• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Frejis

Junilejon - när vi renoverade vår gamla lägenhet körde vi enbart med vit i lite olika nyanser. Det finns ju hur mycket som helst att välja på, olika mönster, matt eller blankt, etc. Jag köpte ljust gula tapeter som skulle upp i ett rum, men hantverkaren som vi hade sade att det inte kommer att bli så bra. Det var faktiskt han som tipsade om vitt och jag kände mig så trist, men det blev superbra. Och så slipper man tänka på inredningen alltför mycket, allt passar ju i princip.

Summa summarum, så föreslår jag vitt!

• junilejon

Frejis ja vi få försöka att prata lite mer nu,det håller jag verkligen med dig om. Jag hade nog med sprungit och kollat plusset flera gånger för att riktigt fatta
    Ja jag håller med dig om att vit passar allt, och visst det blir ju ljust och frächt, och man kan ha någon accentfärg på inredningen istället.....så det blir nog vit....kanske gräddvit

• Frejis

Junilejon - jag kände mig lite tråkig när jag valde vitt, men det förenklar livet när man väl bestämt sig vilken nyans av vitt man ska ha. Gräddvit låter fint :D och passar säkert bra med temat som du vill ha. Blir sugen på att renovera här hemma.

• Lapinette

Men oj tjejer, sover ni inte på söndagmornar??!!! Ser att Frullan varit inne, ska hon inte vara på BB och föda? Ska nu sätta mig och läsa ikapp vad ni galningar har skrivit här på morgonen.

• Vännerfan

Ja du Lappis, vissa sover tydligen inte. Vissa PLUSSAR!!!!!

STORT GRATTIS Frejis!!! Gud så kul!!!!! Det kommer lyckotårar här med!!!

• junilejon

Sova? Vad är det?! när folk gå omkring och PLUSSAR...

• Lapinette

Frejis!!!!!! Jag tror inte mina ögon!!! Sitter här med tårar i ögonen och gåshud på armarna. Är det verkligen sant??!!! Så länge som ni har försökt och så ooooppphss funkar det naturlig väg. Är så glad för er skull!! Jag som talade om för maken igår att du hade fått tanten och var så ledsen för er skull. Yaaaahooooo, det ser ut som vi får den där plusvågen nu! Spännande och se vilka som hänger med vågen och plussar i nästa vecka.

• junilejon

Frejis,visst är det roligt att renovera? Jobbigt med roligt...har ni något barnrum? Om inte så få ni ju ha roligt att göra ett längtar tills jag få göra ett fint barnrum...

• Lapinette

Jag somnade dock om (liksom Frejis make) efter det att min make stack till Tel Aviv imorse kl 5:20. Men hade han sagt att han hade plussat så hade jag absolut inte somnat om!!!

Page - angående sushikurs så hade dem det på Hasseludden när jag var där. Det ingick att gå på några andra aktiviteter så som tai-chi etc.

Frullan - skoj att du tittade in och attans vad Borren trivs i din mage.

• Vännerfan

Jag vet knappt vad jag ska skriva för jag blev så glad!!!

Men jag ser inte att nån Göteborgare har redovisat hur det var igår!? Hade ni jättetrist och alla efterrätterna smakade skit? Inte?

Jag är fortfarande inte bra från stockningen. Överallt läser jag att man ska VILA när man har det. Men jag är ju ensam med prinsen, jag kan ju bara vila när han sover och det gör han inte i särksilt långa pass. Ja, förutom på natten då. Och så ska barnet amma med hakan mot det stockade stället. Det leder till akrobatik på hög nivå kan jag lova... Får hänga ner tutten ovanför hans ansikte, ha ha. Men febern har gått ner lite tror jag. Men jag har ylletröja och värmedyna så det är svårt att avgöra.

BS,
    Vad trist att läsa om din deppighet gällande vikt och rygg. Och att lilla Iris skriker så mycket. Hur många timmar per dygn sover hon? Och hur ofta och länge äter hon? Jag är absolut ingen expert men kanske kan bidra med nåt råd. Kram på dig!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!