• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Frejis

Ännu en OT-fråga: går det att byta lösenord och hur gör man det?

• Mrs  B

Page
    Gifter mig om exakt en vecka, lördagen den 15 september. Börjar känna av lite nerver nu.

Muggles
    Min son är definitivt pappas pojke och det har han varit redan från början och jag tror det beror mycket på att pappa också matade direkt, precis som du upplever nu. Enda gången sonen är riktigt mammig är när han är trött och sjuk och när han kommer upp på natten. Då är det bara mamma som gäller.

Nu trotsar ju sonen väldigt mycket till och från och mest mot mig och redan nu idag har vi gått igenom två infall, men efter det andra kom han tillbaka till köket när han hade lugnat ner sig i tv rummet och sa ?Jag älskar dig mamma?. Det var så gulligt sagt att jag nästan grät en skvätt. Kanske han ändå förstår när jag blir arg på honom och att han ska lyssna när vi säger till honom. Men ENVIS är han allt (undra vem han har fått det ifrån??????? Mig?)

BrudSommar2006
    Jo, det går hur bra som helst att gå till gyn med en skrikande bebis, tro mig, men hur mycket det uppskattas av andra vet jag inte. Jag har gått i väg med sonen på många ställen eftersom det inte är så lätt att fixa barnvakt på dagen, en del har stört sig andra inte.

Nu ska vi snart åka iväg på Babysim och det ska bli kul. Sonen älskar att simma!!!!
    Vädret här är uselt, så då känns det ännu bättre att vara i en varm simhall.

• Lapinette

Frejis - gud vad trist med tanten!! Du får ha en deppardag hemma med en massa godis och dvd. Vädret säger ju även åt en att stanna hemma. Fast vi ska försöka ta oss ut en sväng i det underbara vädret. Har ett paket att hämta och maken fick ett presentkort till Stadium av min mamma i födelsedagspresent som ska spenderas. Annars har vi bara slöat och jag sov 11 timmar i natt. Underbart!!!

Skit att din make inte fick dra av IVF'n på sitt jobb. Vad då de har aldrig gjort det tidigare, skulle det vara en anledning? Snacka om konservativa! Själva har vi inte pratat med våra arbetsgivare än men jag skulle bli jätteförvånad om min sa nej även om de troligen inte har gjort det tidigare. Jag menar, de förlorar ju inget på det.

BS - vad trist angående din farmor. Måste vara jobbigt när hon inte är i verkligheten. Har vänner vars morföräldrar anklagar dem för alla möjliga konstigheter och så i nästa sekund är de tillbaka och allt är som vanligt. Min mormor och morfar var klara in i det sista.

Vad skönt att ni äntligen fått en diagnos på hunden och att den inte innebär avlivning. Usch, det där är det jobbiga med husdjur. När de lämnare en. Man blir ju så fäst.

• sweetstreet

Neeeeeej Frejis!!!!!!!
    Jag som verkligen trodde att det kanske var ngt pa gang nu.....
    Skiiiiiiiiit! Hatar verkligen tanten!!!!!!

Skickar massvis med kramar till dig iallafall!!!!!!!!!!!!!!

Och hoppas aven att ni ska fa svar pa dina tester. For om det ar fraga om nagot hormonfel sa borde det ju ga att atgarda!

• sweetstreet

BS,

skont for er att fa en diagnos pa hunden!

Ang din farmor sa later det jobbigt. Kan det kanske vara sa att hon drabbats av nagra sma hjarnblodningar? Min farmor gjorde det men det var inget vi direkt uppmarksammade "medicinskt" utan just pga att hon borjade hora ljud etc. Hon klagade pa att grannen tittade pa TV mitt i natten med superhog volym och sa. Tyvarr var det inget vi direkt kunde gora ngt at utan hon blev periodvis battre, men pa det stora hela blev hon ju samre tills hon fick en hjarnblodning som var spass stor att hon blev medvetslos och sedan gick bort innan hon hunnit vakna.

Jobbigast var det nog for pappa anda. Att se sin mamma bli en "helt annan person" var inte latt. Fy! Jag dor hellre knall fall an att leva flera ar som en helt personlighetsforandrad person....

Hoppas iallafall att ni kan fa stod och hjalp med din farmor!

• sweetstreet

Vanner,

mjolkstockning ar inte att leka med har jag forstatt. Har kompisar som drabbats och vissa blev valdigt daliga. Jag har forstatt att det ar framst "drag" man sak vara forsiktig med. Det mest forradiska ar val att man inte ens behover bli kall for att fa det. Det racker med lite vind (aven om vinden ar varm och det ar supervarmt ute) sa kan det vara klippt.

Krya pa dig nu och hoppas du sanrt kanner dig battre!!!!!

• sweetstreet

Bs forresten,

ang din kommentar om att det ar folk pa BT dygnet runt sa KAN det ju aven vara personer som ar som jag eller som Syrran nar hon var i japan. Alltsa personer som inte bor i Sverige, utan i annan tidszon. Och isafall sa ar det ju inte nagra nattugglor eller extremt morgonpigga personer som ar inne och skriver pa BT. Mina kvallsinlagg blir ju nattinlagg svensk tid.....

men visst, det finns sakert de som ar uppe pa natterna ocksa och som ar aktiva har pa BT! :)

• Lapinette

Jag satt här kl 04:00 någon morgon i våras när jag inte kunde sova men då hände det inte mycket här! Det var en av de gångerna jag absolut trodde jag var gravid. Helt otroligt att man kan ha så mycket symptom och inte vara det!

Nåja, här har vi en slö dag. Har varit en vända ned på stan och köpt en drös dvd-filmer, en present till brorsdottern och en träningströja till maken. Ikväll blir det filmer och hemmagjord pizza. Imorgon kl 05:20 lämnar maken mig för att åka till Tel Aviv.

• sweetstreet

Heej lappis!!!!
    sag du mitt svar pa mailet?

• sweetstreet

Jag jobbar idag sa jag kollar in har lite da och da.
    Tyvarr har jag bara dator med amerikanskt tangentbord sa jag kan inte gora nagra prickar eller ringar.

Jag tycker att tiden gar sa himla segt nu.
    Forsoker verkligen att inte tanka pa BIM eller BOM men det ar nastan omojligt!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!