• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Mrs  B

Idag hänger jag med i gruppen som är deppade.

Varför jag är det idag vet jag inte så noga, men det händer så mycket nu så det är väl det jag reagerar på.

• MSW

MrsB: Vad skönt det måste kännas att du har att göra fram tills det är dags för föräldraledighet!

• Mrs  B

MSW
    Ja, det känns verkligen skönt att få jobba fram tills det är dags att gå hemma igen. Trivs ju inte riktigt med att gå hemma en längre period.

Hur känns det för dig då?

• Oms
    Vännerfan skrev 2007-09-12 10:31:15 följande:
    Oms (Eller någon annan med bra förslag),Hur ska man göra för att förbereda bebisen på att det är dags att sova en stund? Ibland känns det som att han är jätteglad länge. Sen börjar han gnälla, man tittar på klockan och inser att det är sovdags och så åker han ner i vagnen. Då blir han ju jätteledsen för själv gör han ju inte kopplingen att han är trött. Han tyckte väl att han hade roligt och så rätt var det var åker han ner i vagnen! På kvällen fattar han, för han läggs efter att han badat och då blir protesterna mycket färre eller inga alls.
    kvällsnattningen har ni en bra rutin i det här m badet. som du säger fungerar det bättre då då ni som sagt har en rutin. vidare så har han fått göra ngt som han säkert tycker om och då e det ok att sova. när det gäller att sova middag så är det även där lika viktigt m en rutin, som du säger så vet han inte själv om att han är trött utan blir ledsen när det roliga tar slut, han ser det ltie som ett straff att han läggs. gör gärna ngt kula v det, sjung en sång, pussa lite här o där på honom, och var allmänt glad när du lägger honom så att han ser att det är ngt positivt, säg godnatt o lämna rummet, skriker han högre kom in och prata lite med honom och visa på nytt att nej, du ska sova nu, ta inte upp honom utan låt han bli trygg där han ligger. fortsätt så tills han somnar och sen när han vaknar så var lika glad igen så att han ser att woaow det här var en kul grej!

det e lite bök i början och ni måste båda vara delaktiga och ha nerver av stål samt gärna hålla er hemma under den perioden så att ni får en kontinuitet, men det brukar fungera bra, dessto snabbare ni för in den här rutinen dessto bättre resultat förstås. har vänner som varit skeptiska till detta då de menat på att om det e kul så kan barnet itne slappan av och vill absolut inte sova men efter att ha prövat det här har de omvärderat det begreppet - det ska var kul att göra om mamma o pappa säger!

hoppas det fungerar för er!
  • Lapinette

Här kommer en uppdaterad nojjningslista med symptom och icke symptom.

Denna vecka:
    Frejis BIM 9/9 - för er som har missat så har Frejis plussat den 9/9!!!!!!!!!!!!!!
    Tinga har BIM 11/9 ? är nere på Rivieran och firar 5-årig bröllopsdag så huruvida det blir BIM eller BOM lär vi inte få veta förrän i nästa vecka. Håller tummarna!
    Sweet har BIM 15-16/9 ? hon har laddat rejält denna omgång med nydesignad livmoder, hormoner och cykelmetoden (ligga med rumpan högt)
    September har BIM 15-16/9 ? har lagt den coola attityden på hyllan och nojjar istället för fullt. Välkommen i nojjiga gänget!
    Junilejon har BIM 15/-16/9 - letar hysteriskt efter symptom men hittar inga!! Vi andra vet ju att även inga symptom kan vara symptom men vi låter henne leta vidare.
    Vilma har BIM 15-16/9 ? har alla möjliga känningar. Kanske blir det en hole in one på första försöket?!

Nästa vecka:
    Lapinette BIM 20/9 ? Kaninen ska till Frankrike på självaste BIM-dagen. Går det att rymma från tanten?
    Nenne ÄL 21-22/9 ? fick Nenne till en liten bebis efter sina försök i Frankrike?

• Liten med Mindre

Det är ju helt otroligt hur samstämmigt alla trådisar börjat cykla. Undrar verkligen om inte hormoner kan sprida sig över nätet?

Jag har ju hört att man kan influera varandra om man bor i samma hushåll, men i samma chat-tråd?

• Liten med Mindre

Och hur går det för FruLlis och Borren? *nyfiken*

• Liten med Mindre

Förresten, minns att det någon gång i forntiden - typ förra veckan - diskuterades om filmen "På smällen".

Måste hålla med dem som tycker att visst, småtrevlig, men ingen lysande stjärna. Du känner igen dig lite i vissa frågor, annat är väldigt amerikanskt. Och mycket är helt främmande för en som kämpat länge med att bli gravid, när de i filmen bara råkar...

Jag är nog glad att jag inte föder barn i USA, det verkar lätt hysteriskt ibland. Visserligen film det här, men även i favvoserien Cathy (som jag trakasserar er med ). Och de avspeglar väl i någon mån verkligheten.

• Liten med Mindre

Förresten, minns att det någon gång i forntiden - typ förra veckan - diskuterades om filmen "På smällen".

Måste hålla med dem som tycker att visst, småtrevlig, men ingen lysande stjärna. Du känner igen dig lite i vissa frågor, annat är väldigt amerikanskt. Och mycket är helt främmande för en som kämpat länge med att bli gravid, när de i filmen bara råkar...

Jag är nog glad att jag inte föder barn i USA, det verkar lätt hysteriskt ibland. Visserligen film det här, men även i favvoserien Cathy (som jag trakasserar er med ). Och de avspeglar väl i någon mån verkligheten.

• Liten med Mindre

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!