• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • muggles

Usch, jag ångrar lite att jag blev så långrandig - men ni får skumma/scrolla föri ni som tycker det blev för mkt. Sitter här med en trött Moa på armen - hon vill inte alls vakna och suga. Att kicka igång mjölkprod är ett hårt jobb för henne med...

• sweetstreet

Å Muggles!!!!

Vilken berättelse!!!
    Jag är också lite tårögd.

Alla i tråden har varit såååå starka genom sina förlossningar! Jag är verkligen imponerad!
    Häftigt!!

Och det var inte alls för långt! Utan kändes jätteintressant att läsa och få "följa" hela vägen från första värkarna till slutet!

• sweetstreet

September
    fin höstbild!!!!!

När BIMar du?
    Vi måste BIMa ungefär samtidigt va??
    Jag tror jag har BIM typ 15-16 september eller något ditåt.

Förra månden kom tanten ungefär 16 dagar efter ÄL om jag minns rätt.

• Telemarkgrrl

Muggles, det var ju en jätteintressant berättelse och inte alls för lång! Jag är också så grymt imponerad och rörd! Det är ju inte klokt vad ni som har fått barn har klarat av!

Man fattar ju inte heller att kvinnor förr har överlevt när det verkar vara så pass jobbigt och svårt nu för tiden när man ändå har smärtlindring och sjukhus och utrustning. Otroligt.

• start september

Sweet,

heter man September får man ju ha lite höstlöv! Och jag gillar faktiskt hösten, i alla fall när det är fina färger. Men din utsikt går inte av för hackor måste jag säga! Shit! Du har juskrivit att du ser skyline från fönstret, men ändå!

Här BIM:as det precis samtidigt som du, typ 15-16 september. Jag är inte hundra eftersom ÄL kom senare än vad jag trodde, men det bruakr vara ca 14 dagar till tant och det borde bli då.

• start september

Muggles,

klart din berättelse inte är för lång! Det var ju en mycket lång dag för dig, då blir det långt!

Jag hoppas så att det löser sig med amningen. Jag har förstått på vänner att det är jättejobbigt psykiskt när det strular, både av hormoner som spökar, men också att man föreställt sig att det ska fungera och att man därför ställer krav på sig själv och blir besviken/otillräcklig. Det viktiga är ju att du mår bra och är tillfreds, det är säkert jätteviktigt för Moa också. Det finns så mycket amningshets på BVC har jag hört, men ibland funkar det inte riktigt som man tänkt och det gåt ju bra det med.

• start september

Lapinette,

hoppas att det känns lite skönt nu när din sista inseminationsmorgon är avklarad! För det borde den väl vara när du läser detta?

• Lapinette

Not yet men maken har lämnat sina simmare. Han verkligen hatar att gå upp tidigt så han hade klart och tydligt sagt till labbet att han inte ville ha någon burk till imorgon. Så det så!

Jag ska vara där 9:30. Känns skönt att solen skiner och att detta är sista gången.

• Lapinette

BIMLISTA utan kommentarer, vill checka om datumen stämmer

Frejis ? BIM 9/9 ???
    Tinga ? BIM 11/9
    Sweet ? BIM 15-16/9
    September ? BIM 15-16/9
    Fifiopipi BIM 15/9 ???
    Junilejon ? 16/9 ???

Veckans ÄLlare:
    Lapinette ÄL 5-7/9
    Victory ? ÄL 6/9
    Nenne ÄL 8-9/9

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!