• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Piggelin - det låter som om ni behållit solen från ihelgen. Här är fortfarande grått grått grått. Men det känns rätt ok att jobba förstås. Middagen lät smaskig. Om det är till någon tröst så har jag nog också ätit en och annan rosa köttbit, som jag inte är säker på varit frusen innan.

Kan någon förresten förklara varför man kan/ska äta anka lätt rosastekt, medan det är no-no för kyckling? Trodde alla fåglar innehöll kampylobakter och annat o-skoj.

Junilejon - om jag minns rätt så brukade Vänner få migrän av choklad - fast inte när hon var gravid. Så något att se fram emot så småningom kanske, om du följer samma choklad-bana.

• Storasystern

Morrn morrn!

Vilken smaskig mat ni lagar. Jag känner mig alldeles otroligt lat och trist....

Nån som har hört något från Frullan på sistone? *nyfiken på Boris*

Sweetan - jag har mailat dig. Jag kommer gärna på brunch den 22/9. Det vore ju jätteskoj att få träffa allihopa!
    Jag har däremot inga direkta restaurangförslag....

Page -lider med er! Sjukvården _ÄR_ dum. Hade samma problem med min pappa när han var dålig. Det är rätt många här som har fölorat en nära anhörig verkar det som. Läskigt. Jag förlorade Pappa i cancer för 7 år sedan.

• Liten med Mindre

Oms - jag har inte fått så mycket ont i ryggen än. Mest om jag har hållit igång länge och inte vilat. Fast då hjälper det att ligga på golvet och låta alla kotor hitta rätt igen - något som jag fick göra även innan jag var gravid.

Kanske kan det hjälpa med lite lätt ryggträning och träning av sneda magmuskler, så att de kan lasta av lite. *spekulerar* Säkrast att kolla med en sjukgymnast eller nåt. Att stå på alla fyra och kuta rygg ska också vara bra för avlastning, enligt en bok jag har.

Moppy - gå in på BTs förstasida, så kan du koppla ihop dina identiteter. Funkade för oss andra i alla fall.

• Liten med Mindre

ANG BRUNCH, jag kan ju inte komma på brunchen med Sweet den 22/9 - däremot kommentera att vi förut har suttit ett par timmar på Mornington på Nybrogatan. OK brunch med lite blandat innehåll (fast den var bättre innan de tog bort våfflorna o bytte mot pannkakor). Dock bra att boka bord, och ni bör om möjligt välja det runda, och se till att bokning fattar det. Mycket mysigare att sitta så.

• Lapinette

Jag låg och läste SATS-magsin igår och där stod det om en galen kvinna som tränade 5 pass i veckan ända fram till det var dags, typ 4 dagar innan födseln. Har även en kompis som var lika tokig. När jag såg henne på gymet typ när det var dags för födsel så frågade jag bara lite lätt "vilket sjukhus ska jag ringa till om det blir dags". Själv hoppas jag att jag mår så bra att jag kan träna men med största sannolikhet lär jag trappa ned. 5 dagar i veckan - jösses!!!

• Piggelin1

Ja just det, Liten! Det har jag faktist inte tänkt på, det där med svagt rosa anka vs genomstekt kyckling. Hmmm..., skumt!!
    Skönt att höra också att jag inte är ensam om att "synda" lite mellan varven

Efter jobbet idag ska vi på en första (av tre) "förlossningsförberedande föreläsningar" på Östra. BMG där jag går, har inga föräldrautbildningar på "vanligt vis", utan det är tydligen en (enligt hörsägen) bestämd dam som kör mer av föreläsningsstuket. Ska bli intressant!
    Till helgen ska vi köra en intensivkurs i profylax (fre kväll & lörd fm), så nu börjar diverse sådana aktiviteter dra igång. Spännande! Om några veckor blir det även en vända till F-kassan för infokväll där, har en massa papper liggande hemma som kom för några veckor sen, men har inte riktigt orkat ta tag i det ännu... Jag får väl ta en privatlektion hos Muggles & höra hur de gör. Vänner/BS, hur gör ni?

• viktualia

Apropå sjukvården så hör jag till de lyckligt lottade som har en anhörig som överlevde svår cancersjukdom och mår prima idag. Pappa hade leukemi för snart 12 år sedan, behandlades strålande, botades och lever ett vanligt liv idag.

Å andra sidan hade mamma inte opererats lika snabbt för diskbråck om hon inte haft kraft att TJATA sig till det i våras...

Men min åsikt är att svensk sjukvård är bra, de kan förvisso förbättra mycket, men jag har svårt att tro att det i något land finns problemfri sjukvård.

• Storasystern

Oms, när har du BF? Jag är ju också i v 27, och det tror jag att Izzie är också! Det blir en hel drös ungar runt jul alltså!

• junilejon

Angånde sjukvården så tycker faktiskt jag att den är piss dålig här! Det verkar som att alla läkare tror att svenska folket är väldigt oroliga av sig och åker in och kolla sig för minsta lilla???!!!
    Min kompis pappa åkte in till sjukhuset för att han hade så ont i magen och var yr! Dem skickade hem honom med samarin,han åkte tillbaka efter ca 1 månad för att han nu inte heller fick behålla maten, då skickar dem hem honom med treo! Efter yterligera 1 månad åker han till ett annat sjukhus och berätta allt! Dem gör en ordentlig undersökning och hittar då cancer i magsäcken! Han dog något år efter det!! Hade dem hittat den tidigare hade dem kunnat rädda honom.
    Och för snart ett år sen så åker en annan kompis in till sjukhuset för att han har haft feber,mått illa,varit yr och vädligt väldigt svag. Dem säger att det är influensan och skickar hem honom, efter en vecka åker dem dit igen och hans tjej vill att kolla honom ordentligt,dem tycker att dem bara är löjliga och skicka hem dem igen. Då åker dem till ett annat sjukhus och vad hittar dem då? Jo värsta tumören i hjärnan, han fick akut opereras och klarade sig med nöd och näppe! Hade dem hittat den någon vecka senare så hade varit kört. Tyvärr så har han fått tillbaka cancern och hans tjej väntar barn nu i februari!!! Livet är allt bra orättvist!!!!

• MSW

Vi har förresten ev. tagit ett litet steg mot barnverkstad nu.. Har idag börjat äta kortison, som förhoppnigsvis kan leda till att mina plodplättar höjs (och hålls höjda tillräckligt länge för att bli gravid och gå igenom en graviditet och förlossning)..

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!