• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Storasystern

Sweet - vad kul att du kommer till Svedala! Vad är anledningen?
    Kanske t.o.m jag vågar mig iväg på en tråddejt om det blir någon! Sweet, Page och Vickan, det låter för intressant för att motstå!

Pudan och August - jag blir alldeles avis på er som får ut och åka till värmen! Det låter jättemysigt. Smaka ni lite vin, tror inte alls att det är någon fara så länge man håller det på smaknivå!

• Tinga

Hej på er allihop! Smiter bara in en snabbis (på rymmen från röran på jobbet ) för att hälsa på er!

Clown - du verkar stå för den senaste stora nyheten här! (Bortsett från FruLlans plötsliga återuppståndelse - kul!) Håller tummarna för dig nu under ivf:en.

Själv är jag en av de äckliga som ger sig iväg på semester till södra Europa! Imorgon bitti flyger vi till Nice, där vi hämtar ut vår hyrbil. Sen väntar två nätter i Provence och sex i Cannes (nätter alltså ) där vi ska njuta av god mat & dryck, vacker natur, soliga stränder, salta bad och mysiga små byar. Ska bli jättehärligt! På tisdag väntar BIM och på fredag firar vi femårig bröllopsdag. Ha det så bra allihop, och jag håller tummarna för alla andra BIM:are också nästa vecka! Kram!

• -August-

Pudan - Usch sa jobbigt med din mage. Vilket tidigt starkt symptom du akte pa. Hoppas verkligen den lugnar ner sig.

Har i UK sager man att man kan dricka en unit alkolol/dag (ett litet glas vin). Det kanns for mig jattefel och alldeles for mycket (svensk som man ar). Men det ar skont att veta att andra dricker ett glas vin per dag och att det gar alldeles utmarkt (far man hoppas i a f ).

Nu kilar jag snart! Ha det sa skont i vildmarket Telis! Ha en trevlig Goteborgstraff! Ni andra - njut av helgen!!!

• Lapinette

Tinga - du bara måste hälsa Cannes från mig!!!! Usch, blir så avis! ALLA åker iväg nu.... *muttrar för mig själv*

• Lapinette

Och ska alla galna brudar på denna tråd träffas när väl jag ska åka iväg ...fast då inte till södra Europa utan till svärmor *muttrar ännu mera*.

Annars har jag ringt och avbokat fest i skärgården imorgon. Vet att det låter helt vrickat men det bara inte går ihop sig för oss. Måste ta en båt som går 10.00 och festen börjar 16.00. Det ska ösregna imorgon! Så vad gör man i väntan på festen?? Sen så måste vi ta båten hem 19.45 då maken åker till Tel Aviv kl 05.00 på söndagmorgon. Kände mig skitdum som ringde och sa att vi inte kommer... det var visst rätt många som hade ringt och sagt detsamma.

• pirr!

Åh, vad härligt med semester! Tänk att det är så många som åker samtidigt!!! Känner verkligen att sommaren är så långt borta och då är det bara början av augusti än!!! Hur skall man överleva utan sol och värme till nästa sommar??

Lappis- förstår verkligen att ni tackade nej till festen. låter som väldigt lite fest för väldig massa väntan..

Gbg-trådisar´- ser verkligen fram emot vår träff och känner mig faktisk lite pirrig . Ska leta reda på era nummer om jag av någon anledning inte känner igen er (två stora magar och två pyttebäbisar.. borde ju inte vara så svårt!)

• Piggelin1

Åhhh, vad härligt det låter med alla resor i södra Europa! Tinga & August - ha det riktigt underbart!

Telis - lycka till i ödemarken! Associerade till vår safari på gränsen till Botswana/Kalahariöknen för snart ett år sen, när du skrev att varken mobil eller dator funkar därute. Det var ju så mkt ödemark åt alla håll, som man bara kunde tänka sig & ÄNDÅ funkade våra mobiler! Faktist så att vi nästan blev lite besvikna

August - håller med, det är bara bullshit att man inte blir sugen på alkohol Själv har jag varit grymt sugen flera ggr den senaste veckan ism flera goda middagar... Små smakprov unnar jag mig, det skadar knappast. Det som jag möjligen tycker är himla skönt med en "vit period" är att jag aldrig är sliten eller bakis numera, när man vaknar efter en fest eller så. Det är en bonus! Men i början glömde jag mig - var tex på en 40-årsfest & i skallen dagen efter så frågade jag mig själv huruvida jag kunde köra bil eller ej mitt på dagen, tills dess att jag insåg att jag inte druckit en droppe dagen innan... Eller typ det där att vi väldigt ofta kört AW på fredagar & jag "lärt mig" att se till att äta en rejäl lunch på fredagen, för att inte bli alldeles toksnabbt på lyset - "rejäl lunch på fredagar"-vanan sitter djupt

Vad kul med träff i Sthlm när du är i Sverige, Sweet! Det är nog en himla tur att jag bor i Götete & inte kommer med & träffar er pratkvarnar då - Sweet & jag höll ju låda för tio (minst) när vi sågs! Hur ska det då gå nu?!

• Lapinette

Pirr - ja det blev väldigt mycket väntan/resa och väldigt lite fest och på detta dåligt väder. Vad gör man på en ö vid dåligt väder i väntan på fest? Trist då vi gärna hade haft en skärgårdshelg (men rummen var fulla på pensionatet). Nåja, det kommer fler fester!

Känner liksom dig, hur ska man klara sig till nästa sommar? Jag som har pendlat ned till Rivieran i flera år hade min första vinter i Sverige i fjol. Det gick ju bra då det var varmt ända in i december och i slutet på januari åkte vi till Sydafrika. Hade hoppats på HK i november men den resan är ju körd i o m IVF och även om vi mot alla odds skulle ha lyckats denna gång så har maken kollat och resorna är slut (bonusresa med AirFrance). Nåja, det är smällar man får ta när man vill bli med barn.

• Piggelin1

Förstår dig jag med, Lappis, att ni skippar festen. Låter liksom för krångligt med all logistiken & om vädret dessutom är kasst...

Här i Gbg har det varit jättefint idag & tydligen ska det fortsätta imorgon! Götet välkomnar Liten med solsken

Pirr! - håller med, lite pirrig jag med (för det är ju svårt att vara "piggelinig" ) Guud, vilken dålig humor jag har nu....

• Lapinette

Piggelin - jag har varit jätteduktig och inte druckit någonting denna vecka pga inseminationerna men likväl vaknade jag med huvudvärk imorse. Kan det vara avsaknaden av alkohol??!! Ikväll tänkte jag dock unna mig en öl då maken ska laga mexikanskt. Det kan väl knappast vara farligt?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!