• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Jo, fast det innehåller tomatpuré...

Tror att jag har exakta receptet hemma om det är intressant. (lök, paprika, curry, paprikapulver, grädde, mjölredning vid behov, tomatpuré, konjak, räkor och säkert nåt mer som jag glömt.)

Annars har vi snabbklassikern kycklingfilébitar som marinerats i grillolja, lindas i bacon, penslas med sweet chili och bakas i ugn 225g 10-15 min tills klara. Äts med någon sorts ris och sallad. Funkar säkert med både vitt o rött.

Men din kyckling med feta funkar väl med både vitt o rött dricka? Så kör på det för där verkar du klara allergierna också.

• Telemarkgrrl

Nä, nu måste jag begära löneförhöjning. Enligt DN så krävs en årsinkomst på 924.00 kronor för att köpa en genomsnittsvilla i Stockholm. För en genomsnittlig villa!

Men Vickan, du blir kanske glad över att höra att det krävs lägst inkomst i landet för att köpa en villa i din håla?

• Telemarkgrrl

(Oj, jag skulle skriva det där till Vickan i vår "andra" tråd. *rodnar*)

• Liten med Mindre

Telis - läste också det där om inkomst. Inte blir det roligare pengamässigt av att vara föräldraledig. Ytterligare en anledning att bo kvar i lägenheten ett tag till.

(Samlar motiveringar, utöver den uppenbara att vi inte har ork o tid att leta hus.)

• Lapinette

Telis - har inte du en lön på 77 000/månaden??!!

Mindre - tackar för tipsen. Blev nu sugen på räkgryta och har googlat upp ett dussin olika recept. Tänkte att jag skulle prova något av dem på maken ikväll. Har dock inte sett något med konjak...det låter intressant. Tror förresten den tjejen klarar liten mängd med tomat liksom spår av nötter.

• Telemarkgrrl

Lapinette, jovisst har jag det. Men jag vill ju inte ha en genomsnittsvilla ju, lite tjusigare än så måste det vara.

• Telemarkgrrl

Nu är jag också sugen på räkgryta förresten.

• Lapinette

Jag tog en soppa till lunch så har redan klämt i mig ett äpple, hittat en superohälsosam längd i köket och är åter igen hungrig. Så aldrig mer soppa till lunch!

• Lapinette

Telis - jag förstår, en med pool och stora fönster ut mot havet. Undrar vad genomsnittslönen då bör ligga på?

• Telemarkgrrl

Lapinette, ja precis så! Och så vill jag ha en vinkällare och ett ljudisolerat rum där min man kan sitta och lyssna på sin dåliga musik. Sen ska det ju inte ligga alltför långt från stan heller...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!