• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Nu är jag fruLlan

WOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW

är det sant!!!!!

Jag måste nypa mig i armen och sätta mig ner!!!!!!!

Här kommer man in bara för... ja varför ????
    ödet????

och så har frejan plussat!!!!

Är det sant!!!!!!!?????

GRATTIS!!!!

Jag vet inte till mig av glädje. det är ju HELT underbart otroligt!!!! GRATTIS frejan fyyyyy faaaaaaan vad kul.
    Efter all denna tid!!!!
    Åhhhhh

Jag kan säga att ALLA grannar måste ha vaknat av mitt vrål
    ha ha ha
    mend et är det värt. Vilken underbar nyhet. GRATTIS igen frejan. Jag vet inte vad eller hu jag ska säga det är sååååå otroligt kul!!!!!

Berätta
    Hur kä'nns det?
    vad säger maken???
    vad säger kroppen?
    hur känner du.

En miljön kramar och så mycket grattis så det sprängs!!!!!!

• Nu är jag fruLlan

ahhhhhhh
    jag känner jig sååååå glad.
    frejan har plussat!!!!!
    Det är sååååå kul!!!!

Åhhhhh
    det finns rättvisa i världen ändå!!!!!

• Frejis

Vaknade vid klockan sju imorse, gick på toaletter, sedan tillbaka till sängen. Kände efter att jag igen var täppt i näsan, låg kvar en stund och tänkte febrilt Sedan kom jag på ett samlingsnamn för symptomet, nästäppa. Mindes att det var ju Cicci och Snartis som i princip dagligen använde sig av nässpray, och att Cicci hade det som ett symptom. Jag var ju förkyld i slutet av augusti och hade kraftig nästäppa (eller så var jag aldrig förkyld, vem vet det nu) som har hängt kvar sedan dess. Har använt mig av nässpray varje dag och tänkt någon gång att oj, vilken seg och långdragen fökylning jag har drabbats av.
    Då bestämde jag mig för att testa och tänkte forfarande att det kommer att bli minus, men det får jag ta. Och det blev ett PLUS! Jag kunde inte tro det utan var tvungen väcka maken för att bekräfta det hela.
    Kan ni tänka er att maken somnade om!

Nu får vi hoppas att pyret vill stanna kvar i magen och att mina hormoner fungerar som de ska. Jag tror inte att jag behöver säga att jag redan nu känner mig orolig för tidigt missfall, men det innebär säkert att allt är som det ska vara. Detta känns helt otroligt!

• Nu är jag fruLlan

Frejan
    NEJ
    Nu får du inte noja för missfall
    INTE

Du ska njuta av ditt pluss och tänka på trollet i magen och allt kul ni ska ha. INTE missfall.
    För det ska inte bli nåt missfall.

Jag förstår att tankarna kommer MEN de får du lov att stoppa.
    Du ska vara GLAD och inte orolig.

Jag kan säga att när ni kämpat så här för att få till det så är det en rikigt seg liten krabat därinne. Han kommer INTE att trilla ut i ett MF. Absolut inte.'
    DU kan bara må skit om du går och funderar över det. Så gör INTE det. Du måste aktivt jobba på det!!!!

Lyssna nu på frökne präktig

nej jag vikll inte låta som en tjatis eller så... men jag tror verkligen att du måste försöka bara njuta. Det tjänar inget till att oroa sig.

Fast vem av oss alla kan styra våra känslor.????

Var det förresten inte kokos sambo som också somnade om efter plusset?
    Är chocken så tuff

• Frejis

Heeej Frullan!
    Hur är det med dig och Boris? Jag tänkte på er igår och undrade om h*n har tittat ut, men om du sitter här så har det väl inte hänt så mycket.

Jättestort tack! Det känns helt osannolikt fast ändå verkligt. En konstig känsla mao.
    Maken sover ;) killar alltså, men har ursäktade sig med att han inte har sovit så bra inatt. Hans medvetande måste väl jobba för fullt
    Annars så har jag nästäppa, lätt mensvärk, ömma bröst och alldeles förfärligt humör; hoppas att jag inte får några utbrott på allmänna platser...

• Frejis

Ha ha, jag fattar inte HUR man kan somna, tala om dålig timing. Ingen fara, bäst att han är utvilad så tål han (känslomässiga) smällarna bättre

Bra att du säger det om missfallnojan, jag behöver faktiskt höra det. Har faktiskt lovat mig själv att inte gå in i sådant och det får jag väl försöka hålla. Vill inte vara olycklig och grotta ner mig i en massa tankar, bäst att ta det som det kommer. Och nu finns det i alla fall ett plus att vara glad över!

• Nu är jag fruLlan

Själv så har det så klart inte hänt nåt på borren fronten.... Han är kvar i magfen och emr aktiv än n ågonsin. Rumlar runt som värsta party haren... brås han månne på sin morsa
    stackars barn....

ha ha ha

Jag har även insätt att han inte komemr att komma av sig själv.. nej då inte borren.
    Det har han ju visat förlänge sedan. Han gör minsann inte som nån annan vill och han behöver handgripligen ledas rätt.
    Vändnings försök krävdes ju... och jag kan säga igångsättning kommer också krävas.

men det är okej, jag vet ju att det blir så så..... det är bara att inse att han kommer den 18 efter igångsättning.

och det är ju skönt att veta för framtiden att han kommer kräva handfast uppfostran. Vi kommer ha fördelen av att veta att vi har en bångstyrig galning redan från början. Andra får reda på det udner resans gång....

ha ha ha

• Frejis

Jaha, så igångsättningen är redan planerad till den 18e? Borren verkar ju brås på sin mamma om vi säger så, men då får du iaf inga obehagliga överraskningar, guidning med fast hand tror jag definitivt på det kommer nog att gå jättefint.
    Tänk om h*n bestämmer sig för att titta ut själv i sista stund?

• Nu är jag fruLlan

hejsan frejis
    vi skriver visst lite om vartannat

Åhhhhh
    jag måste bara säga grattis igen SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ kul. Kramar i massor till dig gumman!!!!!!!

Ha ha ha
    MÄN!!!!!
    vad ska man säga...

Så du har konstigt humör
    ha ha ha'
    ja då är det nog bra att maken sover
    och utbrott på allmänna platser
    vem faaaaan bryr sig!!!!!!!!!??????
    Du är GRAVID för guds skull. Du får ha hur mycket utbrott du vill och på vilka platser som helst. Det är HELT ovesäntligt nu. För ni skaha BARN och du är GRAVID.
    DET spelar roll
    INGET annat!!!!

Kom ihåg det.

det låter som du verkligen har super symptom
    KUL

GHoppas att du slipper illamående och sånt skit som vissa får utan får en kanon graviditet. Men om det nu kommer spyor ock skit.. så glöm inte...
    du är GRAVID då kan man spy och ha sig.
    Allt är värt det.

Ha ha ha
    sitter jag och säger som inte fått ut min klump än
    ha ha ha
    det kanske låter helt annorlunda om ett tag

och bra om du tänker till angående MF. De saker man inte kan påverka ska man heller inte orora sig nämnvärt för. Vad tjänar det till? inget förutom att det äter upp en inifrån..
    Då är det bättre att du ororar dig för att det ska bli jordbävning... det är ungefär lika fruktsamt som att oroa dig för missfall....

Ihhhhhhhhhhh
    frejan ska ha BARN!!!!!!!

• Nu är jag fruLlan

Nej vi har inte fått bestämd tidför igångsättning.
    Men vi ska göra UL på sös på fredag om inget hänt och sen sätter de igång 2 veckor över beräknad dag. och det är för oss den 18. Men visst nån dag hit eller dit säger dom att de kan skjuta på det, men jag räknar med den 18:e för att ha ett datum...

Komma igång av sig själv
    den här krabaten
    näääääeeeeee du ....

han har redan tagit upp kampen om makten med morsan sin. Så att lyda och göra som han ska....
    näe du... det vore inte borren den.
    Kamp blir det.
    Men gissa vem som kommer vinna????
    HA HA HA borren
    eat my shorts.
    fram till du är 15 och växt om mig så bestämemr JAG!!!!!!!
    ha ha ha

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!