• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • pirr!

Aha, jag missade nog det inlägget om att du redan kollat på Avalon. Sorry!
    Jag kan tyvärr inte den 30:e (är i stockholm) men låt inte det hindra er från att träffas!

Förresten- att det skulle vara så roligt att berätta för familjen hade vi aldrig räknat med. Svärisarna bjöd på middag och hade köpt en bok ("Barnliv" någon som vet nå´t om den? Har för mig att muggles läst den men inte gillat den.. ?-) ) Mina föräldrar blev helt överlyckliga, grät en skvätt och var tvugna att lägga sig en stund och smälta. De avslöjade att de väntat och längtat ett bra tag men aldrig velat pressa oss.. Pappa skickar små sms om att jag ska sova mycket, inte bära tungt och äta ordentligt! För roligt, inte en min man håller på så!

• Piggelin1

Frejis - jag känner igen mig i dig IGEN! Jag var superfrustrerad/-irriterad i början över allt man inte fick käka. Typ pålägg i manuell disk var OK, men inte vacuumförpackad. För leverpastej var det visst precis tvärtom osv. Kan ju bli knasig för mindre...
    Minns att Muggles sa att man vänjer sig & att det faktist är väldigt lite som man egentligen inte får äta - då var jag lite skeptisk, men nu håller jag med henne helt - om det kan vara till ngn tröst! Köpte tex Taleggio-ost häromdagen, pastöriserad sådan. Fick tipset av min BM att skära bort kanten, men sen ska det vara lugnt!
    Sen som i princip alla har kört med härinne - att käka lite parmaskinka ibland, en rosa köttbit ngngång mellan varven, lite rökt/gravad lax etc - sannolikheten att det skulle vara skadligt just den gången är ju mikroskopisk.

• Liten med Mindre

Min BT går så segt - och fastnar i "tomt" läge. Och uppdaterar jag så får jag en massa fina inlägg. Får bidra till trådens fortlevnad och sånt där...

• Liten med Mindre

Frejis - skickade sms ang imorgon.

Träna och fika/mat? Alternativt bara fika/mat, ifall det träning inte är din starkaste längtan just nu. Är solokvist hela kvällen, så jag har tid.

Piggelin - maken får väl köra hem bebisen från bb i bilen, så får du ta bussen om inte allt ryms i baksätet.

• Lapinette

Shit, känner mig som den enda ogravida kvinnan idag. Sweet och gänget var är ni?

• Frejis

Piggelin - Jaaa, jag fattar ingenting. Och så är det lite olika råd hela tiden. Hm... jag har iaf ätit lufttorkad skinka och strömming idag. Det här mammaansvaret känns lite tungt, jag som aldrig har tänkt på vilket förpackning det var utan ätit det som var gott. Och kalvköttet var lite rosa igår, gissa vem det var som blev lite stel i kroppen, men sedan så gömde jag det hela i såsen och stoppade in i munnen Gott var det iaf! och jag tror också att det fixar sig, men det känns, om jag får överdriva lite, att man mördar någon levande individ när man står där och ska välja mat. To be or not to be, that is the question! Typ...

• Piggelin1

Pirr!
    Helgen 13-14 okt funkar annars också. Vänner & Muggles, vad tror ni? Ligger ju en månad framåt, så det är ju ingen panik med att spika ngt än på ett tag - kan tänka mig att det är lite svårare med framförhållningen för er med bebisar. Iaf för Muggles, Moa är ju så nyfödd fortfarande!

• Frejis

Liten - kom på att maken ska på Grönan med jobbet på torsdag. Jag är också ensam!

Hur kunde du gissa att träning inte är min starka sida just nu? Men mat däremot går jättebra. Kommer nog att behöva äta vid den tiden. Ska gå iväg och hämta mobilen, den är på tyst som vanligt.

• Piggelin1

Sorry Lappis!!
    Jag hoppar gärna in på ngt mer OT - min mästerskapsgren

Liten, ang buss hem från BB:

• pirr!

Den 13-14/10 skulle troligen funka för mig med! Är ev på kurs i Stockholm, men inget är klart än och troligen får jag inte åka ändå..

Lappis!!! Hur är det? Symtomjakt eller lugn som en filbunke? Tror på detdär med en plussvåg

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!