Hej hej,
dags för mitt dagliga maratoninlägg
Lappis, lät som en lyckad kväll igår, kul!
Frejis, ang att gå ut & käka & inte dricka vin - kändes helskumt första gången för min del. Mannen hade fått en överanttning på Nösunds Värdshus (Orust) av mig i födelsedagspresent & det kändes HUR konstigt (& TRIST!) som helst att inte få dricka vin till maten.
Det verkar iaf som om fler & fler restauranter har alkoholfritt öl, bla det stället vi var på i måndags & firade vårt treårsjubileum på. Alltid ngt
Liten, ang lyxvanor, så hoppas jag precis som Lappis att vi inte slutar med dem, men visst kommer det att bli mer sällan & kanske lite "omarbetat" så att det passar in. Mannen & jag har tex sen vi träffades nästan kört en frukost i veckan på "Franska bageriet". Ta med tidningen dit, käka deras goa frukost & sen vidare till jobbet. Det lär vi ju knappast kunna fortsätta med på samma vis... Så länge ngn av oss är föräldraledig så kanske vi kan få ihop det ngn gång ibland, men annars får vi väl gå över till att ngn av oss åker dit ngn helg då & då, shoppar lite croissanter/en baguette & köra det hemma istället.
Våra låååånga helgfrukostar med maratontidningsläsning inser man ju också att det kommer att ändras - så vi njuter helt enkelt av det nu, så mkt vi bara orkar, väl medvetna om att det kommer att förändras
Vänner - Cilla var jättebra på föreläsningen på Östra igår! Lite absurd/surrealistisk känsla det där med att träffas en hel hög gravida mammor & blivande fäder. Blev nästan lite full i skratt. Mkt matnyttig info & en hel del skratt, men också en hel del känslor - lite av "Wow, vilken häftig & känslosam resa vi har framför oss". Minns inte exakt vad Cilla sa, men ngt fick mina tårar att rulla friskt vid ngt tillfälle. Kändes lite fånigt mitt ibland alla främmande människor, tills jag raskt insåg att jag absolut inte var ensam
Tre av tjejerna som satt nära oss, där svämmade det också över...
Såg att ni skrev om Facebook. Om ngn hade frågat mig om det för två-tre veckor sen, så hade jag inte haft en ANING om vad det handlade om, men nu har jag iaf fattat lite av det. Har dock inte varit inne & kollat ännu.
MrsB - tror att jag missat att gratta dig till jobbet du fått - verkligen kul att det ordnat sig för dig!!