God förmiddag på er!
Hoppas att solen skiner på er - det gör den här i Götet!
Det blev en kanongod middag igår kväll på Tvåkanten, eller vad sägs om följande:
- Inkokt vit sparris med smörstekt pilgrimsmussla samt sikromsvinägrett
- Lamminnanlår från Österlen med grillad kronärtskocka, rostad paprika samt vitvinssky smaksatt med honung och rosmarin
- Hallon, citron samt mörk choklad
"Busade" lite när det gällde lammet - när servitrisen frågade hur vi ville ha lammet (vi åt det båda två) & jag sa genomstekt, så menade hon på att genomstekt lamm blir väääldigt segt. Så då körde jag på medium - mot alla regler... Sannolikheten att ev baciller skulle lyckas pricka just min lammbit igår, bestämde jag mig för att den var minimal
Yummie, vad gott det var!
Lappis - din middag för ikväll låter grym ju! Hade jag bott i Sthlm hade jag funderat seriöst på att våldgästa dig
Låter som om du lyckats få tag på Gryuere Riserva, den är såååå god! En annan suverän ost är den baskiska getosten Montenebro, sist jag köpte den låg den på typ 330 kr kilot, men det var det värt, grymmegott! Den dyraste vi köpt ngn gång var nog en calvados-camenbert för drygt 400 kr kilot.... Mmmm!
Vickan, har kopierat ditt pizzarecept & printat - måste testa det vid tillfälle!
Sweet mfl - tack för kramarna igår! Känner igen mig jättemkt i dina tankar kring din pappa, Sweet. Vårda minnet, associera till vederbörande i olika situationer, vara glad att han funnits etc. Han poppar liksom upp i olika sammanhang, oftast glada sådana, så att man kanske fnissar lite åt ngt som han brukade göra/säga. Det där med datum har nog faktist (även om jag skrev om det igår) blivit lite mindre viktigt genom åren för mig med, har inte tänkt så jättemkt på det i år jämfört med för några år sen till exemepel.
Page - grrrrrrrrrrrrrrrr för svensk sjukvård
Jag ser rött allt som oftast när det gäller den! Faktum är att jag faktist hade en stressdröm inatt, som handlade just om att jag hade tagit en dags semester bara för att åka till sjukhuset & se till att få behandling för ngnting (inte säker på vad, kan ha varit håret eller ngt allvarligare) & de bara sket i mig hela dagen/i hur många timmar som helst. Till slut tappade jag koncepten & bara grät, & grät & grät & då förbarmade sig ngn över mig iaf tillfälligt.
...och då vaknade jag, & kunde inte somna om på flera timmar
Snacka om att jag måste ha grymma aversioner mot svensk sjukvård om jag drömmer mardrömmar om den!!
Dock kan jag hålla med Sweet om att när man väl kommit igenom det lilla, lilla, lilla nålsögat in i själva sjukvården, då är den kanon & nästan alla jag varit i kontakt där med har varit grymt tillmötesgående etc. Utom den kirurg som tog bort min ena äggstock för två år sen. Operationen i sig var lyckad, väldigt litet ärr etc, men bemötandet efteråt när jag hade jättebekymmer - funderade flera ggr på att anmäla honom, men inte orkat bry mig. Så om jag skulle ha en woodoo-docka att sticka nålar i, så skulle han mkt väl kunna få agera docka...