• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Mrs B - låter superhärligt med litet bröllop på restaurang. Vi hade också vår på restaurang, tyckte det var nog med allt som skulle fixas ändå. Lycka till och glöm inte att andas djupa andetag, se dig omkring och njuuut av dagen! Det är en otroligt härlig känsla, man går omkring på rosamoln hela dagen och munnen sitter i ett fånigt leende.

P.S. Glöm inte att visa lite bilder för oss här inne!

• junilejon

Lappis. BIM 15/-16/9. Letar hyseriskt efter symptom men hittar inga!!

Lappis, vad härligt att åka till frankrike! Hur länge ska ni vara där? Kommer du har tillgång till BT där ifrån?

Mrs B. Vad härligt att det snart är dax,tiden går ju så fort
    Jag hoppas att ni få en underbar dag...och jag säger som Lappis NJUUUUT av dagen bara! Det kommer att vara den bästa dagen i ditt liv, man bara gå omkring och le och känner sig som en prinsessa hela dagen....underbart härligt!!!

• Lapinette

junilejon - det är ett symptom att man inte känner något alls och dessutom är det ju nästan en hel vecka till din BIM så vänta du bara!

På den enda tråd på FL som jag är otrogen på så plussade en av tjejerna idag. Hennes första IVF!!!

• Vännerfan

Liten,
    Ja, det var verkligen trist att inte kunna vara med i lördags! Blev helt deppig! Men var det bara TRE efterrätter och så kallar de det buffé??? Det var dåligt!!

• Vännerfan

MrsB,
    STort lycka till på lördag! Åh, vad roligt ni kommer ha!

Snartis,
    Kul att du tittade in! Skönt att höra att allt verkar gå bra. Jag hade sett fram emot bigger boobs men de blev mest tyngre, inte mkt större.

Lappis,
    Jaså du är otrogen på FL???! Men så länge det är en positiv tråd så får vi väl låta dig hållas!

• Snartis

Vännerfan, jo både större och tyngre hahhaha
    Verkar inte vara så kul med mjölkstockning *ryser*. Jag försöker skydda brösten extra när jag är ute och drar vagnen. Har köpt bröstvärmare på apoteket som även hindrar blåsten väldigt bra.
    De var verkligen min räddning innan amningen helt kom igång. Så himla mkt lättare allt går när brösten är varma.

Tips till er som ska få bebbe framöver, köpt bröstvärmare för det hjälper verkligen vid amningen :)

• Liten med Mindre

Får sälla mig till storleksdiskussionen. Tog fram måttbandet igår. Bysten har blivit 4 cm större runt om, och midjan (eller det som var midja) är 18 cm större. Rätt saftigt känns det som. Fast än så länge hanterbart, och att få boobs är ju bara trevligt.

Trist att rumpan fortsätter växa. Hade hoppats kunna ha mina mammabyxor hela tiden, men fortsätter det så här så växer jag ur dem med. Undras om det är energilager eller att bäckenet vidgas? Eller kanske både och...

Förresten - på disputationsfesten i fredags hade vi serveringspersonal från Faulty Towers, eller nåt ditåt. Helmysko människor - visste inte om vi skulle skratta eller gråta. Men, jag lyckades konversera med servitrisen som beställde taxi åt oss, och hon ansåg sig sällan ha fel - jag har en "tjejmage". Så vi får väl se...

• _koko_

Ååååh, även jag kikar in idag och ser att ett underbart mirakel har hänt!!! Miljoner grattis Frejis, tänk att det äntligen hände!!!!!!!!!!!

Hoppas du banar väg för Lappis och sweet och alla andra nu.
    KRAM!

snartis - man måste använda "näsa" för att få smajlisarna att funka nu:
    : - )
    Hej förresten.

• Liten med Mindre

Hej koko!
    Hur mås det? Växer Conny och magen?

• muggles

Snartis: kul att få lite rapport från dig! När Moa var pruttig i magen och hade gaser så betydde det att hon fick för lite mat och var hungrig Hade man ju inte trott! Jag som började experimentera med att utesluta saker ur min kost (kaffe, mjölkprodukter mm) men allt som behövdes var lite ersättning.

Nu i natt åt hon två ggr och somnade utan ersättning Så BS, jag får också slänga emellanåt!

Jag tror annars på Vänners kommentarer att skriker de så vill de någonting. Läste i min braiga bok "Barnets sex första år" det här om bebisar är snälla el inte. Dvs när folk frågar "är h*n snäll?" så menar de "skriker h*n mycket?". Men som de påpekar så skriker ju bebisar inte på pin kiv el för att jävlas utan allt är ju bara instinkter för att stilla sina behov och att överleva. När vi inte kan tolka Moa (för det kan vi inte 100% ännu) så kör vi vår checklista:
    - blöja?
    - hunger?
    - kärlek/närhet?

(hon är inte tillräckligt stor för att vara uttråkad ännu och somnar gör hon av sig själv bara hon är mätt)

Så BS, din bebis vill nog ngt när hon skriker...?!

Obs, jag vill absolut inte komma här som ngn expert efter 2 v! Jag kämpar själv med att tolka signalerna (att det ska vara så svårt ibland!), men jag tror fullt och fast att de inte bara skriker "för att".

Kul att höra ngn som haft nytta av Minifom - har hittills aldrig hört ngn som tyckt att det hjälpt.

Vänner: säg till när du är kry igen så kan vi kanske ta en barnvagnspromenad? Jag kanske behöver lite tips av dig när man ska starta upp rutiner kring ätandet och så... Just nu försöker jag bara "följa med" Moa - när hon är hungrig får hon mat, sedan somnar hon förhoppningsvis. Men det är lite olika tider varje dag och jag har svårt att bestämma att kl si-och-så kan jag vara där och träffa den och den. Men det kanske är för tidigt???

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!