• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Frejis - kanske var du och maken på samma italienska som jag och väninnan var på för några veckor sedan. En lite som ligger ganska så högt upp. Har för mig att den heter la Tentazione.

Middagen bestod av just dessa pizzor med chevre till förrrätt, sen vinkokta musslor med baguette till, till efterrätt blev det ostar med olika kompotter (den med rabarber och vanilj var helt underbar!) och tillslut choklad och nötter.

Liten - hoppas vi inte behöver sluta med några av våra lyxvanor när vi får barn. Dock så blir det nog inte lika ofta som idag. Vi älskar ju att gå ut och äta god mat och dricka gott vin, att resa och sova länge på helgerna.

• viktualia

Liten - det är svårt att svara på. I eftermiddag ska vi på husvisning och det känns som första steget i "konsten att belasta ekonomin". (Just nu känns det hemskt att se kalkylerna och inse att folk (och ev vi) lägger så HÖG andel av sina inkomster på boende... Visst ligger vi på en mininivå idag, men ändå...

Lyxvanor är en relativ fråga. Vissa saker blir onödiga när man får barn, annat lär bara ta andra former än vad de har nu. Och bor man i en håla är lyxen lite avlägsen...*skrattar*

Just nu shoppar jag rätt mycket kläder, men det måste jag eftersom jag gått ner så mycket i vikt att mina gamla är på tema tält...
    Men jag hoppas att vi lyckas skapa en tillvaro där vi inte behöver prioritera om så där väldigt mycket. Samtidigt lär väl resvanor, shopping och hobbyverksamheter på olika sätt förändras.

• MSW

God morgon! Ska vikariera idag.. (så länge var man arbetslös.. Haha nä, är bara en dag jag vet..) Jag är skitnervös, aldrig varit där eller gjort något liknande heller.. Och vet inte var jag ska.. Men det ska bli skönt att ha något annat att tänka på än min behandling.. Grät till och från hela kvällen igår, utan att riktigt kunna sätta fingret på vad det var, men känns bättre idag, och känner mig inte yr och illamående idag (ännu iaf) som jag gjorde i går morse!

• Mrs  B

Jag är också med i Face book, och MUGGLAN har du kvar mitt mail sedan innan kan du nog hitta mig.

MSW
    Känner igen det där med rastlösheten. Jag var arbetslös 2 veckor i augusti , förra veckan och så nu denna veckan. Det här i september ser jag dock inte som en nackdel eftersom jag gifter mig på lördag, men innan var det jobbigt och deppigt. Nu har jag dock fått jobb, 50%, och börjar nästa vecka. Alldeles lagom för en gravid kvinna.

BrudSommar2006
    Min son gillade inte heller vagnen de första månaderna, men sen gick det bättre och bättre. Mycket släppte med sittvagnen och nu sulkyn.

• MSW

MrsB: grattis till jobbet! Är det tillsvidare? Eller vikariat? Hur länge sträcker det isf?

• Vännerfan

Jag har också blivit tillfrågad av tre personer denna veckan om Facebook, så det där verkar fullkomligt eskalera. Jag var inne snabbt och la upp mig och hittade genast en intressant person. Jag gick ju på high-school ett år i hålan of all times i USA(din Håla är STOOOOOOR jämfört med denna Vickan! I närheten av denna håla tog Bush fö sin Airforce 1 till den 11 sept. -01 för det händer absolut nada där ute i ingenstans!) och året efter mig kom en annan svensk dit som jag hört en hel del om via våra gemensamma amerikanska vänner och jag såg att han var upplagd på FB. Funderar på att skicka nåt meddelande till honom. Men jag sitter också för mycket framför datorn och ska från och med nu minska ner min tid!! För så mycket extra tid har jag inte...

Mindre,
    Nej, jag hade ingen semester eller komp att ta ut när jag gick hem. Har aldrig haft sparad semester någonsin. Däremot har jag två ggr tagit obetald semester ett par veckor utöver mina 25 betalda dagar för att kunde åka på längre resor. Jag var deltidssjukskriven några månader för några år sen pga stress så efter det jobbar jag aldrig fler timmar än att det precis går ihop. Det gick ju inte åt så mycket pengar i början för oss och så fick jag en del pengar när jag sålde min brudklänning Skämt åsido, men det råkade faktiskt sammanfalla.

Piggelin,
    Jag hade en som hette Marlene, men hon har slutat där nu. Hoppas ni tyckte det var bra igår.

Oms (Eller någon annan med bra förslag),
    Hur ska man göra för att förbereda bebisen på att det är dags att sova en stund? Ibland känns det som att han är jätteglad länge. Sen börjar han gnälla, man tittar på klockan och inser att det är sovdags och så åker han ner i vagnen. Då blir han ju jätteledsen för själv gör han ju inte kopplingen att han är trött. Han tyckte väl att han hade roligt och så rätt var det var åker han ner i vagnen! På kvällen fattar han, för han läggs efter att han badat och då blir protesterna mycket färre eller inga alls.

• junilejon

Nu börjar närma sig BIM...vaknade i morse och börja genast hysteriskt och maniskt leta efter symptom...kände på magen,klämde på brösten,lyssnade på magen gick ner till toan ifall jag mådde lite illa! Insåg dock snart att jag inte kunde hitta ett enda symptom på att jag skulle vara gravid!!!
    Är just nu väldigt deppig pga det!!! Inte ETT ENDA symptom kan jag hitta....ska iväg och shoppa loss på loppis innan jobbet så att man blir lite gladare...

• Oms

Liten med Mindre skrev 2007-09-12 09:15:34 följande:

Freji Och lyx är skoj!)Ni utan barn - vad har ni för lyxvanor som ni lagt er till med, och känner att ni kanske kommer sluta med när ni får barn? *Vårt bidrag måste bli mycket uteätande och lyxglass ofta hemma.
    nu har ju jag barn men hon är så pass stor så man har lyckats hitta tillbaka till bekvämligheten i viss mån...

* vi har lagt till oss med att sova läänge på helgmornar
    * kunna gå på fest, klubb el konsert i stort sett när vi vill m minimal planering då dottern gärna sover hos ngn kompis eller e hos pappa
    * kunna äta sen middag utan att det gör ngt alt hoppa över middagen för att det inte passar tex
    * sitta o mysa i soffan, ha sena kvällar och spontant ta en kvällspromenad
    * att kunna ha sean kvällar på en resa etc

ja det finns hur många saker som helst som man inte kan göra utan massvis av planering när man har barn som man inte tänker på innan man har det. nu vet ju jag en del saker men det kommer ändå kännas konstigt när man måste planer så mkt igen...
  • Lapinette

Det är så härligt med er tjejer för gud vad jag känner igen mig (nu närmast med junilejons inlägg i åtanke)!!!

• Mrs  B

MSW
    Börjar på onsdag i nästa vecka och det är ett vikariat fram till jul eller så länge som jag orkar, har ju BF 6/1-08.

Vännerfan
    Har tyvärr inga bra knep där eftersom min son inte gillar att sova och har aldrig gjort det heller. Jag la oftast han i vagnen när han var gnällig eller efter maten och gick ut med honom. Då fick han sova en liten stund i alla fall och jag fick en paus.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!