• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Lappis - jag fick 88%-ig choklad från en kollega en gång. Av märket Dolphin. Faktiskt riktigt god. Fast den lite dyrare sorten förstås. Själv kör jag vidare på mörk choklad och Earl Grey. Tycker det var en höjdare, även när jag fick dricka vin. Konstiga jag...

• BrudSommar2006

Själv är jag mer för ljus choklad, kanske för att jag inte heller dricker rött vin till makens besvikelse. Eller äter kött... också till mina föräldrars besvikelse, fast de har väl vant sig. Fast earl grey och choklad låter riktigt gott, till och med mörk choklad, måste prova om bebisen och jag lyckas ta oss ut senare idag.

Sitter och väntar på att mäklaren ska komma och fota, det känns lite nervöst, har man verkligen plockat undan tillräckligt tro???

Lapinette, fel tråd eller inte, när du siter där med liten bebis så kan nätshoppandet få nytt liv!

• junilejon

God Morgon i tråden...
    Lappis,visst kan vi ju ordna en träff här nere i skåne... Tanken har faktiskt slagit mig många gånger, det jag glömmde att skriva i mitt inlägg om varför jag var avis,är för att jag är nästan uppbokad hela hösten!Och har då inte en chans att träffa er här!!! Var lite trött igår kväll

Mörk choklad älskar jag med...mumms men kan tyvärr inte äta det, få migrän direkt av det

Piggelin, jag hoppas att ni fick en underbar dag på er 3:årsdag och några nya fina minnen
    Den 10 oktober var det 10 år sen jag och maken träffades första gången! Jag var 19 år och han var 35, jag sa att jag var 24 för jag ville inte att han skulle tappa intresset om jag sa min rätta ålder ...hans dotter var 9 år då!!!
    Jag lyckades hålla min rätta ålder hemlig i 2 år innan jag sa som det var!!! ....vad gör man inte för kärleken!!!!?????

• Moppy1

Hej tjejer!!

Äntligen har jag orkat logga in på nya BT. Då jag ändrat email så får jag väl hålla tillgodo med mitt "nya" nick - jag är ju no 1 som ni vet ;) ;)

Först och främst - GRATTIS FREIJS!!! Har smygläst de här dagarna och blev så himla glad när jag såg att du plussat! Det var du så värd tjejen! Bra tecken att du redan känner av symptom som trötthet etc, det betyder att det är en stark liten krabat därinne!

Frullan - hoppas Borat/Borelia kommer ut snart. Måste vara segt att gå och vänta... Har ni fixat allt, köpt lite startkläder och säng och så?

Kram, kommer in lite senare och skriver mer. Ska springa på möte igen... *pust* :D

• Moppy1

...ja och nya smileysarna har jag inte lärt mig ännu, som ni ser. Det får bli en annan dag, när jag får ork till det... :D

• Oms
    Snartis skrev 2007-09-10 13:18:40 följande:
    hej omsan, hur är det med dig? Mår du bra i graviditeten? Har du köpt bältet för foglossningen?
    allt e bara bra med mig! magen växer, är i v. 27 nu och börjar känna mig otymplig men har inte riktigt förstått och accepterat att jag inte är lika vig som tidigare och blir lätt frustrerad när inte allt går som jag vill (så är det väl för många gravid kan jag tänka mig)

min foglossning har blivit mkt bättre - helt otroligt! *peppar peppar* jag har inget bälte men jag tänker på hur jag rör mig och belastar kroppen - det fungerar bra just nu faktiskt. avvaktar en stund till...
  • Oms

Ni som har haft ont i ländryggen, vad har ni haft för bälte som stöd? känner att jag lätt blir trött i ryggen nu och får molvärk och jag VET att det inte blir bättre dessto tyngre man blir så jag tänkte kolla marknaden lite - ngn som har ett förslag?

• Lapinette

Junilejon - hos oss var det tvärtom. Maken sa att han var typ 7 år äldre än han var för att vi bråkade om vem som var äldst. Rättare sagt han trodde han var äldre än mig vilket han inte är (4 år yngre). Fast jag kom på honom efter ett par dejter.

BS - tjejen som hade skrivit om nätshopping väntar sitt första barn och hade suttit uppe hela natten och shoppat coola kläder till barnet.

• Oms
    Vännerfan skrev 2007-09-10 14:55:49 följande:
    Oms, Hur fick ni dottern att börja sova i sängen efter att ha använt vagnen? Eller ni kanske inte gjorde så? Vi tänkte sätta hela överdelen av vagnen i sängen först så sufletten följer med och sen låta honom sova i bara insatsen i sängen och till sist ta bort den med. Om du fattar?....
    Vi hade inte vagnen inne *bodde 3 tr upp utan hiss* utan vi körde m sängen på en gång och ville hon ha "gung" så buffade vi i jämn takt på rumpan vilket fungerade bra.

i ditt fall hade jag helt klart lagt insatsen i sängen då han känner sig trygg i den, ev lägga direkt i sängen men då göra den liten och mysig så att han slår i lite här o där för trygghetens skull. Gör ingen stor sak av det, samma sovprocedur och visa att här sover man och här e det tryggt. jag tror nog att ni komemr att greja det galant, men som sagt det tar minst 2 veckro för att få ett bestående resultat - ALLA sovtillfällen inräknade - så håll ut !
  • Piggelin1

God förmiddag på er!

Hoppas att solen skiner på er - det gör den här i Götet!
    Det blev en kanongod middag igår kväll på Tvåkanten, eller vad sägs om följande:

- Inkokt vit sparris med smörstekt pilgrimsmussla samt sikromsvinägrett
    - Lamminnanlår från Österlen med grillad kronärtskocka, rostad paprika samt vitvinssky smaksatt med honung och rosmarin
    - Hallon, citron samt mörk choklad

"Busade" lite när det gällde lammet - när servitrisen frågade hur vi ville ha lammet (vi åt det båda två) & jag sa genomstekt, så menade hon på att genomstekt lamm blir väääldigt segt. Så då körde jag på medium - mot alla regler... Sannolikheten att ev baciller skulle lyckas pricka just min lammbit igår, bestämde jag mig för att den var minimal Yummie, vad gott det var!

Lappis - din middag för ikväll låter grym ju! Hade jag bott i Sthlm hade jag funderat seriöst på att våldgästa dig Låter som om du lyckats få tag på Gryuere Riserva, den är såååå god! En annan suverän ost är den baskiska getosten Montenebro, sist jag köpte den låg den på typ 330 kr kilot, men det var det värt, grymmegott! Den dyraste vi köpt ngn gång var nog en calvados-camenbert för drygt 400 kr kilot.... Mmmm!

Vickan, har kopierat ditt pizzarecept & printat - måste testa det vid tillfälle!

Sweet mfl - tack för kramarna igår! Känner igen mig jättemkt i dina tankar kring din pappa, Sweet. Vårda minnet, associera till vederbörande i olika situationer, vara glad att han funnits etc. Han poppar liksom upp i olika sammanhang, oftast glada sådana, så att man kanske fnissar lite åt ngt som han brukade göra/säga. Det där med datum har nog faktist (även om jag skrev om det igår) blivit lite mindre viktigt genom åren för mig med, har inte tänkt så jättemkt på det i år jämfört med för några år sen till exemepel.

Page - grrrrrrrrrrrrrrrr för svensk sjukvård Jag ser rött allt som oftast när det gäller den! Faktum är att jag faktist hade en stressdröm inatt, som handlade just om att jag hade tagit en dags semester bara för att åka till sjukhuset & se till att få behandling för ngnting (inte säker på vad, kan ha varit håret eller ngt allvarligare) & de bara sket i mig hela dagen/i hur många timmar som helst. Till slut tappade jag koncepten & bara grät, & grät & grät & då förbarmade sig ngn över mig iaf tillfälligt.
    ...och då vaknade jag, & kunde inte somna om på flera timmar Snacka om att jag måste ha grymma aversioner mot svensk sjukvård om jag drömmer mardrömmar om den!!

Dock kan jag hålla med Sweet om att när man väl kommit igenom det lilla, lilla, lilla nålsögat in i själva sjukvården, då är den kanon & nästan alla jag varit i kontakt där med har varit grymt tillmötesgående etc. Utom den kirurg som tog bort min ena äggstock för två år sen. Operationen i sig var lyckad, väldigt litet ärr etc, men bemötandet efteråt när jag hade jättebekymmer - funderade flera ggr på att anmäla honom, men inte orkat bry mig. Så om jag skulle ha en woodoo-docka att sticka nålar i, så skulle han mkt väl kunna få agera docka...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!