• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Mmmm låter jättegott VIckis!!!!

Annars gillar jag musslor jättemycket!
    Så lappis jag tror din middag kommer bi super!

Den dyraste osten jag någonsin köpt varpå en marknad här på Union Square. Vi hade inte varit så länge här då och var grymt sugna på hårdost som var någon annan sort än Irländsk cheddar och Jarlsberg. Och så sålde de ost i ett stånd på torget (prodicerad ngnstans i vermont eller så tror jag). Och vi smakade och den var grymt god. Så vi köpte ett halv pund vilket motsvara ca 440g tror jag.
    Och inte förrän när vi kom hem vörjade vi räkna på hur mycket vi betalat för osten!!!!! Och insåg att det var ca 350 kr/kg!!!!!!!!!!!!!!!

Hahahahaaa! Vi åt osten med andakt1

• Page

Viktualia, jodå, jag yrar om rätt lördag! Emottager tacksamt vallningshjälp.

Lapinette, aaah, musslor och ost! Det är min melodi.

Muggles, maken har tid inbokad för sin årliga kontroll i november. Egentligen skulle vi kunna vänta till dess, vi ville bara få det hela första besöket avklarat så snabbt som möjligt.

Jag har ,som jag tidigare nämnt, varit nöjd med den vård som maken fick, snabbt och effektivt. Det som gör mig irriterad är att de ber oss att återkomma "om symptomen kvarstår". Det är klart att symptomen kvarstår! Knölar brukar inte bara försvinna och inte heller det faktum att han har gått ned i vikt. Svettningarna kan inte heller skyllas på extrem värme. Helt klart så har de inte tid nu för mindre akuta fall, jag tycker bara att de kan säga det rakt ut i stället.

• Lapinette

Page - ja så är det väl att vården dessvärre är överbelastad och är man inte akutfall så får man vackert ställa sig åt sidan och vänta. Maken är dock förundrad då han aldrig har behövt vänta i Frankrike, fast å andra sidan så har han inte varit svårt sjuk så jag vet inte vad han jämför med. Sen hade han där, precis som i USA, en dunderförsäkring via sitt jobb så all läkarvård betald, tandläkare, linser rubbet!! Det är visst inte alls ovanligt att det ingår i arbetskontraktet.

Sweet - du ska alltid vara värst. En ostbit för 350 kr/kg. Måste springa ut och kolla hur mycket min Gruyère blir per kilo. Återkommer...

• Lapinette

Jag slår dig Sweetan, den kostar 389 kr/kg. Hade jag valt den "vanliga" Gruyeren så hade den legat på ca 220 kr/kg. Vet inte varför jag skulle svänga till det så kopiöst för väninnorna. Hoppas de inte äter upp allt så maken som är en ostälskare i kvadrat får sig en smakbit.

• Lapinette

viktualia - gillar vegetariska pizzor men dock måste jag få tomatsås. Har ätit pizzor utan tomatsås vid ett par tillfällen och jag tycker då inte att det smakar pizza längre. Såsen är så viktig.

• viktualia

.... receptet går ju givetvis att modifiera... men jag råkar är allergisk mot tomat... vilket ju inte framgick riktigt förstås... *fniss*

• Lapinette

Visst är det super med internet! Förutom att vi kan chatta här med Sweet i NY så sitter jag på messenger med min man som sitter på ett hotellrum i Tel Aviv. Vi är alltid uppe på MSN dagligen och skriver till varandra. Bara jag har honom där så känns det inte ensamt.

• Lapinette

Kunde inte låta bli och kolla på FL när Frejis kommer att få sin lilla knodd. Misstänkte att det kunde bli väldigt nära min födelsedag och attans det blir det! Brukar alltid säga att jag blev till på en kräftskiva...vilket mamma förnekar!

• viktualia

Lapinette - är lite avis på folk som kan kackla med sina makar via msn på arbetstid... min make jobbar i den hemliga branschen (läs: försvarsindustrin) och där får man inte ha sånt... hade ju varit himla smidigt!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!