Vänner,
jag har missat helt att du gick på BMG! Vem gick du hos? Själv går jag hos Tiina, känns väldigt bra. Senaste gången jag var hos dem, så var det första gången i deras sprillans nya & större lokaler, ett kvarter närmare Göta-leden liksom.
Vad kul att vi har ngt bra att se fram emot ikväll! Vi missar tyvärr nästa gång, eftersom mannen är i Kina då, men sen kör vi tredje gången veckan därpå & så tar vi igen "andra gången" ism nästa omgång istället.
Hmmm, vet knappt själv vad jag frågade angående F-kassan. Känns mest bara trist/bökigt med byråkratin som man måste ge sig in i. Har iofs hört att det inte ska är speciellt komplicerat när man väl kommer till skott, men det känns såååå tråkigt! Har inte alls funderat på hur många dgr man ska ta ut, om jag ska ta lite semesterdgr i början eller bara leva på mannen. Vi får väl testa & se helt enkelt. Känns som om man inte har en susning om hur ekonomin kommer att se ut framöver. Flera säger iofs att det inte blir ett sådär jättestort avbräck ändå, möjligen att det märks mer sen när barnet/bebisen blir lite större. Det blir ju inte lika många middagar & weekendresor när man fått barn liksom... OK att man inte slutar helt, men så hemskt många afterworks tex, lär det ju inte bli... Fast det gör mig inget - var sak har ju sin tid liksom!
Jaja, det löser sig! Jag är väldigt glad att man ens får betalt för att vara hemma, Sverige är ju rätt unikt i sammanhanget! Tyskland drog ju igång ngt liknande vid årsskiftet efter att ha gluttat på hur Sverige gör, men så många fler länder är det ju inte. Tänker ofta på det som Sweet sagt flera ggr, att i USA får man se till att spara ihop pengar för att överhuvudtaget kunna vara hemma alls. Man glömmer av hur bra man har det!