• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Victory - trist angående ÄL. Vart tog den vägen?

Gällande BIM så är det Tinga som BIMmar idag nere på Rivieran. Hoppas, hoppas!

• MSW

JAg är helt förvirrad och kommer inte ihåg alls vad som hände innan min pause eller om det hänt under tiden!

Men Snartis, grattis, om jag inte sagt det..

Och veckans BIM lista, var kan jag hitta?

• Lapinette

MSW - här kommer den.

Denna vecka:
    Frejis BIM 9/9 - för er som har missat så har Frejis plussat den 9/9!!!!!!!!!!!!!!
    Tinga har BIM 11/9 ? är nere på Rivieran och firar 5-årig bröllopsdag så huruvida det blir BIM eller BOM lär vi inte få veta förrän i nästa vecka. Håller tummarna!
    Sweet har BIM 15-16/9 ? hon har laddat rejält denna omgång med nydesignad livmoder, hormoner och cykelmetoden (ligga med rumpan högt)
    September har BIM 15-16/9 ?
    Junilejon har BIM 15/-16/9 - letar hysteriskt efter symptom men hittar inga!!
    Vilma har BIM 15-16/9 ? har alla möjliga känningar. Kanske blir det en hole in one på första försöket?!

Nästa vecka:
    Lapinette BIM 20/9 ? Kaninen ska till Frankrike under BIM och vi får väl se om hon kan flyga från tanten.
    Nenne ÄL 21-22/9 ? fick Nenne till en liten bebis efter sina försök i Frankrike?

• Lapinette

Helt otroligt men det är fyra tjejer som har BIM i helgen. Bara måste vara inloggad och kolla in om det kommer några jubel! Spännande!

• Victory

Lappis: Ja, vart försvann ägget, tro?! Jag testade mellan dag 16 och 26 men utan resultat. Tidigare har jag ju haft utslag på dag 20-24. Men den kanske var tidig den här gången så att jag missade den. Jag fick också en del symptom tidigt. Men då var det redan försent att 6:a och det var långt mellan gångerna där i början av cykeln. Nä, det är väl bara att hoppas att nästa försök lyckas bättre!

Håller tummarna för Tinga!

• Lapinette

Victory - när var det du hade tid hos läkaren? De måste ju göra något åt din långa cykel!! Vem vet lite hormoner och så är det klart!

• Liten med Mindre

MSW - viktiga data i korthet (vet inte heller när du pausade):

Cicci med son mår bra och det verkar inte vara någon fara med tester och annat som var konstiga i början
    Snartis har fått en liten kille
    Muggles har fått en liten tjej
    FruLlan går och väntar på boris/borelia, som i alla fall behagade gilla vändningsförsöket
    Frejis har plussat
    Page har hittat tillbaka till oss igen.

Och så fler nya ansikten kanske...

• Victory

Jag har lämnat mina blodprov. Maken ska lämna sitt den 27/9. Sedan blir det väl några veckors väntan på analysen och sen ska vi kallas till läkartid. Vet ännu inte hur länge det dröjer.

Tänk om jag hade tidig (=normal) ÄL den här gången och så ser dom det på blodproven och säger att "du är helt normal" och så får jag ändå ingen hjälp!? Grrr! Men jag hoppas att de tror på mig och sätter in en liten ÄL-booster!

• MSW

Lappis: Tackar! *håller tummarna för alla BIMare...*

Liten: Tack, med hjälp av dig och lappis BIM:lista känns det som att jag är på banan igen.. :)

• Lapinette

Liten - när du skriver så där kort och koncist om vad som hänt de senaste månaderna undrar jag vad i hela friden vi skriver om här inne??!! Snacka om en hel drös med kacklande hönor!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!