• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Så din make är special agent!!!!
    Det är väldigt smidigt både med MSN och Skype. Maken tvingade mig att installera båda så vi alltid kan ha kontakt. Sen har jag inte "bjudit" in fler än 2 vänner och 1 kollega för det är ju inte meningen att man ska sitta där och chatta hela dagarna...och det säger jag som skriver minst 10 inlägg här varje dag!

• start september

Det är jobbigt för hårt arbetande stackars Septembrar att läsa igen. Men roligt!

Jag är fortfarande glad för Freijs pluss!!!

Page, det är otroligt frustrerande när man bli bemött sådär. Jag har haft en del kontakt med onkologiska avdelningar (förlorade min mamma för några år sedan) och ofta är det fantastiska människor som jobbar där men under stor resursbrist. Men att säga så där bara för det får man ju inte! Morr.

Piggelin, jag känner igen mig så väl i vad du skriver om minnesdagar. Eftersom det inte är så många år sen som mamma dog ligger det såpass nära att det är mycket känslor inblandade vid många tidpunker på året som påminner om henne och framför allt om hennes sista tid. Att göra något fint hjälper bra tycker jag.

Nu måste jag sova, jag är supertrött och ganska gråtmild också märker jag. Jag tror inte att det är ett symptom utan bara trötthet...

• start september

Hur gör man smilies nu förtiden?? Näsa skrev någon - inte har jag det på mitt tangentbord (nu skulle det vara en förvånad smily som avslutning)?

• sweetstreet

Haha! Lappis!!! Har du en Skype id????
    Om du vill kan jag maila min till dig!!!
    Inte för att vi skulle skajpa på arbetstid ändå eller hur!!!

• sweetstreet

September!

Kram till dig! Inte lätt att gå igenom de första åren efter en sådan förlust.

Ang smilisar så måste du göra "näsan" nu. Alltså kolon, bndestrec och parentes typ : - )
    Fast ihop då utan mellanslag såklart!

• sweetstreet

Och ja, Vickan nu fattar även jag varför du bor i "hålan"!!!!Jag har en kompis som jobbar inome förvaret också, fast inte i hålan. Hon bor däremot i en annan håla...

Hon måste gå till en speciell separat dator när hon ska maila. En som inte är uppkopplad på deras "interna nätverk". För ingen brandvägg är ju så säker som att inte ha internet....

• junilejon

Det var hemst vad det har pladrats här idag hänger ju inte med ett skit! Bli lite avis på era trådträffar...vill oxså träffa er ju men men jag hoppas att ni få kul!!

• junilejon

Angående era pizzor så måste jag säga att dem låter väldigt goda...trots att jag inte äter pizza i normala fall.....*tänker*....*tänker lite till*.....JA det kanske är ett symptom ?!?...eller nej klart att det inte är, det var ju bara magen som kurrade till!!!!!!

• Frejis

God morgon! :)
    Ännu en gång tack för alla grattis, kramarna och omtanken, jag blir så rörd och så jätteglad :) Hoppas att jag får med mig de gamla trådisarna Lappis och Sweet och alla andra nya med mig på "plussvågen", det vore jättekul.

Lappis, när jag räknade på familjeliv fick jag fram BF 19/5 (om allting går som det ska, känner mig bara tvungen att lägga till det. Men - jag anstränger mig för att inte noja Det är nog VÄlDIGT nära din födelsedag, samma dag tom om jag minns rätt.

Piggelin - massor med kramar och grattis till treårsdagen. Hoppas att ni fick en fin kväll tillsammans :)

Själva firar vi 3 år sedan vi träffade för första gången idag. Får se om jag orkar gå ut och äta, det enda som jag vill göra när jag kommer hem är att sova! Känner mig som en björn som har gått i ide.

Page - massor med styrkekramar till dig och ring onkologen igen. Tjata, be, hota, alla medel är tillåtna om ni får en tid. Det fungerar inte att vara snäll utan man måste kämpa för att ta sig fram; synd att det ska behöva vara så i sådana situationer. Mejlar till dig senare på kvällen igen!

Muggles - vi har förvånansvärt lika första symptom tycker jag. Undrar om det har att göra med att vi är födda samma dag :) nu, när Liten har träffar trådisarna i Gbg känner jag mig sååå sugen på att träffa er också, det skulle vara jättekul. Får se om maken kan planera in ett jobbmöte där :)

Såg (eller rättare sagt fick veta från snälla Page som jag gärna kan hämta från centralstationen igen) att det kommer att bli en tråddejt med Sweet (tjohooo!) på lördag den 22:a september. Jag vill och kan ses då! :) sedan tror jag att det blir lite sent för brunch, men det går nog att lösa i alla fall.

Liten - har du lust att ses över en fika någon dag?

Nu måste jag iväg och förbereda föreläsningen. Kram på er tjejer och ha en bra dag!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!