• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Men lappis - vi har ju varit igenom en hel massa bim o bom, pluss som jag inte nämnde (vet inte om MSW missade August, pudan o pirr?), spännande resor, matrecept, gravid- och förlossningsnojor, ivf och inseminationer.

Vad har vi inte skrivit om? Klart det tar tid att avhandla dessa viktiga ämnen!

• davidanne

halloj!!

blev länkad hit av viktualia då jag tror att jag har bebis i magen.... har senaste tiden kännt mig jätte trött och "känslig" och tycker mig känna igen symtomen

om 1 vecka ska jag kolla om det stämmer!!!

får man vara med här??

• Telemarkgrrl

Men hej på dig davidanne! Välkommen hit också! Vad har du mer för symptom? *nyfiken i en strut*

• davidanne

hmmm *funderar* då jag var gravid senast (fick ett relativt tidigt MF) så blev jag extremt känslig för lukter... när min stackars man tog av sig tröjan efter en timme på gymmet så höll jag nära på o spy av svettlukten. och jag har aldrig reagerat tidigare... sen så är jag som sagt SÅÅÅÅ TRÖTT... somnar innan 22,00 varige kväll och jag brukar va en riktig nattuggla

• Liten med Mindre

davidanne - det låter ju lätt misstänkt. Välkommen hit, oavsett hur det går med testerna Vi är ju experter på att noja och ha symptom.

• davidanne

tack så mycket!

jag har inte riktigt hunnit fundera över dt hela, nämnde det dock för min man och han log och sa att -det vore väll kul-....

ingen kan ju anklaga oss för att ligga på latsidan i alla fall...

är lite orolig över att få missfall igen bara, det var ingen rolig upplevelse sist!

Liten med Mindre skrev 2007-09-11 15:02:07 följande:

davidanne - det låter ju lätt misstänkt. Välkommen hit, oavsett hur det går med testerna Vi är ju experter på att noja och ha symptom.
  • Syster Vilma

Hejhej! Särskilt hej Davidanne!
    Denna veckan verkligen sniglar sig fram. Längtar efter helgen då jag äntligen får svar om jag bara inbillar mig eller inte. Försöker att föreställa mig ett negativt svar, och känner mig egentligen inte särskilt ledsen då. Det är ju ändå första försöket.
    Jag är extremt trött. Tog ledigt från jobbet idag och sov 13 timmar! Det är absolut ett tecken, om inte annat på att jag jobbar som en galning.
    Köpte två gravtest idag (av olia märken), men jag sparar dem till helgen. Och folsyra. Det är väl bra att börja med nu även om jag inte skulle vara gravid?

• davidanne

jag är inte så väl bevandrad i gravidträsket

när kan man göra ett gravtest??

• Syster Vilma

davidanne, så vitt jag förstått samma dag du förväntar dig mensen (BIM).
    Är inte heller särskilt bevandrad.

• BrudSommar2006

Snartis, har du fått en liten en som gillar att åka vagn!!! Stor tur!!! Här är det först nu jag överhuvudtaget kan börja fundera på att ge mig ut med vagnen, hon har lite bättre tålamod nu och kan tänka sig att halvsitta i vagnen och fundera över livet en stund. Synd bara att man inte vet hur länge innan hon ger upp och tappar tålamodet så man vet aldrig hur länge man törs vara ute. Jag skulle t ex gärna gå ner till Solna centrum och handla och gå tillbaka hellre än att strula med bilen men det kan ju bli en riktig plåga om hon börjar illvråla där nere och det är långt hem! Nu känns det väl kallt att stanna halvägs och amma också, kan kanske muta henne med flaska men måste troligtvis lyfta upp henne ur vagnen och bära en stund hursom, kan bli krångligt.

Davidanne, jag minns det där med lukter, usch, allt luktade illa, även maken bitvis, stackarn!

Hjälp, jag kände att jag behövde vila en liten stund och tog med mig bebisen och gick och lade mig, bara det att jag har varit uppe länge nu men hon vill inte vakna!! Hur ska det gå i natt undrar man...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!