/9 ? är nere på Rivieran och firar 5-årig bröllopsdag. Kan det höja oddsen?
    Sweet ? BIM 15-16/9 ? är otroligt taggad och fick order att ligga med rumpan högt. Kan cykelmetoden höja oddsen!?
    September ? BIM 15-16/9 -
    Fifiopipi BIM 15/9 ??? -
    Junilejon ? 16/9 ??? ?
    Vilma ? 15-16/9 ? har alla möjliga känningar. Kanske blir det en hole in one på första försöket?!

• Page

Frejs, fyyyy fan för kärringen! Jag hade tyvärr också sånna bruna spår den här omgången innan tanten kom i gång på allvar. Jag vet att det inte är någon tröst men jag hoppas att du finner något nöje med det nya porslinet och sötsakerna.

BS, vad händer med hunden nu då? Eller har du talat om det men jag har glömt bort det? Får han någon behandling så att han blir bättre? Det är nästan svårt att föreställa sig att djur kan få så mystiska sjukdomar. Vår lilla kattson lider av magkatarr och epilepsi som tur är är båda sjukdomarna under kontroll. Jag hoppas också att din farmor blir bättre snart, med rätt medicinering kan man kanske ordna det.

Mrs B, ska du gifta dig om en vecka? Det är ju så snart! Hur kan du hålla dig från att skriva om bröllopet? Eller hänger du i en riktig bröllopstråd och ventilerar där?

Vänner, trist att du missade btdejten i dag! Hoppas att dina tuttar bättrar på sig snabbt!

Lapinette, hur smakade pizzan? Ryser fortfarande när jag tänker på honung och mat. Jag måste verkligen våga mig på att prova på "nya" smakkombinationer. Är verkligen jätteskeptisk när det gäller att blanda in sött med mat. Äter knappt bröd med sirap i.

Muggles, känner du dig redo att vara "ensam" med Moa?

• Page

Ah, nu vet jag omdömmet på pizzan! Ska kanske ta alla mina fördomar och förpassa de till ett annat ställe och våga mig på nya smaksensationer.

• Lapinette

Page - pizzan var jättegod. Faktum är att i ett av mina andra favorit recept med kyckling, balsamvinäger, ruccola, oliver, soltorkade tomater så är det också honung. Samma sak gör jag ofta när jag ska marinera för grillen, lite honung i marinaden. Fast jag är van vid honung då jag har det i mitt te varje morgon (dricker inte kaffe) fast jag gillar inte att äta det "rent".

Maken sitter här och läser upprörda jobbmail för mig. Ska försöka slita honom till soffan för att välja en av dvd-filmerna vi köpte idag. Jobba får han göra imorgon, idag ska han vara min!

• Page

Jag skulle förresten behöva lite hjälp med en present till min mammas födelsedag. Hon fyller 50 år och jag har ingen aning vad jag ska köpa. Hon är extremt kräsen och har dessutom allt hon vill ha. Funderar på en liten spa-vistelse nästa gång hon besöker mig. Några tips på mysiga span i Stockholmsområdet? Eller något helt annat?

• Lapinette

Page - honung till chevre är inget nytt. Det får man jämt i kombination när man äter sallad på Rivieran, om man beställer med chevre.

Smaksensationer får man t ex på Restaurangen vid Hötorget. Själv är jag dålig på att göra några sådana underverk hemma.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!