• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Jag sitter i vårt tilltänkta barnrum just nu. Vi har hållt på och renoverat sen vi flyttade in i mitten på november 2006 men detta rum är det som "Gud glömde"...eller ska jag säga som vi inte orkat ta tag i. Här står alla möbler (ja utom soffan) som är till salu, skrivbord, data och så en gästsäng till svärmor.

• Frejis

Vännerfan, Lappis och alla tjejer, jättestort tack för allt! Även Frejis blir tårögd, hon som annars aldrig gråter

Jag vet att detta är helt konstigt och igår hade jag blivit extremt arg på den person som sagt att det faktiskt går att plussa så här. Helt osannolikt mao, särskilt när klantskallen till doktorn har sagt att jag befinner mig i klimakteriet det är kanske det som man behöver höra.

Skämt åsido, Lappis, nu håller jag tummar och tår och mitt hår krullar sig mer än vanligt att ni ska plussa. Det vore ju superkul! Jag vill ha så många som möjligt med mig på plusvågen och in i den jättelååånga graviditeten. Behöver kompisar helt enkelt!

Junilejon, nej, vi har inget barnrum, men det går att göra om. Vi får nog användning för de här 30000 när allt ska fixas. *nu tänker jag på ev bebbe nästa år och missfallsrisk samtidigt... det är nog mina hormoner som spökar *

• Lapinette

Undrar om Frejis make har vaknat nu eftersom hon inte skriver för tillfället??!!

Frejis när du kommer in igen vill jag veta vad som gjorde att ni lyckades denna gång? Hur många gånger hade ni sex (här har vi inga hemligheter) och om det känns något speciellt förutom nästäppan. Gällande nästäppa så har jag det konstant sen någon månad tillbaka så där skulle jag inte märka någon skillnad.

• Lapinette

Själv hade jag tänkt att om vi lyckas så åker vi iväg på en kortare semester för pengarna. Så jäkla ytlig är jag!!! Fast usch, ska inte ha några förhoppningar på att det funkar denna gång. Det är bara att fokusera på IVF.

• Lapinette

Shit, vad glad jag blev!!! Nästa att plussa är Sweet i nästa vecka!!!

• Frejis

Min make sover fortfarande och det hör inte heller till vanligheterna. Kommer han kanske också att plussa snart?

Lappis - jag tror att jag hade ägglossning i måndags den 27 augusti, men det vet jag inte eftersom jag var så trött på all planering, allt sex, alla gravida magar och gravförsök. Maken åkte på tjänsteresa och var borta måndag tisdag, så vi fick till det i söndags eller på måndag morgon (tror att vi hade sex även någon dag innan, men jag minns inte när; söndag var dock ett måste ) Minns inte heller om vi fick till det efter att han kom tillbaka, i så fall var det på tisdagskväll. Inga speciella ställningar eller akrobatik var det heller utan mer ett måste eftersom jag räknat ut enligt min kalender att det blir ÄL.

Sedan fortsatte jag att vara allmänt uppgiven för att det inte har fungerat och att det inte kommer att fungera heller. Fick mensvärk i söndags redan för en vecka sedan och jag brukar aldrig få det så tidigt, men jag tänkte bara, ja ja, nu jävlas tanten igen, så jag struntar i henne.

Eftersom jag är testoman gjorde jag ett smygtest i fredags som visade minus. Och då blev jag riktigt riktigt sur och igår var jag verkligen okontrollerad elak och extremt glad emellanåt. Och imorse gick det som det gick.

• Frejis

Lappis, du är inte ensam om att vara ytlig. Gissa vem det var som tänkte på shoppingmöjligheter på PoP?

• Lapinette

Då var det den där "vi måste köra" omgången på söndagen som tog!! Sexet behöver ju inte vara bra för att det ska ta. Själva har vi varit utomordentligt lata denna gång och bara gjort 2 inseminationer. Vill inte köra på av egen kraft för att få bra simmare dessa mornar och precis efteråt fick han munherpes och hur skoj är det att ha sex utan pussar? Nej, vi har varit superslöa men hade härlig, ej kravfylld sex igår istället. Ser fram emot detta när vi drar igång för IVF. Inga krav och inga måsten hela vägen framt till november.

• Lapinette

Frejis - man får mycket på PoP för 30 000 kronor!!! Snacka om att ert barn kommer att vara välekiperat eller tänkte du kanske på deras mammakläder??!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!