• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • viktualia

vaaa eller??!? Telstubben.. det kanske vore tidernas evenemang... två pladdernissar på samma ställe.. he he he.... eller.. hm.. pladdrar JAG mycket??? tjaaa näääe eller joooo *fnissar*

• -August-

Pudan - Underbart att hora att du mar bra. Jag mar ocksa bra. Jag kande mig ganske trott den forsta veckan men nu ar jag tillbaka pa banan (for ett tag hoppas jag). De sista dagarna har jag kant att det spanner lite i livmodern, och jag antar och hoppas att det ar vaxtvark. Haftigt!

Brosten kanner jag ytterst lite av. Det ar mest nar jag tar av mig BH:n pa kvallen. Da spanner de ut lite och kanns mer an vanligt helt enkelt.

Ja, nu ar vi i vecka sex och embryots hjarta slar av egen kraft. Tydligen ska det vara stort som ett vallmofro, hjartat alltsa.

Pudan - du mar inte illa an da? Jag har inte kannt nagot sant alls.

• -August-

Clownis - Jag kan inte forestalla mig hur rorda dina svarforaldrar maste bli over ert beslut att skaffa barn. Suverant att ni far fortur dessutom!

• -August-

Jag har last att nagonstans har i graviditeten ska jag kanna avsmak for alkohol. Jag gick just ut och handlade lunch, vadret ar jatteharligt och folk star pa uteserveringar och dricker ol och vin som som det vore fest. Det vattnades sa in i bomben i munnen pa mig och jag kan garantera att ingen avsmak for vin annu har uppstatt.

• Lapinette

August - har en väninna som är minst lika tokig i vin som mig och hon sa till mig att det där är bara "bullshit". Hon var sugen på vin under hela graviditeten.

• -August-

Lappis - jahaja... det ar bara att vanja sig da .

Vi aker till Sardinien om nagra timmar. Det ar bara att trana pa karaktaren. Jag ar sa jakla duktigt i ovrigt, sa nog maste jag fa smaka lite pa de inhemska stoltheterna.

• Lapinette

August - om du vill ha tillstånd att få smaka på lite vin så vet du ju att du är i helt rätt tråd! Tjejerna som varit gravida här inne har varit betydligt mer liberala än mina väninnor.

• pudan

August - nä jag mår inte illa men magen knyter sig fullständigt och tarmarna går i stå så minst en gång på natten vaknar jag och är kallsvettig och känner mig som en spärrballong och ett antal gånger på dan kryper jag ihop i kontorsstolen så mina kollegor allvarligt undrar om de kan göra nåt..........Den ena kollegan har bokat en massör som ska komma till kontoret på måndag och ge oss massage - hon har ju sett att jag tagit mig åt ryggen (gör ju ont där när magen krampar) och tror att det är ryggvärk jag lider av..............Svårt att klura sig ur den där massagen nu känner jag. En barnmorska jag känner rek att jag ska hoppa över nämligen. Lyxproblem egentligen att klaga när ens kollegor gör såna gulliga saker för en. Önskar att jag kunde tala om för dem vad som är på g så att de skulle begripa mina hastiga dubbelvikningar i stolen bättre men vill vänta till den riskabla perioden är över :)

Sardinine??? Gu så skönt! Gubben och jag åker till Malta nästa måndag. Jag har sett fram emot att frossa i deras specialitet - svärdfisk - men fick nu veta att den är en av de fiskar som man helt ska undvika under graviditet :( Får njuta av solen istället!

• Telemarkgrrl

August - ha en underbar semester och njut av vinet (i små mängder)!

Ni andra, ha en underbar helg! Nu sticker jag ut i dom ursvenska skogarna så långt att inte ens mobiltelefoner fungerar, än mindre datorer.

Helgkramar!

• Lapinette

Telis - har nog aldrig varit så långt bort från civilisationen! Ha en superhärlig helg!

Och ni andra äckliga som ska åka nedåt i Europa - ha en dunderskön semester. Tänk inte på oss stackare som sitter och slavar i det kalla Norden.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!