• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Men vad har hänt? Litens inlägg ligger med 3 gånger??? Liten, har du somnat på enter tangenten?

• Piggelin1

Hej hej,
    dags för mitt dagliga maratoninlägg

Lappis, lät som en lyckad kväll igår, kul!

Frejis, ang att gå ut & käka & inte dricka vin - kändes helskumt första gången för min del. Mannen hade fått en överanttning på Nösunds Värdshus (Orust) av mig i födelsedagspresent & det kändes HUR konstigt (& TRIST!) som helst att inte få dricka vin till maten.
    Det verkar iaf som om fler & fler restauranter har alkoholfritt öl, bla det stället vi var på i måndags & firade vårt treårsjubileum på. Alltid ngt

Liten, ang lyxvanor, så hoppas jag precis som Lappis att vi inte slutar med dem, men visst kommer det att bli mer sällan & kanske lite "omarbetat" så att det passar in. Mannen & jag har tex sen vi träffades nästan kört en frukost i veckan på "Franska bageriet". Ta med tidningen dit, käka deras goa frukost & sen vidare till jobbet. Det lär vi ju knappast kunna fortsätta med på samma vis... Så länge ngn av oss är föräldraledig så kanske vi kan få ihop det ngn gång ibland, men annars får vi väl gå över till att ngn av oss åker dit ngn helg då & då, shoppar lite croissanter/en baguette & köra det hemma istället.
    Våra låååånga helgfrukostar med maratontidningsläsning inser man ju också att det kommer att ändras - så vi njuter helt enkelt av det nu, så mkt vi bara orkar, väl medvetna om att det kommer att förändras

Vänner - Cilla var jättebra på föreläsningen på Östra igår! Lite absurd/surrealistisk känsla det där med att träffas en hel hög gravida mammor & blivande fäder. Blev nästan lite full i skratt. Mkt matnyttig info & en hel del skratt, men också en hel del känslor - lite av "Wow, vilken häftig & känslosam resa vi har framför oss". Minns inte exakt vad Cilla sa, men ngt fick mina tårar att rulla friskt vid ngt tillfälle. Kändes lite fånigt mitt ibland alla främmande människor, tills jag raskt insåg att jag absolut inte var ensam Tre av tjejerna som satt nära oss, där svämmade det också över...

Såg att ni skrev om Facebook. Om ngn hade frågat mig om det för två-tre veckor sen, så hade jag inte haft en ANING om vad det handlade om, men nu har jag iaf fattat lite av det. Har dock inte varit inne & kollat ännu.

MrsB - tror att jag missat att gratta dig till jobbet du fått - verkligen kul att det ordnat sig för dig!!

• Frejis

Här är jag har skolkar från eftermiddagsdelen på en konferens och hunnit slänga ihop resten av föreläsningen som ska hållas ikväll. Känner mig lagom ringrostig och orutinerad, men jag kommer nog att prata för mycket i alla fall. Det fixar sig alltid på något sätt.

Liten - torsdag (är det denna torsdag du menar?) borde fungera, någon gång vid 17.30. Vet aldrig när jag slutar, men det är en ganska säker tid.

Lapinette - det är samma restaurang! Ganska trevlig, ok mat fast lite för liten lokal. Jag ville gå till ett ställe i närheten eftersom jag börjar gäspa senast klockan nio och då måste jag sova, typ omedelbart! Fast just nu känner jag mig lite speedag, får se om jag hinner slockna sådär vid sex när jag ska köra igång

Hm, när det gäller att ge upp saker... om det hela går vägen och om barnet blir friskt (jag har fler "om", men det vill ni inte höra så kommer jag att fortsätta göra ungefär samma saker som nu. Gå ut och äta, promenera, träna etc. Jag är den som oftast vaknar vid sju oavsett dag och årstid, vilket innebär att någon sovmorgon behöver jag inte. Däremot vill jag gärna vila mitt på dagen och det brukar jag göra under helgen.

En sak som jag är alldeles extatisk över är möjligheten att välja och sedan köpa barnvagn. Jag gillar ju bilar så att det här känns som ett substitut för bil. Helt tokigt jag vet, med det ska bli så kul

• pirr!

hur har du det FRejis?
    Humörsvängningarna hänger i? Hihi. Roligt att kunna skylla på något annat än PMS. Några andra symtom?

Gbg-tjejer: skulle gärna ta en brunch på Avalon någon dag. Hur gick det förresten, Piggelin, hittade du något?

• Piggelin1

Måste ju förresten berätta att jag varit duktig idag & följt BM's råd om att putta bort Luther från axeln
    Hade möte med en leverantör på fm & blev klar tidigare än planerat, så då ringde jag sonika Muggles & undrade om jag kunde kika förbi en sväng. Plockade upp lite mamma-sushi på vägen & sen satt jag hemma hos Muggles & Moa & käkade lunch & tjötade bort en timme. Treeevligt!

• Frejis

Facebook... nope, inget för mig. Orkar helt enkelt inte att engagera mig, det räcker ju med vanlig mejl. Men det kan ju hända att man blir tvungen

Ni som är gravida (jahapp, det känns också helt skumt att skriva det), tar ni några vitamintabletter eller inte? Jag blir galen på olika besked och så gillar jag inte det här med maten... vad man får äta och inte äta, grrrr. Maken är så rolig och håller bättre reda på det än vad jag gör avrapporterade stolt idag att jag minsann har ätit fisk (nyttigt, hurra!), strömming, och så säger han att det får du inte äta så ofta, miljögifter, bly etc. Suck! men det är tur att någon håller reda på det för att det fixar jag bara inte. Och att gå med en lapp från Livsmedelsverket skulle ju vara total overkill

• Piggelin1

På tal om bilar, Frejis - fick reda på idag att vi inte får vår V50 Flexifuel förrän ngngång i december... Fast iofs, man kan ju aldrig veta om vår bebis behagar bli flera veckor sen (=dec-barn i såfall) & vi kanske får bilen i början av samma månad. Iofs lär vi väl inte flytta på oss alltför mkt i början, så det löser sig nog! Babyskydd i baksätet på en MiniCooper, det borde väl funka det med?!

Pirr! - inte hundra på att jag förstod din fråga - menade du att kolla upp brunch på Avalon? Jag spanade runt på deras hemsida häromdagen, men hittade ingen info där, men iofs, jag kan ju alltid maila dem & fråga istället! Söndagen den 30 sept skulle kunna funka för mig - hur är det för er andra?

• pirr!

Frejis- haha. Lapp i plånboken har jag (bara med fisken- det är ju en enda röra!) Med mitt hopplösa minne är det en nödvändighet. Slarvar dock ändå..

• Frejis

Blev utslängd från BT som också "åt" upp ett inlägg.

Pirr - humörsvängningar är "trevliga", superglad ena stunden och hysterisk nästa. Den gamla vanliga berg-och-dalbanan fast tusen gången starkare tur att jag bara är så här mot maken och mina föräldrar annars skulle jag få skämmas.

Men de har börjat anpassa sig, dvs gå på tår och formulera sig riktigt noggrannt. Tänk om jag hinner vänja mig vid denna behandling *funderar*

• Frejis

Piggelin - trist att ni inte får bilen i tid. Vi har ingen bil och inget behov av den just nu därför känner jag mig extraglad över möjligheten att få köpa en minibil. Maken föreslog lite försiktigt igår att vi kan ju köpa begagnat, men han tystnade ganska tvärt sen... efter mina ganska så blixtsnabba och ilskna reaktioner. Nä, det nöjet tar ingen ifrån mig

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!