Hej tjejer!
Åh, vad skönt det är på jobbet idag - inte lika hysteriskt som de senaste 1-2 veckorna. Känner att jag behöver det lite grand! Desutom har jag precis pratat med min chef om att vara ledig nästa måndag, så då blir det shopping i Ullared med en kompis
Andra gången jag åker dit - det är verkligen en annorlunda upplevelse att åka dit
En annan kul grej är att jag precis pratade med en kollega på en helt annan avdelning, som jag jobbade en del med i vintras/våras. Visade sig nu att hon väntar sitt första barn precis en månad innan mig & bor ett stenkast från oss. Så vi har redan bestämt att vi ska dra barnvagn ihop framåt vintern
Muggles, tror att du skulle gilla henne skarpt, supertrevlig tjej, relativt det lilla jag känner henne!
...och mera skoj - idag firar mannen & jag treårsjubileum, så vi ska ut & käka på Tvåkanten (för er Gbg:are som känner till) ikväll. Har iofs hört att deras kök kan vara aningen ojämnt & lite synd att jag inte kan beställa vin-paket till maten
men vi fick ett presentkort i julas på tusen spänn, som fortfarande är oanvänt & gäller ett år. Bäst att passa på, sen när bebisen kommit lär det ju inte hinna bli av innan giltighetstiden gått ut
...och sämre sätt att tillbringa en måndagskväll finns ju!
...och så är jag fortfarande själaglad för Frejis pluss!! Gick & var glad åt det hela dagen igår & det håller i sig även idag!
Liten, hoppas ni hade skoj på Liseberg sen i lördags - vi var där en kortis (har säsongskort eftersom vi bor granne) lite senare på em & sammanstrålade spontant med några kompisar en snabbis. Spanade efter er, men förmodar att ni knappast huserade bland barnattraktionerna, där vi var större delen av tiden!
MrsB, vad spännande med bröllop på lördag! Jag var ju på Muggles bröllop, som var i samma size som ert vad gäller gäster & jag måste säga att det definitivt hör till topp-tre bland roliga bröllop jag varit på. Blev liksom så personligt & mysigt! Blev väldigt sugen själv på ett mindre bröllop, men med tanke på alla mina syskon med respektive, så är vi uppe i en hel hög folk redan där & sen springer det nog iväg med vännerna, även om jag skulle vilja gallra ganska hårt, just för att hålla det någorlunda litet. Hmmm, den ekvationen är inte enkel att få ihop
Jaja, "den dagen den sorgen", just nu känns det som om jag/vi nästan glömt bort detta med bröllop, projektet "Barn" tar så mkt plats i tillvaron & då ramlar projektet "Bröllop" så mkt längre ner på prio-listan! Samtidigt så vill vi båda gifta oss, så det kommer så småningom & det kommer att bli spännande, jätteroligt & underbart etc etc, men bilda familj känns liksom som en annan "dimension" av livet
Pratade länge med min bror igår (som gifte sig för två år sen & fick barn för ett år sen) & kom fram till just att detta med att bilda familj, då känns det som om begreppet "VI" blir så mkt mer, i alla aspekter av tillvaron, både praktiskt & känslomässigt. Sååå häftigt!! Jösses, vad filosofisk jag blev nu då...
Som ni märker är jag på ett strålande humör idag - livet leker
...och maraton-inlägg blir det i vanlig ordning...
Vänner - du har så mkt kloka kommentarer jämnt! Det där du skrev innan idag om när barnet ska sova/få det att somna etc, jag samlar sådana råd på hög
Skönt med några i ens omgivning som man känner att man kan samla ihop goda råd ifrån. Min lillebror & hans fru är andra förebilder & nu tror jag att Muggles är på god väg som nybliven mamma också liksom några andra vänner med lite större barn.
Var på tjejmiddag i lördags kväll & där var en mamma med en halvårsbebis med (dock var bebisen hemma) & där kände jag några ggr att jag INTE var riktigt på samma våglängd som henne vad gäller inställning till barn, pappans roll etc. Om vederbörande då försöker pracka på mig några "sanningar", då blir jag bara "anti"
OK, jag vet ju inte alls hur jag kommer att bli som mamma, men helt klart känns det som om man får gallra bland alla goda råd man får av omgivningen & ta till sig det som passar en bäst, & sen strunta i resten...