• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Telemarkgrrl

Jag har gått åt motsatta hållet, jag var Kajsa Kavat som barn och var hur framåt som helst. Nu är jag jätteblyg.

• Lapinette

majasmarie - det där med symptom är nog ett kapitel för sig självt. För det finns alla möjliga symptom eller inga alls! Alla verkar känna olika. En tjej från systersidan FL som plussade idag förklarade att det som var skillnaden denna gång för henne var att hon INTE hade ont i brösten, inte kände sig yr, illamående eller något annat MEN hade mer mensvärk än vanligt.

• Lapinette

Telis - är du blyg?!!! Då heter jag nog Oscar och kan flyga.

• Telemarkgrrl

Ja, då heter du nog Oscar, Lapinette.

• viktualia

Lapinette - jag kan intyga att Telestubben är en ganska försynt person om än VÄLDIGT trevlig....

Hur man är på nätet och IRL behöver inte alltid samvariera!

Själv har jag HELA mitt liv babblat ALLDELES för mycket och ALLTID blivit påmind av omgivningen om mitt babbel... och allvarligt önskar jag att ev barn slipper detta.. tyvärr verkar det vara ett släktdrag som ärvs på mödernet... så ev döttrar är i farozonen...

• Lapinette

Så då ska Oscar alltså hoppas på att få en pojke för annars går snacket i arv?! Faktum är att min mamma är vida känd för att vara en pratkvarn och jag är något lugnare och mer "tystlåten" variant av henne. Har även tystnat ned mig med åren. Var nog värst runt 20.

• Lapinette

Och förresten hur känner ni varandra? Vikutlia - Telis?

• Telemarkgrrl

Lapinette, bara genom en annan tråd här på BT! Första gången jag träffade Vickan så var Omsan med också och då behövde jag inte vara orolig för att jag skulle behöva sköta snacket. Annars hade jag nog inte vågat dyka upp.

• Liten med Mindre

majasmari - sent ska smygläsaren avslöja sig...

Kul att du ger dig till känna.

Mina tidiga symptom, ca en vecka efter äl, eller nåt sånt:
    Humörsvängningar/gråtattacker
    Halsbränna på kvällen/rapar

Inte så värst uppenbara...

• Liten med Mindre

Trevlig kväll alla - känner att jag faktiskt jobbat på ok idag, och får gå hem och roa mig i tvättstugan.

Hmm...man kanske faktiskt skulle roa sig för en gångskull - ta med mannen...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!