• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • pirr!

Hej på er!
    Har inte hunnit läsa ikapp mer än skummande sista sidorna. Återkommer senare.
    Kommer från första läkarbesöket på MVC.
    Jag har fått se pyret och det pickande hjärtat!!! Sååå coolt!! Känns så skönt att veta att h*n lever! 43 mm lång!
    Enligt mätning var jag i 11+1 precis som vi trodde.
    Är mycket lättad och såå glad. Maken överlevde dessutom sin första gynundersökning (alltså min)

• -August-

Pirr - wow sa haftigt! jag kan absolut inte forestalla mig hur det ska kannas att se sitt lilla liv! Superhaftigt Pirr!!!

Var det kanslosamt? Nervost?

• Liten med Mindre

Oj! Härligt Pirr! Kul att se pyret i "verkligheten". Första UL var verkligen speciellt.

• Mrs  B

Pirr

Härligt att allt såg bra ut!!!!!!!!

Visst är det spännande och med första barnet är det som roligast.

• Storasystern

AM, än är du inte arbetslös! FLs test påstod att jag skulle få en flicka, men UL säger att det är en pojke....
    Vi ska göra 3D-UL nästa vecka, så då kan vi väl få bekräftat att/om det första Ulet stämmer!

• Storasystern

Grattis Pirr! Visst är det väl skönt att få veta att allt är oK?!?!!

• Mrs  B

Storasystern

Samma för mig!
    Testet visade att jag skulle få en flicka men UL säger en pojke.

• Storasystern

MrsB, kanske har våra UL fel???
    Det vore riktigt underhållande, för vi har köpt och lånat pojkkläder!

• Liten med Mindre

YES! Jag får gå vidare och ta in assistenten jag ville ha. Nu fattas bara att killen blivit upptagen sen igår. Hoppas inte!

Undrar om jag kan sälja på företaget vårt gamla skrivbord hemma (som vi behöver byta för att möblera in bebis) - så att killen får ett bord att sitta vid. :)

Och så ringde blivande mormor precis - hon stod helt exalterad på Läkarmissionen och hade hittat en babykorg i ställning på hjul, som var fräsch och fin, och som hon så gärna ville köpa åt oss. 75 kr. Hade inte hjärta att säga nej, fast vi tänkt oss ha spjälsäng från början.

Fast för 75 kr kan vi ju titta på den och ångra oss. Måste bara övertyga maken...

• pirr!

Ja, det var verkligen speciellt att se på riktigt! Har gått omkring småléende hela dan. En kollega frågade t.o.m vad det var med mig!?
    Enligt FL skulle pyret vara en liten tjej- får väl se om det
    stämmer (dock ytterligare ca 30 v..)!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!