• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Frejis - du har ju jättebra symptom och dessutom om du inte har fått de obligatoriska plitorna i ansiktet. Håller tummarna! Vilken dag har du BIM? Har bara skrivit en gissning i min lista.

Maken står och lagar mexikanskt och jag har köpt ljus öl. Imorgon blir det nog ett glas vin. Ska då prova med hemmagjord pizza med chevre, champinjoner, prosciutto och honung. Till det ska man visst dricka Sauvignon Blanc enligt kokboken. Måste prova fast maken muttrar att han vill ha rött.

Gällande det här med alkohol eller ej så är det säkert ok. Alla andra blir ju gravida men jag tänkte vara lite avhållsam vid ÄL och veckan efteråt då min läkare sa absolut nej under ruvningen vid IVF. Fast vid IVF så vet man ju säkert att simmaren har hittat ägget. Min makes simmare behöver nog karta.

Mrs B - grattis till jobbet! Skönt att du får jobba fram tills det är dags för mammaledigt.

Muggles - har ni fortfarande inte druckit skumpan! Vad hände under graviditeten, blev du avvänjd?

• Page

Pizza med honung Lapinette? Det låter hur konstigt som helst! Återkom gärna med en recension på pizzan.

• Mrs  B

Tack tack alla!!!!
    Det känns verkligen skönt!

Nu börjar kanske livet börjar ordna upp sig i alla fall.
    Första halvåret var ju ingen hit, MF och uppsägning.
    Nu kommer bröllopet, nytt jobb och bebis.

Muggles
    Ja, det där med bra BVC sköterska är verkligen a och o. Min är kanon och det tackar jag verkligen för eftersom det emellanåt har varit mycket med sonen (mat och sömn har ju inte fungerat så bra och så lite sjukdomar på det).

På BB fick vi inget stöd när jag inte hade mat till sonen och han rasade i vikt för tillägg ville de ju inte ge honom. Deras inställning var att ALLA kan amma det är bara viljan som ska till. Ska säga att jag grät en hel del under tiden jag var där (6 dagar). Blev mycket bättre när vi kom hem och började med tillägg och fick en bra BVC sköterska. Då vände allt till det bättre, men jag hade ändå inte så mycket mat så det där med att alla kan amma ger jag inte mycket för.

• Page

När det första barnet i min vänkrets föddes, minns jag hur min kompis kämpade med ammningen. Vi hjälptes bla åt att handpumpa möjlken i ett glas. Sen har jag också en klar syn av kompisen med en stressad, nästintill uppgiven blick, försöker lägga lägga dottern vid bröstet och nästan väser fram: kom igen nu, det är ju så viktigt att det ska fungera! Det gick bra till slut (efter en stor viktnedgång på dottern) men jag bestämde mig då för att inte gå över lik för att kunna amma. För vissa fungarar det perfekt från en början, andra behöver tid, men för vissa så går det inte alls. Taskigt att det finns BM som inte kan stötta det.

Muggles, skönt att din BM verkar så bra!

När står du brud Mrs_B?

• sweetstreet

Oj Lappis!
    SHIT!!!!

Jag har INTE varit direkt avhållsam sedan min ÄL....!!!! :o :o :o

Hm, nu börjar tankar fara runt i skallen igen...

*Tänker tillbaka*

Torsdagen:
    Troligtvis böj på natten mot fredag. Inget sex däremot en hel del öl på grillfesten....

fredagen:
    Kanske ÄL?? (1 dag efter böj)
    sex på morgonen
    öl på AW, och sedan vin till middagen...
    mer sex på kvällen

lördag:
    Kanske ÄL?? (2 dagar efter ÄL)
    inget sex men däremot drinkar på kvällen...

söndag:
    ÄL borde vara över (enligt gyn skulle den komma fredag-lördag vilket verkar stämma med stickorna)
    Vin till middag

måndag:
    tror inte jag drack ngt alkoholhaltigt då???? Men minns inte säkert. Oooops! Minneslucka?!?!?!?

tisdag:
    ingen alkohol

onsdag:
    ingen alkohol

torsdag:
    vin till middag

Så Lappisgumman, vad tror du. Ska jag INTE häva i mig några AW öl ikväll och inte heller ngt vin eller whiskey ikväll???????

Eller är det redan "försent" nu så det inte spelar ngn roll?
    Så man lika gärna kan ta sig ett glas...?!

Haha!

Men allvarligt, varför sa din gyn att du skulle vara avhållsam. Förutom "det gamla vanliga"?
    Var det någon specifik anledning som han tryckte på??

Undrar lite...

• sweetstreet

Page jag hoppas verklgien vi kan få till en träff.
    Jag vet ju knappt själv vilka "tider" jag kan ses eftersom jag ju bestämde mig igår för att åka hem. Så jag har inte riktigt hunnit tänka igenom vad man vill hinna med. Men som vanligt försöka träffa vänner o familj.

Men som sagt, jag vill såååå gärna träffa både dig o Vickan så jag hoppas verklgien att vi ska hitta ngn tid när ni är i stan.

Lappis tänkte jag ju försöka haffa på en lucnh, och AM verkar ju ha hur mycket tid som helst.

• Lapinette

Sweet - jag frågade min läkare om alkohol efter IVF och då sa han att jag ska avstå fr o m att jag börjar med sprutorna och sedan under tiden jag "ruvar". Nu är ju IVF en annan grej än ett "vanligt skjut" men jag tänkte ändå vara lite "duktig" denna gång och låta bli vin denna vecka samt att jag inte har tränat lika mycket som vanligt utan endast ett spinningpass igår. Tror inte detta påverkar eller hjälper men tyckte liksom att jag lika gärna kunde försöka hålla mig lugn, på alla de sätt.

Sweet - you got mail!

Page - honung brukar jag faktiskt alltid ha i tomatsåsen som ska på pizzan men i det här fallet är det ju att ringla den över pizzan efteråt, på chevren och det är ju ganska så vanlig kombination.

• Lapinette

Sweet - fattar du, jag ska vara utan vin HELA NOVEMBER!!! Den tråkigaste månaden på hela året och jag får inte ens trösta mig med ett gott glas rödvin till maten. Det kommer att bli tufft! När jag sen ruvar får jag inte ens träna och där kommer abstinensen att bli jättetydligt. Är jag utan träningen några dagar blir jag aggresiv. Är van att få mina adrenalinkickar av att träna. Så tänkt dig, först klimakteriet i 3 veckor och sedan kommer detta. Stackars min make! Klarar han av detta, klarar han nog allt.

• sweetstreet

Oj Lappis!!!
    Din make kommer att genomgåp värsta Kvalitetstesten i november med andra ord...!!

Men jag förstår verkligen att det blir en tung månad för dig. Hormonstinn, ingen träning inget vin...

Men å andra sidan så har jag av ngn anledning ännu svårare för att tänka mig en sommar utan vin eller öl.... eller drinkar för den delen.
    Tror min alkokonsumtion är högre på sommarhalvåret pga av att man sitter ute på kvällarna mer (restauranger, barer, grillfester, picknickar etc etc...)?

Men du får tänka en vecka i taget!
    Typ inget vin denna veckan. Och så får du ge dig en "present" för att du varit så duktig efter varje vecka!

Och SMAKA kan du ju säkert göra.

• Clownis

Jag får bara pimpla vin 1,5 vecka till, bäst att passa på! Tur att jag har varit på AW idag!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!