• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Vill även meddela att jag helt snabbt och lustigt funderar på att dra en sväng till Sverige redan nu i september!!!!!!!
    Vet inga direkta daum än men det blir i slutet. Så OM några av er har lust att ses på en fika då vore det såååååååååå kul!!!!!!

jag kan itne lova att det kan bli en helg men kasnke en eftermiddags-kvällsfika-middag-öl-vin????

Som sagt. Återkommer när jag har biljetter och datum.

Hoppas självklart att få träffa er galningar i tråden. Gärna både med och utan bebisar...

Nu ska jag lägga mig.

• viktualia

Sweetan - pricka gärna in någon av de två sista helgerna för då kommer jag hänga i Sthlmstrakten *fniss fniss*

• Telemarkgrrl

God morgon god morgon!

Piggelin, du slår ju till och med Sweet i maratoninlägg!

Muggles, du skrämde iallafall inte mig med din förlossningsberättelse och jag brukar vara lättskrämd. Hoppas att lilla Moa varit duktig och gått upp ordentligt i vikt nu när ni har kämpat så!

• Nu är jag fruLlan

Hejsan tjejer
    Wiiiiiooooo fruLlan är inne två dagar på raken
    det ni... det var ett tag sedan det hände.

Hoppas att allt är bra med er alla-
    Lappis.
    Okej sista inseminationerna. Jag hoppas verkligen att ni träffade rätt på dagar och jag ska hålla tummarna så det gör ONT jag lovar. Hoppas hoppas hoppas att det fungerar den här gången!!!! Det är ER tur nu. Hoppas hoppas!!!!

Sweetan: hejsan gumman. Jag är också rätt nyfiken påborren
    ha ha ha
    och det bara bekräftar ALLT att han väljder att gå sin egen väg och är envis...
    hur skulle han annars kunna vara med den här uppsättningen gener som stackarn fått
    ha ha ha

men nu får han fanimej ta och komma ut. Jag ska på möhippa nästa helg och då är det ju bra om han är några dagar så han pallar trycket
    ha ha ha
    så kom igen nu borren.
    UT med dig!!!!

Inga andra tecken än lite mensvärk, men det har jag ju haft från och till i över en vecka.. så det oroar ju inte särskilt mycket....
    nåja. Kanske tur för idag ä'r rörmokaran här för att göra det sista....
    han kanske inte vill att jag ska få värkar mitt i allt
    fast vem vet
    hyan kanske redan har barn och är västa klippan på att stötta flåsande kärringar

Hmmmm
    jag läste mugglans förlossningsberättelse på sid 464 var det... finns det fler.????
    Och jag tyckte attd et verkade ha varit en super förlossning. Vad är det som har skrämt? Hmmmm
    jag tycker att det verkar ha gått jätte bra...
    vad har jag missat?

Men tydligen har inte moa gått upp i vikt som hon ska och det verkar ju jobbigt. Hoppas att det löser sig.

Näe ni tjejer, nu ska jag pussa maken hej då
    puss

• Piggelin1

Gomorron Telis!

Vänta bara tills jag knäcker hela BT-servern med min USA-rapport i resetråden Började skriva lite på den innan i veckan, i ett separat doc.
    Förmodligen får jag väl klippa bort en del innan jag klistrar in den på BT Finns det ngt maxantal ord man får ha?!

Strax dags för dagens första möte - see you later!

• viktualia

FruLlis - bra att du känner dig tillbakalurad hit! Har saknat dig!!!

Minns att du, när du var här på middag i januari, hoppades att maken och jag skulle ha rett upp en del i vår tillvaro innan din Borre tittade ut. Jag skrattade och tvivlade.

Sanningen är nu: Vi ska titta på hus nästa vecka, jag har fortfarande inte hittat något annat jobb men faktiskt sökt några! Och bebisverkstan startar nog i slutet av november - eftersom mina p-piller tar slut då samtidigt som jag troligen lyckats banta bort 30 onödiga kilon då.

*kram på dig*

• Lapinette

Morning girls,

Sweet - så klart vi ska ta en fika alternativt vinkväll om du tittar förbi Sthlm i slutet av månaden. Jag kommer dock dra iväg till Frankrike den 20-23 men jag antar att det är veckan efter som är intressant för din del?

Frullan - måste vara jobbigt att gå och vänta. Det gjorde ju BS också. Angående inseminationen så träffade vi rätt dagar denna gång då vi gjorde den första samma dag som jag fick utslag på stickan och så dagen efter. Igår när jag var på Sophia så hade ägget lossnat och i tisdags när vi gjorde den första så var det 14x22, inte runt som det ska vara men på god väg.

Piggelin - så det kanske blir hus ändå? Jag gillar att påta i trädgården men har själv aldrig bott i hus. Min mamma valde istället lägenhet och ett sommarställe. Då det känns som om vi har tusen saker att fixa i lägenheten så kan jag inte låta bli att undra hur mycket det skulle bli i ett hus. Alltid något som ska renoveras. Pust! Känns bra att vi börjar med lägenhet men visst finns längtan efter hus hos oss båda.

Och visst, vi väntar på ditt marathoninlägg om USA på resetråden!

Viktualia - det låter bra med planerna för november!

• Telemarkgrrl

Piggelin, jag ser fram emot att du försöker spränga BTs server!

Vad sjutton gör man på ett sekretess-rek?! Själv ska jag göra ett sekret-rek på Sophiahemmet nästa vecka.

• Lapinette

Telis - Jag antar att du ska göra som oss andra som varit på Sophia och kolla om din makes simmare funkar i ditt sekret. Ska han lämna simmare också och ska detta test göras runt ÄL?

• Vännerfan

Hej tjejer!

Hoppar in för att säga att jag ser fram emot vår träff imorgon!
    Tror jag haft/har en släng av mjölkstockning. Lite feber och ont i ena bröstet. Men det är säkert bra tills imorgon. Kanske berodde på att jag var ute i stort sett hela dagen igår. Träffade en annan mamma och gick lite i Slottsskogen, lunchade och sen lite senare fikade vi också. När vi satt på uteserveringen i solen tänkte jag på Cicci och konstaterade också att "Gudars vad gott livet är!!". Sen sov prinsen som en stock i natt efter att ha fått så mycket luft och intryck. Och det behövde ju jag också göra med tanke på stockningen så det var passligt. I morse när han väl vaknade gav han upp glädjetjut efter glädjetjut. Och ville inte sitta i babysitterna mitt emot mig vid frukostbordet, utan ville hoppa runt och snurra i sin hoppgunga. Där ser man vad riktigt djup sömn kan göra för välmåendet...

Nu ska jag gå och vila så jag blir av med min stockning. Är ju helt själv hemma med prinsen fram till månad e.m. eftersom maken reser bort idag så det är ju en fördel om jag mår bra...

Kram på er! Och hoppas Borren tittar ut i helgen Frullan! Jag tror han gör det!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!