• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Storasystern

Lappis - håller tummarna för dig igen. Förstår verkligen att det är frustrerande... Jag tycker du/ni är starka som orkar!

• Lapinette

Storasystern - känner mig faktiskt rätt uppgiven och hyser inget hopp till denna gång. Maken tycker jag är negativ och att jag absolut måste tro på det. Själv föredrar jag att nonchalera att det ens har hänt och fokuserar istället på nästa stora steg, IVF. Orkar liksom inte hoppas längre.

• Page

Lapinette, som tur är så struntar ägget i om du är uppgiven eller inte. Vi andra kan hålla hoppet levande åt dig!

Håller tummarna för jobbet Mrs_B!

Nu ska jag försöka att njuta av de sällsynta solstrålarna. Ha en bra dag.

• Liten med Mindre

Åh, vad mycket spring det var på olika möten idag. :( Blir riktigt matt. Har för mig att jag i mina tidiga ansökningsbrev för jobb skrev att jag gillar när det händer saker. Nå - det gäller nog definitivt INTE när jag är gravid. Vill sitta på min kammare och fnula, eller i alla fall inte ha en miljon olika saker att göra.

(Ett välfokuserat kvalitets-projekt hade ju varit bäst förstås...)

Lappis - du får fokusera på att badrummet snart är klart, och att ni kanske får lyxa med lite nya handdukar etc. Tjejträffsrecept - vet ju inte hur avancerade ni brukar vara. Hösten är väl annars skaldjurstid? Räkgryta med ris är gott.

• Lapinette

Liten - räkgryta lät gott. Var annars lite inne på receptet som Fredrik gjorde på TV i förra veckan. Kyckling med glacerade rödbetor, fetaost och spenat. Är lite inställd på rött vin då jag vet att några av tjejerna hellre dricker rött än vitt.

• Liten med Mindre

Hmm...till räkgrytan passar nog vitt bättre.

Rödbetor gillar jag inte, men annars är både kyckling, feta o spenat gott. Funkar nog mer med rött vin.

• Lapinette

Fast nu kom jag på att en annan av tjejerna inte pallar med rött (tror jag) då hon alltid får huvudvärk. Shit, vad svårt! Sen ska man ta hänsyn till en som är allergisk mot nötter, ägg, tomater, senap. Tur att jag inte umgås med hon som är vegetarian längre för tillslut så skulle det inte bli något kvar som vi kan äta.

• Lapinette

Till räkor blir det självfallet vitt. Har du något räkgryterecept i bakfickan?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!