• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Victory

Åh, så ÄL kom nu! *håller alla mina tummar*

• viktualia

tjo!

Telis - komiskt nog berättade maken om den där undersökningen innan jag läste ditt inlägg här... fast det känns rätt mysko att Kga ligger lägst.. men det är klart.. just nu finns det ett ruckel till salu i hålan, de ska ha 200´ för det.. och då blir ju själv husköpet HEMSKT billigt..

August - schysst med nån som städar.. men *ehum* jag lider nog mer av disk och tvätt. Så på kravlistan för husköp står diskmaskin och schysst tvättstuga.... tvättprojekt just nu innebär att kånka tvättberget nerför 3 trappor och genom 4 låsta dörrar på tider som passar pensionärer som är daglediga snarare än mig som pendlar *suckar*

• sweetstreet

Haha! Vi hade ingen diskmaskin när vi bodde i S-holm, men här har vi en. Och jag måste säga attt även om jag inte direkt saknade ngn tidigare så är det ett krav om vi flyttar tillbaks! Har man en gång haft diskmaskin känns det omöjligt att vara utan. Detta även fast man klarade sig hur bra som helst utan tidigare....

Men det är som med mobiltelefon gissar jag....
    Har man en gång skaffat en så är man fast!

• sweetstreet

Victory,
    hoppas du får böj snart då! Det är såååå jobbigt att vänta på ÄL och fokusera på detta och räkna dagar och försöka beräkna 6-aktivitet!!!!!

Men jag tycker ändå det låter så himla bra att du lämnar blodprov och får lite mer svar om din cykel nu! Kanske kan du få ngt bra hormonpiller som kortar ner din cykel lite så att det blir enklare att pricka ÄL!

• Telemarkgrrl

Om nu mensen är en tant, vad är då ÄL? Den måste väl vara en höna va. Jag håller tummarna för att hönan kommer på besök snart, Victory!

• sweetstreet

Hahaha!!! En höna!!!!
    Shit inte visste jag att jag sprang runt med en höna i nedre regionerna en gång i månaden?!?!?!

Men hur blir hönan en tant????
    För denna transformering har hittills skett hos mig varje månad iallafall. Så någonstans på 2 veckor måste hönan ta och slita av sig sina fjädrar och omvandlas till en elak kärring...

Påskkärring kanske?
    Då passar ju höna bra.... Fast det kasnke är mer kycklingar på påsken? Än höns menar jag....
    Men kyckling blir det ju endast ifall ägget kläcks. Hm, klurig nöt att knäcka...

*svamlar vidare*

• Telemarkgrrl

Hahahaa, nä jag tänker mig att hönan bara kommer och lämnar ägget en gång i månaden. Eller!?

• Mrs  B

Hönan och ägget låter väl bra.

Nån som ser Idol???????????
    Gillar egentligen inte de här första avsnitten något vidare, men tittar ibland ändå.
    Amerikanska versionen är MYCKET bättre och har bättre standard och sångare.

• sweetstreet

Haha Mrs B
    Jag ÄLSKADE de första avsnitten!!!! Det var nästan bara de jag såg. Hahahahaaa!
    Alla som tror att de kan sjunga men sedan inte kan ta en enda ren ton! Hysteriskt kul tycker jag!
    Särskilt de som har förklaringen och trösten "Men MAMMA tycker att jag sjunger jättebra" och hulkar vidare med en blanding av frustration, besvikelse och trots i ögonen... Hahaha!!!!!
    Man ska verklgien inte lita på allt mammor säger! Eller hur är det tjejer? Ni med barn? Tycker ni inte alla att just ERA barn är de gulligaste, sötaste, bästa guldklimparna i världen?!?!?
    Helt naturligt såklart! Men någongång bör man ju växa upp och liksom inse själv att mamma kanske inte är den mest objektiva bedömaren...
    Och i Idol så är alla tillräckligt gamla för att kunna inse det tycker jag.
    Men som sagt jag tycker det är grymt skoj att se!!!!!

Usch, vad säger det om min personlighet egentligen???
    Page? Analys?
    Jag har hysteriskt roligt åt folk som gör bort sig i TV.

Men jag tror det roligaste verkligen ÄR att vissa tror att de är såååå bra och liksom har NOLL självinsikt! Vilket för mig förefaller väldigt konstigt... Men det blir väldigt roligt att titta på iallafall tycker jag....

Fast kanske vakande de just den dagen me sin "jag-är-bäst-mask"? Den där Page o jag pratade om förut om ni minns?!

Hm, var det "mask" föressten??

*rynkar pannan och försöker minnas*

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!