• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • viktualia

mugglan - ett tips: jag har inte nån unge att ta hand om på kvällarna... ha ha ha... sen kanske det händer att jag är på FB på arbetstid nån gång ibland *grubblar över vem jag försöker lura*

• start september

Jaha,

lite nojar man ju redan förstås. Sist var jag så cool - trodde att jag skulle lyckas med det denna gång också. NOT!

Det är ju helt omöjligt att tolka alla små stick man känner i äggisar och annat - det kan ju beror på precis vad som helst men ändå snurrar tankarna. Denna gång ska det inte testas förrän till helgen har jag bestämt mig för ialla fall.

Fick umgås lite med två knappt månads gamla småttingar idag - kanske sticker det lite extra just därför - de var ju helt underbara!!

Tack för tips om smilies - nu kan jag också, titta

Facebook - det verkar ta tid. Nä, tror jag fortsätter hänga här istället!

• sweetstreet

Hej tjejer!!

Puh har sjukt mycket att göra just nu så jag hinner inte alls hänga här så mycket som vanligt.

Mycket att försöka hinna "klart" på jobbet innan Sverige-resan nästa vecka. Dessutom ska jag på bröllop här på fredag så denna veckan försöker jag hinna med 5 dagar på 4.... Hm, går inte helt bra.
    PLUS att jag har saker att fixa till bröllopet också, vilket är kvällsgöra...

Men tror ni att man kan försöka att INTE taänka på BIM och ev symptom när man har så mycket att göra???? Självklart INTE!!! Det går inte! Jag tycker att jag hela tiden funderar på att "oj, nu kändes det lite konstigt i magen" men så kommer man på att man inte ens kan känna om det är "rätt" mage!!!! Varför har jag så himla dålig kontroll över min kropp!!!!!!!

Jag menar hallå! Vissa snackar om att de känner sin ÄL, men själv kan jag inte ens skilja på "konstiga känningar i kvinnomagen eller tarmen"!!!!!
    Mooorrrrrrr!!!!!

Men inte ens denna insikt om min totala okunskap om min kropps signaler kan få mig att bara "lägga ner" och liksom inte försöka fundera. Nähädå! Inte det inte. Självklart försöker jag fundera ändå.... My God!

• sweetstreet

Haha! Tycker också det är skoj att så många cyklar tillsammans igen! Värsta lång-tandemcykeln nu för att få plats med alla.

Jag kommer som sagt vara "borta" fredag-lördag så då kasnke jag inte kan logga in här. Men det är ju verkligen många BIMare.
    Men på söndag lär jag logga in för att kolla hur det går för alla.

Själv BIMar jag också i helgen men jag börjar känna mig lite som dig Lappis. Härdad. Man har liksom dessa nojjor innan BIM, men eftrsom man alltid (hittills) fått besök av tanten så har man resignerat lite trots allt.

Jag har inte ens koll på vilket försök vi är på. Tappad bort mig för ett tag sedan. Särskilt efter vårt 3 månaders uppehåll. Efter det har jag liksom inte orkat tänka tillbkas och räkna. Så nu räknar jag fr o m min op...! Och då blir detta försök 2!! Hahahaha!!!!!!

Annars är det säker typ 12 eller något sådant (om man räknar bort det första halvåret som vi "bara" körde utan skydd, men inte aktivt försökte pricka ÄL...)

• Liten med Mindre

Oj, det ser ut som om tråden gjorde en tidig kväll igår. Liksom jag då. Fast inte blir jag mindre sömnig för det.

Var iväg på mitt första spinningpass på 2 månader. Intressant känsla när magen är ivägen. Och dessutom knöt den sig rätt bra när det blev lite småjobbigt. Men - det ska bli fler försök. Har bara så attans ont i rumpan nu av att ha suttit i 55 min å trampat (får ju inte stå längre). C'est la vie!

Idag trillar äntligen min hjälpreda/konsult in, så det blir väl ont om tid för att vara social. Ska bli kul att se om jag lyckas få igång honom på rätt spår.

Sweet - det låter som om du har fullt upp. Glöm inte att andas också!

• Clownis

God morgon! La till mig själv på listan....

MrsB: Uppdaterar listan då jag ligger under 25 tom..
    Mrs_B = 29 år, Skåne.
    Son på 2 ½ år, en änglason född 20 februari 2007,
    BF 6/1 2008
    A.M.= 38 år, Stockholm, började försöka december 05
    Livia född 16/11 2006
    Vänner-fan = år, Göteborg, försökt sen augusti 06
    Prinsen född maj 2007
    BrudSommar2006 = 35 år, Stockholm, försökt sen augusti 06
    Dottern Iris född 5 juni 2007.
    CicciL = år, Stockholm, försökt sen juli 06
    Silverfisken Victor/Oscar född 2007
    Snart så... år, Stockholm, försökt sen juli 06
    Pojke född 18 augusti 2007
    Mugglesfan= 36 år, Göteborg , försökt sen augusti 06
    Dotter född 26 augusti 2007
    Nu är jag fruL = år, Stockholm, försökt sen augusti 06
    BF 4/9 2007
    Piggelin1 = 37 år, Göteborg, försökt sen januari 2007
    BF 18/11 2007
    Moppy = 30 år, Stockholm, försökt sedan oktober -06
    BF 23 november
    Storasystern = 31 år, Stockholm, försökt sen juli 06
    BF 14/12 2007
    Oms = 32 år, Stockholm
    Dottern är 11 år (född -96), heter Oumie
    BF 16/12 2007
    Izzie = 28 år, Småland/Västergötland, försökt sen oktober 06
    BF 26/12 2007
    Liten med Mindre = 32 år, Stockholm, försökt sen juni 06
    BF 3/1 2008
    koko_= år, Stockholm,
    BF 21/1 2008
    Pirr! = 29 år, Göteborg, försökt sen september 06
    BF mars/april 2008
    August = 29 år, London, har precis börjat försöka
    BF maj 2008
    Start september = 31 år, Stockholm, försökt sedan september 06.
    Två tidga MF och ett X (utomkvedshavandeksap).
    Frejis = 34 år, Stockholm, försökt sen december 05
    Victory = år, Norrbotten, försökt sen juni 06
    Lapinette = 37 år, Stockholm, försökt sen juni 06
    Sweetstreet = 34 år, New York City, försökt sedan januari 06.
    Tinga = 30 år, Lund, har försökt sen april 07
    Nenne78 = 29 år, Gävle, försökt sen oktober 06
    Junilejon = 29 år, bor utanför Örkelljunga, Skåne, har precis börjat försöka
    Mön = 27 år, Malmö, försökt sen december 06
    Fru UH = 32 år, Göteborg, försökt sen augusti 06
    Soofia = 30 år, fransyska i Stockholm, började försöka juni 07
    Fifiopipi = 27 år, Landskrona, försökt sen oktober 06
    tidigt missfall i mars
    Rockbröllop = 35 år, Enköping
    Thedde 11 år, Elliot 8 år, försökt sen november 06
    MF december 2006, februari 2007
    Telemarkgrrl = 37 år, Stockholm, försökt sen september 06
    MSW = -25 år, Småland
    Inte börjat försöka än.
    Amira = 30 år, västkustbo.
    Inga barn tidigare.
    Viktualia= 30 år, Karlskoga. Inte börjat försöka än.
    Clownis= 29 år, Göteborg. Påbörjad IVF-behandling 3/9

• Lapinette

Åhhhh vad jag känner igen mig i det ni skriver September och Sweet. Säger själv att det självfallet inte har lyckats denna gång heller och att det är IVF som jag fokuserar på men likt förbannat ligger jag där i sängen på mornarna och riktigt känner efter. Hmmmm....värker det inte lite konstigt i magen?

Denna morgon har jag massor med symptom. Trött, lite illamående, värk i magen MEN allt detta har sin förklaring. Jag är bakis! Tjejmiddagen blev jättelyckad igår men ack så trött jag är idag.

• Lapinette

Gällande Facebook så är det otroligt att ni tar upp det här också. På en vecka har nu 4 personer frågat mig om Facebook. Innan hade jag inte ens hört talas om det. Messade med en väninna igår om just detta fenomen och vi kom nog överens om att Facebook inte var något för mig som skrivit över 7 000 inlägg här. Skulle nog bli allt för beroende. Kanske något jag kan syssla med den veckan då jag ska vara sjukskriven efter IVF'n. Men som sagt, ägnar redan allt för mycket tid framför datorn.

• Frejis

God morgon!
    Här finns det ännu en person förutom Liten som började gäspa strax före nio igår kväll. Åt middag på en liten trevlig italiensk restaurang på Malmskillnadsgatan och drack inget vin (maken var solidarisk). Hm, det kändes lite konstigt...

Liten - kul att du vill ses säg till när du vet mer om tider då du kan så kan vi försöka bestämma något.

Lapinette - det låter att du haft en trevlig kväll med väninnorna. Vad blev det för mat? Pizza med honung *dreglar*?

Jag håller tummarna extrahårt inför din och Sweets bim och hoppas självklart!

Oj, ser att jag måste rusa iväg nu. Kommer nog att kunna titta in här på eftermiddag, funderar nämligen på att smita bra mycket tidigare från en konferens. Det ska nog gå finfint!

• Liten med Mindre

Frejis - välkommen till klubben för "torra" middagar. Jobbigt när man är ute och "fin-äter".

Har inte hört från kompisen än - hon skulle kolla upp om vi kunde träna torsdag, annars blir jag ledig då om det kan passa.

Lappis - låter som ett höjdarkalas igår. Hade gärna smuttat lite choklad o vin med. Fast maken lagade god pasta hemma, och jag fick lite lyxmjölkchoklad innan jag somnade. Så jag får inte gnälla. Tror tyvärr aldrig jag får honom att prova pizza med getost o honung.

(Brukar välja veggi-pizza med fårost, o skippa vanlig ost, på vår lokala pizzeria. Gott det med, fast det låter inte lika lyxigt. Och lyx är skoj!)

Ni utan barn - vad har ni för lyxvanor som ni lagt er till med, och känner att ni kanske kommer sluta med när ni får barn?
    *Vårt bidrag måste bli mycket uteätande och lyxglass ofta hemma.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!